Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.294
    Leuk Bevonden:
    361
    Mijn eerder post van over Blu-Ray is geplaatst na het lezen van onderstaand artikel op de site van Gamez (www.gamez.nl)

    10 mei 2005

    De strijd tussen Blu-ray en HD-DVD is beslecht. Het wordt een gezamenlijk project van Sony en Toshiba waarbij de techniek van Blu-ray wordt gebruikt.

    Wat de naam gaat worden van de opvolger van de DVD is nog niet bekend, maar zeker is dat Sony's 0.1 millimeter Blu-ray techniek gebruikt gaat worden. Toshiba zal de software voor het lezen, schrijven leveren en tevens beveiliging tegen kopiëren. Tot dit compromis is gekomen naar intense vergaderingen tussen beide bedrijven.

    De nieuwe standaard is nog niet helemaal rond aangezien de bedrijven achter de verschillende standaarden nog akkoord moeten gaan. Analisten verwachten dat de opvolger van de DVD snel in gebruik zal worden genomen. In 2006 worden de eerste apparaten met de nieuwe techniek al verwacht, waaronder de PlayStation 3.

    Het is nog onduidelijk welke naam de DVD-opvolger zal krijgen
     
  2. michielxboxer

    michielxboxer Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga voor xbox360, want ik hou niet van de controler van de playstation 2. Doordat hij vind ik raar in de hand ligt, krijg ik pijn in mijn handpalm (ik weet 't het klinkt raar:D)
    Maar zoals ik nu weer lees is online gamen op de xbox360 toch niet gratis. En meot je toch weer geld in het bakje gooien van M$. Echt verveledn vind ik dat, wordt ik helemaal gek van.

    grtz
     
  3. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen wat ik nu allemaal gelezen heb wist ik allemaal nog niet eens? ik wist alleen dat de PS3 gebruik ging maken van blu-ray, en dat er 5x zoveel ruimte op zat als op een DVD. Maar wat ik dus niet wist is dat het langere laadtijden nog had enz. mja ff terug naar de DVD ik vind het goed dat de Xbox 360 gebruik maakt van DVD er kan misgien wel 5x meer op zo'n blu-ray geval maar de PS3 wordt volgens mij niet eens sterker als de Xbox 360. De Xbox 360 heeft een processor van 3x 3.2Ghz en de PS3 heeft een processor van 4.6ghz dus over het algemeen gekeken heeft de Xbox 360 een veel sterkere processor en kan veel meer dingen tegelijk op het beeldscherm toveren als de PS3 dus wat heeft de PS3 dan aan die Blu-ray??? Ik steun Microsoft al vanaf men geboorte omdat de Xbox ook al vele maler sterker en beter was het spellen aanbod was ook veel toffer en we hebben een stuk meer exclusieve spellen als de PS2 zover ik nu weet hier staan ze op een rijtje en er zitten toppers tussen ook.
    Halo
    PGR
    Ninja gaiden
    Midtown Madness
    Jade Empire
    Forza Motorsport

    Daar zitten wel wat toppers bij ofnie dan? en wat heeft de PS??? Killzone FF reeks maar niet egt van die toppers GTA maar die verschijnt een half jaar later alsnog op de Xbox dus.
     
  4. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    hey maat Xbox live Silver is wel gratis! je kunt dan wel alleen in het weekend online gamen ma het blijft gratis!
    en over Xbox Live Gold dat is niet gratis nee, maar we hoeven niet meer met de Credit Card te betalen! en dat is al een flinke vooruitgang. en je weet zelf ook wel dat ze niet iedereen altijd gratis online kunnen laten gamen dat is onmogelijk ze mogen er wel wat aan verdienen je moet us weten hoeveel geld zij in de spellen besteden dat wil je niet weten. ma als de spellen 60 euro blijven dan ben ik meer als tevreden met Xbox Live Silver:D
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe is het daar in de toekomst?
    Kan je me mssn al een ps3 meebrengen?
    Man, ijl niet, en stel jezelf niet zo aan.
    Einstein...
     
  6. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.294
    Leuk Bevonden:
    361
    Misschien ijlt hij niet helemaal en is zijn tekst gebaseerd op onderstaande info, al hoewel de specs welke hieronder worden weergegeven allerminst zeker zijn...

