Forza vs. GT4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 24 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    dubbel

2. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IGN is toen zo dom geweest om die vergelijkingen te maken van de volledige versie van GT4 en van de demo-versie van Forza (40%) ;)

3. JeePee

JeePee Guest

Toen die vergelijking gemaakt werd was GT4 ook nog niet uit hoor _0/

4. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Maar waarschijnlijk wel verder ontwikkeld dan die 40% van Forza Motorsport. ;)

5. JeePee

JeePee Guest

Zie jij ergens staan dat Forza pas op 40% was dan

Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2005
  6. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. JeePee

JeePee Guest

Het spel is zeker niet perfect. 10 vind ik dus onredelijk.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    idd een 10 heeft geen spel verdiend, niets is perfect :)

9. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Geen enkel spel is perfect. Maar sommige sites / bladen reviewen alleen met hele cijfers en blijkbaar vinden ze het spel dichter bij een 10 komen, dan een 9. Ondanks zijn tekortkomingen.

Wen er maar aan, niet alleen GT4 verdient hoge cijfers. Er blijken ook nog andere goede spellen uit te komen, soms. :)

10. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de afgelopen dagen heel erg veel reviews en impressies gelezen, waarvan een aantal mensen een vrij objectieve vergelijking hebben gemaakt tussen GT4 en Fotza.

De conclusie die ik heb getrokken is dat Forza er grafisch beter uitzien (technisch), maar dat GT4 realistischer oogt. :confused: ;) Voor de rest liggen beide racers dicht bij elkaar… de één is op een bepaald vlak beter en de ander weer op een ander vlak.

Is het logisch om de twee met elkaar te vergelijken? Het antwoordt daarop is ja en nee. Ja, aangezien het beide simulatie racers zijn en GT4 nu eenmaal de huidige koning is en nee, omdat ze beide hun sterke en zwakke punten hebben en ze exclusief op één bepaalde console uitkomen en veel mensen hier maar één van de twee bezitten... als je ze beide hebt, dan zou ik helaal niet klagen. :9

Hetgeen ik me het meest over verbaas is dat er zo snel wordt voorbij gegaan aan het feit dat Forza pas het eerste deel is in deze serie. Dat Team Forza in één keer een simulatie in de markt weet te zetten die op zijn minst dicht de kwaliteit van GT4 weet te behalen vind ik geen slechte prestatie (ook al hadden ze al ervaring opgedaan met arcade racers, simulaties zijn toch een ander genre).

Dus ongeacht naar welk spel je voorkeur uitgaat, zijn we allemaal winnaars. De toekomstige Playstation 3 bezitters kunnen blij zijn dat er eindelijk een serieuze concurrent is opgestaan die Polyphony Digital naar de kroon kan stijgen, waardoor PD extra gemotiveerd zal zijn om de GT serie naar groter hoogte te doen stijgen. De huidige Xbox bezitters kunnen nu eindelijk zelf eens ervaren wat er zo leuk is aan simulatie racers. en de toekomstige Xbox 360 bezitters kunnen uitkijken naar wederom een geweldige franchise dat alleen maar beter kan worden na zo’n sterke start.

just my 2 cents :+

11. JeePee

JeePee Guest

@ Marius,
    GT4 verdient ook geen 10, zo eerlijk als ik ben O-)

Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2005
  12. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Je hebt groot gelijk geen enkel spel is perfect zelf forza niet en gt4 ook niet. 8) 9½ vindt ik wel een redelijk cijfer aan gezin sommige nadelen en voordelen.
    Geld ook voor gt4 verdient ook een 9½ :9 ik vindt bijde spellen goed.
    alleen ik weet niet gt4 trek me niet ik had gt 1 op de ps1 en ik vond het redelijk zuigen niks aan. dus de hele gt serie heeft me niet kunnen boeien :{

(edit)

@JPRaceGamer GT4 verdient ook geen 10, zo eerlijk als ik ben

Ben blij dat je het zelf toe geeft

Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  13. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    En dit dan:

}:] _0/

14. JeePee

JeePee Guest

De Amerikaanse versie is t.o.v. de Japans versie verbeterd, en de Europese versie is op zijn beurt weer verbeterd t.o.v. de Amerikaans versie. De versie die ik in huis heb is dus niet degene die zijn gebruikt hebben maar een betere daarvan. 'very early preview build' zegt geen 40%, toch....het zou best meer kunnen zijn. Beide games waren niet wat ze uiteindelijk zouden zijn (alhoewel GT4 wel vere weg het dichtst in de buurt komt van de uiteindelijke versie). Maar dat mag ook wel, omdat GT4 op dat moment het beste was, en niet dat Forza de overhand had. Maar op de eerste blz. van de vergelijking staat dat Forza geen 1080i heeft :confused:, is ook lullig als je een HDTV hebt.

15. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk, alsof 480i er niet uitziet op een HDTV |:- .....maar de Europese Xbox ondersteund geen HDTV. Forza op een HDTV met Adv scart ziet er prima uit.

Had ik het geld maar ff liggen voor een HDTV :D

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben de uiteindelijke versie tegen de demo versie van Forza vergeleken. De demo versie van Forza was 40% dus vandaar;)

17. JeePee

JeePee Guest

je hebt er ook één van 60% ;)

18. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die van hun was die van 40%:9, maar er is idd één van 60%.

19. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die demo van 60%, is die ook te krijgen ergens? Wat zijn de verschillen met die van 40%, behalve op grafisch gebied?

20. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    In deze thread, of in die van de Forza-thread, staan pics van 40 -en 60% naast elkaar. Het is ff zoeken, maar ze staan er.:9

[EDIT] Hier staan ze vanaf de originele site;) [/EDIT]

Hier JP, Er staat ook bij 60%: Beta-versie en bij 40%: Demo-versie dus hier is ookal de bevestiging dat bij de vergelijking van IGN, de demo van 40% was;)

Laatst bewerkt: 2 mei 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina