[E3 2005] De E3 van de sequels?
Wat me meteen opviel toen ik vanmorgen door het nieuws van de PS3 bladerde, was hoe achterlijk veel er wordt voortborduurd op oude series. Natuurlijk zullen het best goede games worden. Maar Tekken 6, Devil May Cry 4, Metal Gear 4, Gran Turismo 5, komop. Ik ben bang dat dit lijste alleen nog maar verder groeit. En dan heb ik het nog niet eens over EA met de dearly beloved Fifa serie of Ubisoft die tegewoordig elk jaar Sam Fischer een avontuur geeft met hooguit 3 nieuwe moves en een tiental nieuwe levels. Als ze dan toch persé een vervolg willen maken, laat het er dan een zijn op Beyond Good & Evil.
Dan hebben we Nintendo, dat zegt innovatief te zijn maar ondertussen al 2 decennia lang op Mario, Link en Samus voortborduurd. Het volgende Metroid avontuur wordt nota bene een flipper spel! Ik vrees ook dat we dus weinig nieuws uit deze hoek van Japan hoeven te verwachten. Het feit dat er een 7 achter het volgende deel van Mario Party staat zegt denk ik wel genoeg, zelfs de Tomb Raider serie kan daar niet aan tippen.
Ook Microsoft kan niet uitblijven natuurlijk, enigste pluspunt is dat ze nog niet zo lang meegaan en dus niet veel series hebben om op door te bouwen. Halo 3 en Perfect Dark Zero zijn wat dat betreft gewoon common sense. Toch hoop ik dat er wat meer echte originele en goede AAA titels komen. Tuurlijk staan er een hoop nieuwe onbekende spellen in de lijst, maar vergeet niet dat de helft van deze spellen techdemo's zijn en de winkel nooit halen, en waarvan de rest maar voor ongeveer 10% echt goed is. Ik ben bang dat de eerstvolgende originele next-gen titels nog een jaar uitblijven.
Laatst bewerkt: 17 mei 2005