De E3 van de sequels? Een negatieve blik op E3 2005

Discussie in 'Algemeen' gestart door Diego, 17 mei 2005.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Helemaal waar maar sommige sequels lijken zo op elkaar dat het eigenlijk overbodig is. En bij sport spellen is dat heel vaak het geval.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik zag trouwens vele originele xbox 360 titels voor bij komen ... ninety nine nights, odyssey, kameo, etc
     
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Dit is al erg goed uitgelegt. :cool: Nog wat verdere toelichting, niet meer dat het nodig is. :)
    GTA is een vermakelijke game, daar niet van. Maar GTA is meer wat blockbusters zijn voor de film wereld. Op het moment van release zijn ze mateloos populair en winnen ze prijzen, echter een paar jaar na hun release stellen ze weinig meer voor. Dit komt simpelweg door het gebrek aan kwaliteit van de gameplay, het gebruik van tijdelijk populaire thema's en het voort doorburen op een oud concept. Al met al niet iets wat je als een topgame kan kwalificeren.
     
  4. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Square Enix heeft maar 1 vervolg gemaakt en dat was FFX-2 en deze was oerslecht. De verschillende delen staan totaal los van elkaar, ze hebben behalve dat ze RPG's zijn van een ontwikkelaar niks met elkaar gemeen.
     
  5. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het helemaal niet erg dat er elk jaar een nieuwe FIFA is. Zo blijft he spel up to date. Alleen de gameplay verbeterd te langzaam. FIFA 2006 zal wel weer last hebben van langzame poppetjes, zwaar irritand is dat. Aan de anderekant, als het spel perfect wordt gemaakt. Dan is er weer gezeur dat het volgende deel te weinig verbetering heeft. Het is gewoon nooit goed.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ze hebben ook FFXI gemaakt!
     
  7. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn maar weinig spellen die de levensduur van 3 jaar bereiken. 3 jaar is ook wel erg lang. Ik ben al blij als de gemiddelde titel de 2 maanden haalt. Tegenwoordig is de levensduur van spellen echt te bagger.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    IDD. Ik speel sommige SNES spellen nog regelmatig en in de kast liggen PS2, XBox en NGC spellen die ik eigenlijk nooit speel.
     
  9. Dima

    Dima Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Splinter cell niet afbreken a.u.b :) er is heus wel veel veranderd hoor sinds pandora tomorrow. je kan co-op spelen, wie dit nog niet heeft geprobeerd mist een bijzonder leuke ervaring. DAT is pas co-op.

    trouwens, het is toch normaal dat sequels uitkomen? stel jij koopt nu een nieuwe xbox, wil jij fifa 2001 of 2002 kopen? dan speel je op je gloednieuwe xbox een 3 jaar oud game... snap je?

    en sony komt best wel met heel wat nieuwe games op de proppen, ik zag al een lijstje met 8 volledig nieuwe titels voor de PS3, en die lijst kan alleen maar langer worden want de PS3 is nog een jaar weg van release. voor xbox heb ik nog geen nieuwe titels gezien, tenzij kameo, ziet er mottig uit.
     
  10. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt mij niet uit dat er veel sequels komen, zolang het maar goede games zijn. Zo zou ik echt geen problemen hebben met een nieuw deel in de GTA serie.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als er geen Fifa 2003,2004 of 2005 is dan speel je gewoon graag 2002!
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee dat is niet normaal, tenzij je graag voor melkkoe speelt. Lees even mijn posts door deze thread door voordat je de thread vraagstelling herhaalt.
     
  13. Dima

    Dima Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    als je geen sequels wil, dan koop je ze toch niet, man, wat een gezever is dit.

    er komen genoeg nieuwe games uit. koop die dan.
     
  14. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    het gaat dan nog niet eens hierom... 't geld kan veel beter gebruikt worden en je wilt toch niet zeggen dat men blij wordt van ieder jaar een nieuwe fifa? En er komen genoeg nieuwe games uit? is gedeeltelijk waar.. maar kijk s naar de cijfers achter de titels. Sommigen hebben zelfs een 5 bij zich.. dat is toch niet normaal meer. Dan denk ik bij mezelf, stop op het hoogtepunt, kap ermee en laat deze serie rusten. Deze heeft dan een eervol laatste deel gekend en zal herinnerd worden.

    Als je alsmaar blijft doorgaan, kent de game industrie straks 10 delen per franchise en je kunt er dan vanuit gaan dat er geen vernieuwing meer is. En denk eens als jij over een paar jaar nog zal gamen.. er komen echt niet zoveel nieuwe games uit, wat dus in zou kunnen houden dat 't gamen op zich minder interessant wordt omdat je alles al eens gezien hebt. Daarom ben ik zelf ook tegen langdurige series waar nauwelijks verbeteringen inzitten. Burnout bijv, moet ik nog zien hoe dat wordt. Splinter Cell mag, wat mij betreft, ermee stoppen als ze niet met iets komen waarvan ik helemaal onder de indruk ben. Want wees eerlijk, hoeveel games komen er nu nog uit die echte vernieuwingen brengen.. en haal dan maar je nieuwe titels erbij; zoveel vernieuwing komt er denk ik niet. Het wordt groter, beter en mooier, maar er zal niet zoveel veranderen. En op een gegeven moment begin je dat ook zat te worden.
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je niet wilt discussieren post dan voortaan ook niet. Je draagt echt niks bij aan deze thread namelijk. :{
     
  16. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja er zijn vele nieuwe games te vinden, die nog geen sequal hebben/hadden. Je hebt veel geld nodig om alle nieuwe spellen te kopen die nog geen sequal hebben/hadden.