    Specs PS3 :confused: :

    1/ 1 CELL running at 4 GHZ, providing 256 GFLOPS power ( 1 PPE ( L1 cache 32 KB, L2 cache 512 KB, and 8 SPE each one having 256 KB )

    2/ there is 2 I/O ( input/output ) on CELL, to communicate with other parts of the console, the first I/O of the CELL has the main purpose to communicate with the unified shared (between the CELL and the GPU) XDR Ram memory ( from RAMBUS) at a 50 GB/s bandwidth ( 4 * 64 MB = 256 MB of memory )

    3/ The second I/O is called FlexIO ( flexible input/output ) and this allow the CELL to communicate with the next generation NVIDIA GPU at a 76.8 GB/s bandwidth ( this GPU with 190 million transistors will run at a 600 MHZ, with a 32 rendering pipelines, associated with 16 MB of Toshiba Embedded DRAM of 256 GB/s bandwidth) The CELL will help the GPU in creating advanced physics for particle effects.

    4/ retro compatibility with PS1 ( emulated by the CELL ) and PS2 ( emulated by the CELL )

    5/ a Hard Disk of 160 GO, Ethernet port ( no modem this time ), wireless, U**2 port, and a flash stick memory duo-pro support.

    6/ the controllers will not so much differ from those of PS2, with the main difference that they will be WIRELESS, and with better analog buttons and more varied vibration effects.

    7/ If the first CELL IBM produced prototypes are using 90 nanometer technology, the first SDKs containing the CELL that developers will receive after 2 months will be produced with this technology, but the CELLs that will be used on PS3 ( and later SDKs ) will be produced with the 65 nanometer technology, allowing sony to decrease the costs of PS3, and to tackle the problems of HEAT.

    8/ The PS3 will ship on MARS 2006 in JAPAN ( earlier than what a lot of people thought before ) there will be 2 versions of PS3, but only the first version will be shipped on mars 2006, ( at a price range of 299-399 $ ) with a read only blue-ray, and as mentioned a 120 GO hard disk capacity. The second version of PS3 will ship some months later, ( 399-599$ ) with a writer blue/ray, a 400 GO hard disk, for the main purpose of recording TV digital programs.

    Date of releasing the PS3 on USA and Europe hasn’t been determined yet by sont but its believed that the PS3 will ship between July and October 2006 in USA and in late 2006 in Europe.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2005
  7. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens reken maar dat die cell chip @ 4,6 ghz sneller is dan de 3,2 ghz met 3 cores voor de xbox 360

    ten eerste het zijn niet 3 processors en ten tweede al waren het drie processors dan nog kun je niet simpelweg 3x3,2ghz rekenen

    overigens zou het ook onmogelijk zijn om software te schrijven voor een apparaat met 3 processors, de dual processor technologie staat nog in zijn kinderschoenen en zelfs die is onbeschrijvelijk moeilijk om voor te schrijven...

    goed wat maakt de xbox 360 (in mijn ogen) dan beter: 48 pipelines voor de GPU en 6 hardware threads (als gevolg van de 3 cores die elk 2 hardware threads hebben)...

    maar goed dat is wat ik op dit moment voor ogen heb... ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat de ps3 uiteindelijk toch stukken sneller en beter gaat worden aangezien de ps3 (waarschijnlijk) pas over een jaar uit gaat komen...
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Maar nou heb je nog steeds niet uitgelegd waarom het niet sneller zou zijn.
     
  9. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    in rekenkracht/kloksnelheid is ie dus niet sneller...

    in data transfer/multitasking denk ik weer wel...
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dinsdag 17 mei 2005 | Sony Computer Entertainment America heeft vandaag tijdens de Sony E3-presentatie de PlayStation 3 voor 2006 aangekondigd. Hoofd van Sony Computer Entertainment, Ken Kutaragi kondigde de PlayStation 3 aan als de “Super computer voor super entertainment”.

    De PlayStation 3 zal gebruik gaan maken van Blu-Ray discs. Daarnaast zal de PlayStation 3 CD-ROM, CDR+W, DVD, DVD-ROM, DVD-R en DVD+R ondersteunen. Een Memory Stick Duo, SD en flash-geheugenkaart kan ook in de PlayStation 3 gestopt worden. Als laatste is het ook nog mogelijk een HDD op de PlayStation 3 aan te sluiten.

    De PlayStation 3 ondersteunt maximaal zeven Bluetooth-controllers en bevat daarnaast zes USB-ingangen (vier voor, twee achter). Zoals verwacht draait de PlayStation 3 op de Cell processor van 3.2 Ghz. Sony liet verder weten dat er 2.18 teraflops, 265MB XDR aan main RAM op 3.2 Ghz en 256MB aan GDDR VRAM op 700mhz in de PlayStation 3 zal zitten. De grafische chip van de PlayStation 3 heet RSX “Reality Synthesizer” en is gebaseerd op Nvidia-technologie.

