High Definition television

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door x Elimenator x, 13 mei 2005.

  1. boxershort

    boxershort Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou, zeker op dit moment, voor een TV met horizontaal 1280 pixels gaan. De meeste van deze TV's hebben echter een resolutie van 1280 x 768. 99,9% van deze TV's is echter uitstekend in staat om 720p (1280x720) weer te geven. Je ziet dan alleen twee smalle zwarte balken boven en onder het scherm van in totaal 768 - 720 = 48 pixels hoog. Zie bijvoorbeeld pagina 6 van deze handleiding van een Philips TV. Het voordeel van deze TV's is echter wel dat ze ook zonder problemen 1280 x 768 signalen kunnen weergeven. Een 1280x720 TV zou dan 48 pixels verticaal te kort komen... Bij 1280 x 768 signalen kun je bijvoorbeeld aan PC computerbeelden denken.

    Iedereen doet trouwens wel alsof 1080i (1920x1080) beter zou zijn dan 720p, maar ik denk dat 720p voor computergames beter is dan 1080i. Voor snelle beelden is 720p namelijk beter geschikt dan 1080i, en zoals we allemaal weten bevatten computerspelen voor het grootste deel snel bewegende beelden. Bron:

    www.projectorcentral.com/true_hdtv.htm

    Maar het beste is denk ik met het kopen van een HDTV compatible TV te wachten totdat de Xbox 360 uit is. Je hebt voor die tijd toch weinig aan zo'n TV, en tegen die tijd heb je een betere TV voor minder geld dan wanneer je nu een nieuwe TV zou kopen. Je kunt natuurlijk wel al vast beginnen met sparen, want de TV zal zeer waarschijnlijk duurder zijn dan de Xbox 360 zelf...
     
  2. boxershort

    boxershort Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie mijn post hierboven: Ik ben het dus niet eens met dit advies, want 99,9% van de 1280x768 TV's hoeft helemaal niets te converteren.
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet er iemand toevallig prijzen van HD beamers??

    Ik heb het idee dat als je een "gewone" breedbeeld koopt voor je dagelijkse portie zappen en daarnaast een setup met een goede beamer (voor je Xbox 360 en movie ervaring _O_ ) Je voor misschien nog wel minder geld klaar kunt zijn.....

    Misschien heb ik het fout maar er zullen vast mensen zijn die er meer van weten...
     
  4. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij ontlopen die prijzen elkaar niet zo (rond de 1600 euro?), en nu is een beamer wel gaaf, maar ik heb toch liever een alles in 1 oplossing. Maar als je dat niet hinderd is een beamer zeker een goede oplossing, daarnaast vind ik zo'n ding aan het plafond niet erg mooi staan.
     
  5. ErectionJackson

    ErectionJackson Don Bensoni

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt aan de specificatie van je tv. Ik heb hier bijvoorbeeld een Philips die dat inderdaad met twee zwarte balken doet. Maar sommige tv's rekken het beeld uit. En dan krijg je lelijke artifacten.
     
  6. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht nog mooi even af op de OLED tv's die hopelijk snel in productie gaan komen.

    Supergoede response time tov LCD.
    Supergoede contrast ratio.

    Check deze link van Samsung:

    http://www.samsung.com/PressCenter/PressRelease/PressRelease.asp?seq=20050104_0000089670

    En dan vooral dit stukje:

    Moreover, the OLED uses Amorphous Silicon (a-Si) technology; thus can be mass-produced within Samsung's existing TFT-LCD lines. Samsung Electronics has now applied the a-Si technology to produce large-sized OLED panels within 4 th and 5 th generation production lines.

