[XOne] [Centraal] Zonnet (Versatel) en Xbox Live?

Discussie in 'Games' gestart door T-box, 9 mrt 2003.

  1. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    ik wil bij zonnet ADSL Plus bestellen van 1536/256 en volgens die Postcode check kan dat wel maar ik heb al bij andere providers gebprobeerd en die gaan dan zeggen dat we te ver van de centrale zitten 3495 Meter weet iemand of dat kan??
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    waarsschijnlijk kan het niet, omdat je te ver van de centrale afzit .. dus je kan alleen werken met lite abbo's
     
  3. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    nou daar ben ik klaar mee dan moet ik het emt chello stellen
     
  4. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    maar ff nog iets zeggen bij postcode check kon hij die wel en andere om technische redenen niet zou het dan welkunnen?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou bellen met zonnet als zij de snelheden garanderen dan moet het kunnen ... anders ben je net als ik afhankelijk van kabel
     
  6. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    welke provider heb je ikke chello en das drama
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb multikabel, maar das een zonnetje :) alleen ben ik wel van plan overtestappen naar een andere als de prijs right is ... multikabel is iets duurder
     
  8. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    tsja ik weet niet of ik zal overstappen naar bijv een zonnet aboo omdat we alleen 512/256 kan krijgen behalve chello dan dus ...
     
  9. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb adsl van zonnet (lite)
    Is dit snel genoeg, ook wil ik een goede router, tegen welke prijs zit ik dan aan, en je hebt zeker ook een kabel nodig, hoe duur is dit?
    Ik ben een beetje aan het sparen.
     
  10. Keano NL

    Keano NL Keano

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor, Lite is goed voor Xbox Live hoor.
    Ik heb zelf Zonnet ADSL Plus (Versatel) en een E-tech modem/router in 1 en ben er erg tevreden mee (werkt ook met KPN). Hij is makkelijk aan te sluiten en werkt perfect. Als je al een ethernetmodem heb, hoef je alleen een router te kopen he.
    Kijk ff op www.e-techshop.nl daar zijn ze wel goedkoop:)

    Greetz
     
  11. TheLightning

    TheLightning Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    live aansluiten met zonnet

    Hallo,

    Ik heb een starterkit van xboxlive en een Zonnet ADSL Plus verbinding. Ik heb een multipcmodem met ingebouwde router.

    Als ik een nieuwe account aan wil maken lukt het niet en krijg ik de foutmelding:
    'Could not connect to xboxlive. Do you wish to troubleshoot your network connection?'
    Dan doe ik 'yes'.

    Als alle settings op automatisch staan krijg ik de volgende foutmelding:
    'No DNS-server were recieved from DHCP or PPPoE server. Enter the DNS-server provided by your ISP in the network settings menu.'

    Dan zet ik mijn DNS instellingen op handmatig en probeer ik nog een keer verbinding te maken. De volgende foutmelding komt in beeld:
    'Network services (DHCP or PPPoE) were not found' Er komen ook eventuele oplossingen te staan maar die werken bij mij niet. De volgende oplossing kan ik niks mee, misschien dat iemand mij hierbij kan helpen:
    'In network settings enter static IP-adress, specific hostname or MAC adress as provided by your ISP.'
    Mijn MAC adres (fysiek adres) gegeven door de PC kan ik niet invullen omdat er liggende streepjes in staan die ik niet kan invullen op mijn xbox.
    Ik weet niet waar ik mijn statisch IP-adres kan vinden en dat geld ook voor mijn specific hostname.

    Ook weet ik niet wat nou precies 'ISP' inhoudt.

    Vanaf hier kan ik niet verder met het aanmaken van een account, kan iemand mij hier alsjeblieft bij helpen.

    Alvast bedankt,

    TheLightning
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is vreemd.
    Ik vermoed een bekabelingsprobleem.

    Doe het volgende:

    Ga vanaf het Xbox dashboard ("hoofdmenu") naar "Settings" en dan naar "Network Settings". Zet IP en DNS op automatic, zet PPPoE Configuration = Off en controleer dat bij Advanced Settings alle instellingen leeg zijn (hostname en MAC address). Kies nu onderin "Connect".

    De Xbox gaat dan proberen om een verbinding te maken. Wat gebeurt er?

    Als je bij de eerste test (Bekabeling) al een fout krijgt denk ik dat je ofwel een kapotte ofwel een verkeerde kabel hebt gebruikt. merk op dat je tussen Xbox en MultiPC modem een gewone netwerkkabel (UTP kabel) moet gebruiken en geen crosskabel!
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    --------------------------------------------------------------------------------

    Hey ik wil dus misschien eindleijk eens live (voor mn verjaardag )

    Ik heb zonnet lite, heeft iemand hier ervaring mee?

    Ik wil het liefst kunnen internetten en op live tegelijk.
    Ik weet niet wat de makkelijkste en goedkoopste oplossing is voor het aansluiten?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Live en internetten gaat niet echt lukken met een lite verbinding ...

    Je kan kiezen tussen:

    1. Directe verbinding (goedkoopst)
    2. ICS/Internet delen (computer moet altijd aan staan voor xbox live)
    3. Router (duur)

    voor meer info voor deze oplossingen... zie de centrale threads of gebruik even de zoek funktie
     
  15. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je met die versatel 20mb adsl ook mee op xbox live?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat kan ....!! Is zeker snel genoeg :)
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2005
  17. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    maar ik las op die site dat ie maar 1 dynamisch ip adress heeft
    en stel als ik van een router gebruik maakt krijgt die xbox dan wel een ander ip??? bvd
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja als je een router gebruikt kan je meerdere machines aan internet aansluiten ;)
     
  19. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    dynamisch houd tog in dat je ip steeds veranderd
    maar stel als ik op live zit en ip veranderd word ik er dan niet uit gekicked
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee je word er niet uitgekicked .... dynamisch houd in dat ie vernaderd als de lease tijd word vernieuwd krijg je een nieuw ip
     

Deel Deze Pagina