    Naast een spelcomputer zal de PlayStation 3 ook een groot aantal multimedia mogelijkheden bevatten zoals video chat, internettoegang, digitale audio en video en het is mogelijk digitale foto’s te bekijken. Verwacht deze nacht nog meer informatie over de PlayStation 3 en de andere getoonde zaken tijdens de persconferentie. - Remco Greeve ...
     
  11. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat je op een gegeven moment niet meer hebt aan nog sneller. ik denk dat alles wat je mogelijk op 1 beeld kan toveren wel zonder haperingen uit de xbox360 krijgt. als staat zo'n cell- chip natuurlijk wel stoer :D
     
  12. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    De ps3 is dan wel sneller maar wat een kut controller heeft die! Ik schrok me kapot toen ik op e3insider keek. Wat lelijk! PS3 ziet er voor de rest wel mooi uit.
     
  13. Dima

    Dima Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 zal krachtiger zijn, laat je niet misleiden door die 256 mb tegenover 512 van de xbox 360

    die 256 ram lijkt rambus te gaan worden, peperduur en razend snel, veel sneller dan DDR3 ram

    de grafische kaart van de ps3 lijkt me ook beter.

    de cpu van de xbox 360 kan 1 terraflop aan, de ps3 kan er 2+ terraflops aan.

    mja, waarschijnlijk koop ik ze gewoon allebei of wacht ik af welke de beste games bied, maar die 2de PS3 lijkt mij wel wat, met 400 gb en een blu disc writer :p

    het gaat moeilijk kiezen worden, de ps3 lijkt wel dubbel zo veel aansluitmogelijkheden te hebben, en die bluetooth spreekt me wel aan.
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben totaal niet een specs kenner, maar kan iemand mij nu vertellen wat die ps3 specs nou betekenen zijn ze echt zo superieur aan de 360?

    En 400 GB??? DIe kan je dacht ik los kopen, want 400 GB bij de laucn drijft de prijs toch best omhoog.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij is de PS3 krachtiger als ik naar de specs kijk. Kijk ook maar eens naar het filmpje van Killzone 2 _O_
     
  16. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.294
    Leuk Bevonden:
    361
    Denk wel dat de PS3 op het eerste gezicht krachtiger is dan de Xbox360, verder vind ik dat de PS3 net even iets meer gebruik maakt van geavanceerdere technieken.
     
  17. Espresso

    Espresso Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jullie even een kijkje nemen op www.gamespot.com kun je al beelden/screens zien van de PS3, ik zelf vind de controller maar op een boomerang lijken maar dat is mijn mening. En als je toch op gamespot bent moet je even die trailer van Killzone 2 zien, een woord: fantastisch _O_ .

    EDIT: Was trouwens al gepost in het E3 2005 thread maarja..
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2005
  18. michielxboxer

    michielxboxer Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    PS3 gaat het winnen van de xbox360, alleen met een veel kleinere voorsprong. (denk ik) want 20 miljoen mensen bezitten een xbox, maar volgens mij bezitten er meer dan 100 mijloen een ps2. Die ps2ers die tevreden zijn, zullen toch graag een ps3 kopen. Maar een groot deel zal msichien nu wel snel in de verleiding worden gebracht om die 300 dollar neer te leggen voor die xbox 360. En ja dan krijgt sony het moeilijk, maar winnen zullen ze zeker. Alleen zal de voorsprong minder zijn dan nu het geval is.
    grzt
     
  19. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.294
    Leuk Bevonden:
    361
    Nu de specs van de PS3 bekend zijn heeft deze mij toch aan het twijfelen gebracht.
    Eerder was ik voornemens om de Xbox 360 aan te schaffen, maar de PS3 gooit toch wel hoge ogen. Ik speel te minimaal op Live om de Xbox 360 alleen hier voor het te schaffen, dus dit geeft mij te weinig meer waarde.

    Wel lijkt het erop dat er op de Xbox 360 meer games uit gaan komen die mij meer aanspreken, alhoewel de echte toppers vaak op meerdere systemen worden uitgebracht.
    Al met al had ik toch verwacht dat de Xbox 360 krachtiger zou zijn dan de PS3, maar helaas is dit niet het geval.
     
  20. boxershort

    boxershort Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist de persconferentie van Sony over de PS3 bekeken. Geweldig! Zijn jullie ook zo onder de indruk van de on-line mogelijkheden van de PS3? Sony raakte er maar niet over uitgepraat. Veel beter dan Xbox Live!

    _0/ Sony!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina