Mmmm... Ik heb de review van Gamespot ook gelezen, maar het is opvallend dat de review eigenlijk weinig voorstelt... De Gamespot reviewer mekkert eigenlijk alleen over het feit dat de wapens "weak" (zwak) zouden zijn... Nou, IN GEEN GEVAL! De wapens zijn volkomen okee, je kunt ze zelfs upgraden naar een sterkere variant (3x)... Op een gegeven moment heb je verderop in het spel wel vaker de sterkere wapens nodig, maar wat is daar mis mee? Wat mij betreft niets...
De graphics zijn op zich prima in orde, niet superbijzonder en ook geen Halo... Hiermee sluit ik meteen de gelijkenissen met Halo af, omdat Pariah een ander spel is dan Halo of Halo 2... Pariah richt zich op een aantal zware wapens en een aantal superzware wapens, het zijn er niet overdreven veel, maar het is meer dan genoeg om je mee te vermaken... Granaten zijn er niet, maar ook dat is niet nodig, omdat je al een grenade launcher bij de hand hebt... Er zit hier en daar wat lichte slowdown in de graphics, maar niets om je echt zorgen om te maken... De game draait prima...
Wat ook opvallend is aan de wat mij betreft zeer matige review van Gamespot is dat er bijna niet gesproken wordt over de multiplayer en de online spelmodus... Ik kan je verzekeren dat de multiplayer games prima in orde zijn, met een gemakkelijk te bedienen map editor... Tot nu toe is dit het enige FPS spel samen met Timesplitters - Future Perfect waarmee je zelf je maps kunt maken!
Ik zou eerder uit gaan van de IGN review of die van Team Xbox dan die van Gamespot, echt de Gamespot review is puin... 5,9 is véél te laag voor dit spel, ik denk zelf eerder dat het spel een score verdient die ligt tussen de 7/10 en 8/10... Er zijn zelfs gamers die het spel nog hoger inschalen, maar ik blijf aan de veilige kant... Als je echt twijfelt aan het feit of dit spel wat voor je is, probeer hem dan eerst even uit bij de lokale gameshop, maar PLEASE laat je niet zo gemakkelijk leiden door Gamespot, want men heeft weinig goeds te melden over Pariah terwijl Pariah toch zeker een zeer redelijk tot goed spel is... Geloof me... Ik heb de game ongeveer voor 3/4 gedeelte uitgespeeld, dus ik weet waar ik over praat... Uiteraard zullen er gamers zijn die Pariah maar niks zullen vinden, maar die heb je altijd en zul je ook altijd blijven houden... Geef dit spel in ieder geval een kans, en neem de review van Gamespot met een korrel ZOUT!
Laatst bewerkt: 5 mei 2005