Fawaka mensen, ik heb inmiddels mijn netwerk aangelegd met een crossed netwerkkabel. alleen krijg ik de volgende foutmelding Hierdoor kan ik geen bestanden delen.... wie weet wat ik er aan kan doen........?????????????
heej ik heb hier niet veel verstand van maar ik weet wel dat je in beide pc's dezelfde netwerk naam moet invoeren als je pc dus als netwerknaam "gezin" heeft moet je laptop dit ook hebben... verder kan fardo je verder helpen dus je kunt hem even pm'en of wachten totdat hij reageert succes
mijn netwerk heeft ook dezelfde naam, namelijk MSHOME...alleen de computers hebben aparte namen....ik had gelezen dat dat wel kan...
dat kan gewoon idd je zou idd op google even kunnen zoeken of het probleem vaker voor komt en wat de oplossing is... er zijn veel sites in het nederlands die dit behandelen... even voor de zekerheid je hebt wel een crossover cross kabel gebruikt neem ik aan
je hebt wel een crossover cross kabel gebruikt neem ik aan ... uiteraard..... maar ik heb al geprobeerd om het op google, msn en lycos te zoeken en niks gevonden. En daarom vraag ik advies aand de professionele XBW'ers ......
heb je je schijven of mappen wel al gedeelt? Ik heb hetzelfde, alleen je kan er op een bepaalde manier omheen. je gaat naar start>uitvoeren: je tikt in \\Computernaam\Sharenaam in mijn geval is dat \\thuis\C
volgens mij heb ik mijn laptop wle gedeeld..... maar hoe moet dat dan je laptop delen.......???? en mijn laptopt zit gewoon in dezelfde werkgroep en heeft XP....?
ik heb zowel mijn C:, D: en E: gedeeld, maar ik krijg nog steeds hetzelfde berichtje en dit..:je tikt in \\Computernaam\Sharenaam in mijn geval is dat \\thuis\C.....is me ook neit echt gelukt...........
bedankt allemaal het is toch gelukt... ik was vergeten om die @$$@$@!!!&%$% zonealarm uit te zetten..
Is wel onveilig geen firewall als je op internet gaat. Ik had dit probleem eerst ook. Ik heb het IP-adress van de andere pc ingevoerd als trusted bij Zone Alarm.