    Ze kunnen dus in bestaande Samsung TFT-LCD fabrieken gemaakt worden. Dit is een groot voordeel tov andere grote bedrijven die ook met deze techniek bezig zijn. Het is namelijk veel goedkoper om een bestaande TFT-LCD productielijn aan te passen voor OLED schermen productie dan om een gloednieuwe productielijn te moeten bouwen.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2005
  7. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Dubbelpost. Sorry.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2005
  8. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is allemaal wel leuk enzo, HD voor de xbox360 maar ik denk dat het gros van de mensen de tv's überhaupt nog niet heeft en ik vraag me af of gamers wel bereid zijn zoveel euro neer te tellen voor deze technologie puur voor de xbox360. Ik niet iig.
     
  9. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Beamers met een resolutie van 1280 x 720 zijn te krijgen voor ongeveer 1500 - 2000 euro. Denk daarbij aan een Sanyo PLV-Z3 of een BenQ 8700... Twee uitstekende beamers om HDTV mee te projecteren. Ik heb zelf een Infocus X1 beamer, geen HDTV resolutie maar wel al een stuk hoger dan de standaard televisies. Misschien dat ik ga upgraden naar een BenQ 8700 maar ben voorlopig nog erg tevreden met de beeldkwaliteit van mijn Infocus X1 beamer. Maar het is wel een hele ervaring, gamen op een scherm van 2 meter breed :) Zal je zeker bevallen. Je moet echt wel de ruimte hebben om een aparte kamer in te richten daarvoor... In een gewone woonkamer wordt het al een stuk lastiger. En je moet de kamer perfect kunnen verduisteren...
     
  10. Deano2

    Deano2 hallow??

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoef ook nie zo een tv!! Zoveel heb ik er niet voor over! Ik heb een goede tv en daar ben ik tevreden mee ik vin dat die xbox 360 zo ie zo al goede graphics heeft dus da vin ik al gnoeg!!
     
  11. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    wrom is al die mooie zooi zow versgrikkelijk duur?:mad:
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Mijn oude Sony TV kan HDTV resoluties aan..... HDTV is meer dan alleen die resolutie.....
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Oled is plat, maar niet zo plat als LCD, maar heeft wel het contrast van ene gewone TV, kortom best of both worlds.....
     
  14. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    oled is platter dan lcd, dit komt omdat oled van zichzelf licht geeft, en dus niet net als een lcd een lamp nodig heeft. Lees anders dit even: http://www.tweakers.net/nieuws/37383
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    kunnen die nieuwe xbox en ps3 niet de maximale resoluties van hdtv aan van 1080p?? Bij gamespot kun je filmpjes streamen van de persconferentie van ps3 e3.. daar zeiden ze dat. En wat moet je ongeveer uittrekken voor een 1080p?? Eurotje of 2000??

    edit: Kun je trouwens niet die dingen op een pc monitor aansluiten?? Ik heb een 21" met hoge resolutie... dus dat zou een mooi alternatief kunnen zijn..
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2005
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is die hoge resolutie dan. Xbox360 heeft alleen 1080I ondersteuning en niet die P die P is weer net iets beter maar bijna nauwelijks. Als de 360 een verbinding kan leggen met je monitor dan is het mogelijk.

    Maar ik heb ook een vraag. Als ik hoge resolutie op mijn monitor zet dan wordt alles zo klein. Wordt dat dan ook zo qua games? Dat ik alles scherper zie maar ook kleiner?
     
  17. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een spel op de pc in een hogere resolutie speelt word het dan kleiner?
     
  18. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben eigenlijk benieuwd wat voor aansluitingen de Xbox allemaal gaat krijgen. DVI/HDMI/Component?

    Ik heb 3 maanden geleden een plasma tv gekocht en toen jammer genoeg gekozen voor de versie zonder HDTV.. :mad:
     
  19. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is zo jammer dat we hier in Nederland heen HDTV hebben, want het blijkt echt een flink verschil te zijn.

    Je kan wel importeren, maar da's ook weer zo'n gedoe.
     
  20. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    schiet je niks mee op want in europa is er maar 1 kanaal dat in hd resolutie uitzend.

    Als je hdtv's bedoeld, die zijn wel degelijk te krijgen hoor.
     

Deel Deze Pagina