    Brute Force Breakdown Spikeout The Thing The Suffering Bloodrayne Xmen Legends Fight Night Alias Halo Topspin Amped Area 51 Arx Fatalis Blinx Brother in Arms Tao Feng Ninja Gaiden Project Zero Prince of Persia.

    Dit is een kleine greep uit een hele grote lijst van spellen die ooit nog geen sequal hadden. Ninja Gaiden is geen sequal naar mijn mening.

    Het is alleen wel jammer, dat ze een vervolg maken. Als een spel goed verkocht is en dus vaak ook kwaliteit heeft. Dan kan je hem namelijk niet meer kopen als je anti-sequals bent.
    Weet je wat developers moeten doen? Sequals maken van slechte spellen, dan hoef je als je anti-sequals bent geen slechte sequals te kopen.

    Het klopt wel dat er steeds meer sequals komen, maar dat is volgens mij een teken dat de gamesindustrie groeit.

    Verder hoeft een sequal geen sequal te zijn. DOA3 was voor mij geen vervolg, ik had immers nog nooit DOA gespeelt.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb ook het idee dat veel sequels echt voor het geld worden gemaakt (worden alle games, weet ik), maar sommige developers doen echt moeite om een game te maken en sommige knallen gewoon een snelle sequel om snel wat cash te scoren.

    Als ze dus wat weer tijd in een sequel stoppen zodat het veel vernieuwender wordt als zijn voorganger heb ik er geen problemen mee, maar ik haat die spellen die bijna een 100% kopie zijn van de vorige game alleen heeft de game dan wat nieuwe levels.
     
  18. Knarf

    Knarf X-Power.be

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar nu moeten jullie mij eens goed uitleggen waarom je sequels slecht vind? ;) Ik bedoel als sequels goed verkopen dan is dat een teken dat er vraag naar is. De schuld van al die sequels ligt gewoon bij de gamer zelf, gamers gaan toch nog vaak af op de mooiste graphics en orginele games worden afgestraft doordat ze slecht verkopen(Ik weet nu al dat de Psp beter zal verkopen dan de DS, die toch echt innovatieve gameplay brengt). Bovendien hebben langer lopende gameseries al een goede basis opgebouwd. Een nieuwe voetbal game moet je helemaal uit niets ontwikkelen, terwijl een game als Pes 4 al een goede besturing heeft van de vorige delen(bijv.), met (subtiele) aanpassingen natuurlijk.
    En nog een reden waarom er misschien wel weinig nieuwe games meer uitkomen, want hebben een hoop genres niet al bijna hun top bereikt? Meeste sportgames? Of lijkt de nieuwe game zowiezo toch al op 3 andere games? Want van grote vernieuwingen in de meeste genres is ook al jaren geen spraken meer geweest, worden games door die series niet gewoon geperfectioneerd?(of dwaal ik nu af ;) )
     
  19. I.T.C.H.

    I.T.C.H. Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0

    Wel, ik ben niet bereid om 60€ of meer neer te dokken voor een game met enkele subtiele aanpassingen. Publishers investeren liever in sequels (aka risicoloze projecten :) ) dan in volledig nieuwe en meer gedurfde titels. Hoe groter een publisher wordt, hoe meer IP's van developpers hij inhouse kan halen en hoe meer sequels wij voorgeschoteld krijgen.
    Op zich heb ik niets tegen sequels, maar ik vind het te belachelijk voor woorden om binnekort Splinter Cell 6 :pandora Cowmilking in de rekken te zien liggen. Het ziet er meestal beter uit dan zijn voorgangers, maar het is pure uitmelkerij van het eerste succesverhaal in de reeks.

    Als antwoord op die kerel die hier zei dat we de sequels dan niet moeten kopen:
    1. verziek forums niet met dergelijke domme reply's , dank u :)
    2. het budget dat vrijgemaakt wordt voor de ontwikkeling van sequels kan evengoed dienen om een nieuwe titel te maken. Ja, bij een nieuwe titel moet je zware marketing voeren, mss meer R&D kosten, maar dat haal je er uiteindelijk wel uit. Als ik een nieuwe, creatieve, verfrissende en goede titel in de rekken zie liggen, dan ben ik devs dankbaar en koop de game.

    Het gaat gewoon om de relatie dev-publisher en de vete rond IP's (Intellectual Property)

    Death 2 SC:pandora Cowmilking _0/
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2005
  20. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    @Knarf - lees even mijn posts in deze thread door, daar staat al in waarom ik (het merendeel) sequels slecht vind. En ja, de schuld ligt bij de "gamers" zelf.. Heb ik inmiddels ook al gezegt, het is de grote massa die geen waarde hecht aan kwaliteit noch originaliteit..
     

Deel Deze Pagina