Xbox met een lcd tv

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Cybershooter, 3 mei 2005.

1. Cybershooter

Cybershooter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort tot aanschaf over van een lcd tv. Nu wilde ik de volgende punten weten.

- Ondersteunen de meeste games 16-9 formaat (ik bedoel geen opgeblazen beeld?

- Ik heb op dit moment mijn xbox aangesloten met een advanced scart cable is deze ook voor een lcd tv geschikt en zo ja geeft deze kabel dan ook het beste beeld, of zijn er voor de xbox betere kabels verkrijgbaar om aan een lcd tv aan te sluiten, voor een betere beeldkwaliteit?

- is de beeldkwaliteit wanneer je de beste kabel gebruikt ook echt zoveel beter als een gewone tv?

- ik hoorde verhalen over de verversingssnelheid van een lcd tv, dat deze snelle beelden niet goed kan verwerken en daardoor een vertraagder beeld geeft, hoe is de ervaring in combinatie met een xbox, en zijn er lcd tv's verkrijgbaar die een snellere verversingssnelheid hebben, zodat de spelervaring optimaal is op een xbox?

- Als laatste vraag, ondersteunt de xbox ook progressive scan en zo ja worden de beelden daar dan ook beter van, en zit dit uberhaupt op een lcd tv, welke kabel heb ik daar dan eventueel voor nodig??

2. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Een paar vragen die ik kan beantwoorden.
    - Je kan als het goed is op je Xbox instellen of heb Breedbeeld is of 4:3 (dacht ik te herrineren)
    - Op de beurs liepen alle Xboxen op LCD Breedbeelds zonder beeldvervormingen.
    - Tegenwoordig zijn die nieuwste LCD tv's zo gevorderd in alles dat ze tegenwoordig een (vaak) goede refreshrate hebben.

3. ErectionJackson

ErectionJackson Don Bensoni

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een van m'n Xboxen op een 22" Breedbeeld LCD tv van Samsung aangesloten. Het beeld is prima, al zie je op een LCD tv met een hogere resolutie wel meer artifacten en compressieplekken. De verversingssnelheid is prima in orde. Ik raad aan een Advanced Scart Cable te gebruiken.

Zorg wel dat je een fatsoenlijke LCD tv haalt. Niet de goedkoopste uit het Media Markt krantje (bij wijze van spreke).

4. Cybershooter

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb er al een aantal elders zien staan van minimaal 82 cm van onder andere samsung en jvc van rond de EUR 2.700,00. Het gaat er mij om dat beeldkwaliteit niet gaat tegenvallen. Want wat mij wel opvalt is, als je dicht op een lcd scherm staat te kijken, dat je de pixels zo snel ziet.

Wat bedoel je by the way met "artifacten en compressieplekken"?

Laatst bewerkt: 3 mei 2005
  5. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nog 1 jaar wacht, heb je zo'n tv voor 60% minder.

Vorig jaar koste een 66 cm lcd breedbeeld nog 3000 a 4000 euro.
    Nu is dat rond de 1000 - 1500 euro.

6. ErectionJackson

ErectionJackson Don Bensoni

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het beeld wordt vergroot door de tv om goed op het beeld te passen, worden de pixels uitgerekt. Hierdoor sluiten niet alle kleuren en lijnen perfect op elkaar aan. Wat anti-aliasing effecten worden hierdoor vergroot en dit ziet er dus niet zo strak uit. Daarnaast zul je vooral in FMV's zien dat de filmpjes zijn gecomprimeerd. Op een CRT scherm zul je dit niet goed zien, omdat een CRT niet scherp is. Een LCD scherm is veel scherper, dus zul je zien dat de kwaliteit van de filmpjes niet optimaal is.

7. Cybershooter

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem alleen is, dat mijn tv op instorten staat en ik toch zodra hij het begeven heeft (hopelijk inderdaad over een jaar, maar kan ook veel eerder zijn) een nieuwe tv nodig heb, en dan kies maar gelijk voor een lcd scherm

8. Cybershooter

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik neem toch aan dat als je er een meter of 3 vanaf zit, deze tekortkomingen niet zo erg zult zien?

Ik heb inderdaad wel eens in een winkel bijvoorbeeld op 15 cm afstand op zo'n scherm staan kijken terwijl er 1 of andere dvd stond te spelen en dat ziet er inderdaad voor geen meter uit, maar als je gewoon vanuit de luie bank op 3 meter afstand van het lcd scherm met een beelddiagonaal van pak en beet tussen de 82 en 90 cm zit, vallen die tekortkomingen dan ook nog zo erg op??

Laatst bewerkt: 4 mei 2005
  9. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Tip: koop liever een plasma TV dan een LCD TV.
    Ik heb zelf een vrij grote plasmadisplay gekocht en het beeld is echt subliem.

10. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    en 1 Kilowatt stroom per uur of 3 uur. Vinden ouders vast leuk als ze hun rekening krijgen.

Ik zou wel met Coax kabels doen alles. Dan pas is het supermooischerp. Familie van me ruim 40 meter Coax kabels in huis liggen voor die plasma tv...

11. Cybershooter

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik zou er inderdaad ook niet voor kiezen. Ten eerste stroomverbruik, ten tweede het inbranden.

Mijn keuze blijft lcd of als dat mij niet mocht bevallen, een gewone tv.

12. seymore butts

seymore butts XBW MeGa_PaNty

Leuk Bevonden:
    0
    let wel op hoeveel response tijd deze tv heeft !! rond de 8 ms is prima alles daarboven word lastig bespeelbaar.

13. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb thuis een 34" lcd tv van LG, en die bevalt goed. Refreshrate is 2 minuutjes even wennen, maar daarna is ie perfect.

Ik heb zelf alleen een composite kabel, maar ik ben van plan om de s-video kabel te gaan gebruiken.
    Met composite merk ik geen verschil tussen mijn oude breedbeeld.

14. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een "gewone" breedbeeld tv staan, met pixel plus(33% meer pixels, scherper beeld dus). Ik vind dat die tv mooi beeld geeft, maar helpt een advanced scart cable dan ook aanzienlijk voor (nog) mooier beeld? En hoe zit dit bij een normale tv?

15. seymore butts

seymore butts XBW MeGa_PaNty

Leuk Bevonden:
    0
    een advanced scart helpt zeeer veel en als je hem dan ook nog een sop pal 60 hebt staan wil je nooit meer terug

16. Dj accelerate

Dj accelerate Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik loop stage bij een elektronica winkel en daar heb je al een 82 cm lcd scherm voor 1699 euro en de prijzen van die schermen dalen nog steeds.

mja koop niet een te groot scherm want dat is ook niet altijd fijn.
    het beste advies is de afstand die je van de tv gaat zitten te delen door 3 of 4 dan krijg je de beste beeld grote. bijv. je zit 2,5 meter van je tv moet je echt niet een groter scherm als 68 cm gaan halen

17. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3

Interessant,

maar hier kunnen we niks mee.

18. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je hoe ongelovelijk duur die LCDS eigenlijk niet zijn?Een beetje normaal persoon tovert niet zomaar 1700 euri uit zijn zak alleen maar voor een grote,snel-in-prijs-zakkende,relatied dure,lcd tv.

19. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste die zo'n mega grote lcd tv van 2000 a 3000 euro hebben staan, hebben het vast met geleend geld gedaan, of ze betalen in termijnen de winkel terug etc... Ik vind het pure geldverknalling omdat het de laaste maanden al extreem is gezakt.

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een leuke LCD tv te kopen over zo'n 9 maanden. Want dan is de Xbox 360 al een tijdje uit, en die zal dan misschien ook iets in prijs zijn gezakt. Maar HDTV's zijn echt veels te duur. Die zag ik pas voor €7000 staan ofzo. Echt niet normaal die prijzen. Maar misschien zijn die HDTV's dan ook wel veel meer gezakt.

Deel Deze Pagina