[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

  1. ShinjiNL

    ShinjiNL -

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey gasten,

    ik heb wanado lite adsl, men xbox zit verbonden met interten via een router maar als ik wil connecten wil die dat niet erg doen, hij zegt dat de DNS server could not be reached.
    De settings voor dns server staan op automatic maar krijg geen alternative dns server

    weet iemand hoe ik dit kan oplossen
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je een directe verbinding gebruikt moet je het volgende doen

    1. modem uizetten
    2. xbox uitzetten
    3. even wachten (kabels aan sluiten)
    4. modem aanzetten
    5. xbox aanzetten

    deze handelling moet je ook doen als je weer wilt computeren
     
  3. Jayslay

    Jayslay Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    dan snap ik het nog niet? ik heb livebox
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    livebox is en blijft gewoon wanadoo .... niets meer en niets minder ... hier mee kan je gewoon op live ... of op xbconnect xlink ... zie de centrale xbconnect of xlink thread voor vragen voor installatie
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2005
  5. Phobos

    Phobos Secret lurker

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor diegene die Xbox Live niet aan de praat krijgen & met een ouder type Alcatel Speedtouch (ST Home, deze werden geleverd tot herfst 2002) modem proberen te verbinden kan ik jullie deze pagina aanraden: http://www.bruring.com/nuke/modules...ons&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=1

    Met hulp van deze pagina heb ik het gisteren eindelijk voor elkaar gekregen om Live met een directe verbinding aan de praat te krijgen. Probleem was dat de oude modems niet direct inloggen op het internet, maar dat dit wordt geregeld door de PC. Xbox heeft niet genoeg instellingen om dit voor elkaar te krijgen. Dit kon ik dus nergens vinden (zal uiteraard wel niet goed genoeg hier op het forum gekeken hebben |:-). Met deze tweak (waarmee je wel je garantie verliest) kan je je modem dusdanig upgraden dat je direct op het internet kan inloggen, ipv dat de PC/Xbox dit hoeft te doen. Heeft me nog geen 5 minuten gekost, alles was duidelijk. Enige wat niet werkte was het online-script, maar de dos applicatie die je password genereert werkte wel perfect.

    Deze handleiding heeft me in ieder geval de kosten van een router bespaard, of eventueel nieuw Speedtouch modem.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit stond ook al in de centrale speedtough thread :) ... maar het is inderdaad de oplossing ! ... en een betere link :) ... Deze upgrade werkt niet optimaal ... de alcatel (upgrade) is geen goede router ... hij kan het wel ... maar als je veel data verkeer verbruikt kunnen packets niet aan komen en kan je last krijgen bvan lag ... Ook loopt de alcatel router tabel snel vol
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  7. Phobos

    Phobos Secret lurker

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook al gelezen. Ik kijk het een tijdje aan, mocht ik inderdaad moeilijkheden tegenkomen schaf ik een Speedtouch Multipc modem aan. Ben allang blij dat ik op Xbox Live kan komen. Alle updates voor al m'n games gedownload. :D

    Ik heb niet hier op het forum naar "speedtouch" gezocht. |:- Ga nu meteen dat topic doornemen, kijken wat voor problemen ik misschien zal tegenkomen.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    valt wel mee ... maar de alcatel is niet de beste branch ... als je naar de sticky boven gaat zie je de link :)
     
  9. Appie

    Appie Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds kort wanadoo adsl lite abonnement.

    Ik ging vandaag mijn xbox aansluiten, maar ik weet niet wat ik allemaal moet invullen.

    Moet ik bij PPEO settings iets invullen, zo ja wat (bet een noob op dat gebied)

    Moet ik bij advanced ook iets invullen of?

    Hopelijk kan iemand mij helpen.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zoals je hierboven gezien hebt kan je met WANADOO PREMIUM wel een DIRECTE VERBINDING maken. Dit houdt in dat je een verbinding kan maken van Modem naar XBOX. Je hebt voor deze verbinding GEEN routers etcetera nodig! (Een router is met WANADOO PREMIUM geen vereiste maar is NOODZAKELIJK als je op je PC online wilt zijn en op je XBOX tegelijk).

    Hoe?
    Het is eigenlijk heel eenvoudig. Om de XBOX wijs te maken dat de netwerkkaart die in de XBOX zit dezelfde is als die in je PC, hoef je alleen maar de gegevens die voor de netwerkkaart in je PC zitten over te nemen en in te vullen op je XBOX.

    Deze gegevens vind in je PC door:

    1. Op start te drukken
    2. Naar uitvoeren (of als het engelse windows is RUN te drukken.
    3. Je ziet een schermpje verschijnen. In het witte gedeelte schrijf je winipcfg en druk op OK.
    4. Je komt nu bij het scherm waar bijna alle gegevens staan die je nodig hebt. Je hebt de gegevens nodig van NTS PPoE adapter. Dus waar nu PPP adapter staat, daar moet je NTS PPoE adapter aanklikken. Druk op de knop "MEER INFO" Schrijf het nummer van je IP-adres, Subnetmask op een blaadje Standaartgataway en Hostnaam op. (Het staat er allemaal tot nu toe).
    5. Doe je Xbox aan en druk op Xbox Live.
    6. Typ in bij IPadresses bovenaan je IP adres, Subnetmask en Getaway nummers. (Als je deze gegevns gaat invullen moet je wel eerst je PPPoE settings uitzetten).
    7. Druk op done.
    8. Ga dan naar PPPoE settings.

    Je PPPoE zijn gewoon je wachtwoord, gebruikersnaam van je internet. Met andere woorden: De gegevens waarmee je altijd verbinding maakt op je PC.

    9. Zet de "configuration" ON. Typ je username waarmee je altijd inbelt op je PC, het wachtwoord daarvan, en bij service name zet je WANADOO.
    9. Druk op back en ga naar Advanced.
    10. Typ je hostname (die je natuurlijk hebt opgeschreven op je briefje. Je hostname stond namelijk bij die gegevens die je vind door punt 2 t/m 4 te lezen). Bij mij was de hostnaam CASEMANV.
    11. Pak je modem. Draai hem om en je ziet je MAC adress staan. Vul dit ook in op je XBOX.
    12. Druk op back.
    13. Doe je snoertje van je modem (die normaal in je PC zit) in je XBOX. Schakel je modem in en uit(!)
    14. Ga naar "connect".
    15. Als je alles goed hebt gedaan controleert hij of alles goed is en maakt hij verbinding met XBOX LIVE.
    16. Druk op Y om je snelheid te controleren.
     
  11. Appie

    Appie Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    -
    Yes, het is gelukt, dank u!
     
  12. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je die livebox van wanadoo ook direct aansluiten op je xbox?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja

    Zoals je hierboven gezien hebt kan je met WANADOO PREMIUM wel een DIRECTE VERBINDING maken. Dit houdt in dat je een verbinding kan maken van Modem naar XBOX. Je hebt voor deze verbinding GEEN routers etcetera nodig! (Een router is met WANADOO PREMIUM geen vereiste maar is NOODZAKELIJK als je op je PC online wilt zijn en op je XBOX tegelijk).

    Hoe?
    Het is eigenlijk heel eenvoudig. Om de XBOX wijs te maken dat de netwerkkaart die in de XBOX zit dezelfde is als die in je PC, hoef je alleen maar de gegevens die voor de netwerkkaart in je PC zitten over te nemen en in te vullen op je XBOX.

    Deze gegevens vind in je PC door:

    1. Op start te drukken
    2. Naar uitvoeren (of als het engelse windows is RUN te drukken.
    3. Je ziet een schermpje verschijnen. In het witte gedeelte schrijf je winipcfg en druk op OK.
    4. Je komt nu bij het scherm waar bijna alle gegevens staan die je nodig hebt. Je hebt de gegevens nodig van NTS PPoE adapter. Dus waar nu PPP adapter staat, daar moet je NTS PPoE adapter aanklikken. Druk op de knop "MEER INFO" Schrijf het nummer van je IP-adres, Subnetmask op een blaadje Standaartgataway en Hostnaam op. (Het staat er allemaal tot nu toe).
    5. Doe je Xbox aan en druk op Xbox Live.
    6. Typ in bij IPadresses bovenaan je IP adres, Subnetmask en Getaway nummers. (Als je deze gegevns gaat invullen moet je wel eerst je PPPoE settings uitzetten).
    7. Druk op done.
    8. Ga dan naar PPPoE settings.

    Je PPPoE zijn gewoon je wachtwoord, gebruikersnaam van je internet. Met andere woorden: De gegevens waarmee je altijd verbinding maakt op je PC.

    9. Zet de "configuration" ON. Typ je username waarmee je altijd inbelt op je PC, het wachtwoord daarvan, en bij service name zet je WANADOO.
    9. Druk op back en ga naar Advanced.
    10. Typ je hostname (die je natuurlijk hebt opgeschreven op je briefje. Je hostname stond namelijk bij die gegevens die je vind door punt 2 t/m 4 te lezen). Bij mij was de hostnaam CASEMANV.
    11. Pak je modem. Draai hem om en je ziet je MAC adress staan. Vul dit ook in op je XBOX.
    12. Druk op back.
    13. Doe je snoertje van je modem (die normaal in je PC zit) in je XBOX. Schakel je modem in en uit(!)
    14. Ga naar "connect".
    15. Als je alles goed hebt gedaan controleert hij of alles goed is en maakt hij verbinding met XBOX LIVE.
    16. Druk op Y om je snelheid te controleren.
     
  14. sidjoesz

    sidjoesz Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    houd in all1 voor wanadoo kabel tog?
    maar die livebox ckrijg je bij adsl kan je het dabn alsnog direct aansluiten>???
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    adsl werkt ook gewoon
     
  16. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik zit met een probleem en ik vroeg me af of anderen misschien dit probleem ook hebben (gehad). Ik heb pas geleden ADSL Family van Wanadoo gekregen, met een Livebox. De eerste keer dat ik deze livebox heb gebruikt, kon ik gewoon op Xbox Live komen. Maar ik heb er ook een WiFi PCMCIA kaart bij gekregen die je in je LiveBox steekt. Sinds ik deze geinstalleerd heb kan ik niet meer op Xbox live komen. De foutmelding van de troubleshooter is dat de MTU waardes niet goed zouden zijn, maar dat lijkt met sterk. Ook heb ik geprobeerd de vereiste poorten open te zetten op de Livebox (3074 en 88 ). Maar dit leek niet te helpen. Heeft iemand wellicht ervaring hiermee, aangezien de Wanadoo helpdesk uiterst onbehulpzaam is (dat ondersteunen wij niet).

    Ik vroeg me dus af of iemand met een soortgelijke setup het al gelukt is.

    Bij voorbaat mijn dank.
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    de MTU waarde kan fout zijn hoor :)

    Ga eens naar de troubleshooter en probeer te connecten.
    Geef dan even aan waar het fout gaat.
    De MTU waarde moet 1365 of groter zijn btw. Probeer hem dus eens op 1400 te zetten :)
     
  18. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik dus al gedaan. En dan kom ik vast te zitten in het laatste stuk. Waar je dus de klacht krijgt over die MTU waarde.

    Enig idee hoe ik de MTU waarde kan checken met Win2k (en veranderen op Livebox). Google biedt weinig uitkomst.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    druk op Y ... wat zijn je L en P waardes .. druk op A ... wat zijn je MT IC en NT waardes
     
  20. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

    Mijn L waarde is 0 ms (0 ms), P: is 0/0

    Ik ga er van uit dat dit ping waardes zijn (Latency en Packets wellicht?).

    Ik krijg de volgende andere waardes:

    MT: 1 (0015 - 00F0)
    IC: 0 (8007 - 247C)
    NT: 0

    Het andere vage is dat ik alleen zover kan komen met het vinden van de DNS server etc. als ik de PC, die op WiFi is aangesloten is heb aangezet...
     

Deel Deze Pagina