Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    @ baszs - Je hebt gelijk. Ik vind het nu ook al erg mooi. Ik koop de PS3 misschien wel als die goedkoper wordt en betere spellen heeft want tot nu toe intreseert het me niet echt. + als er een andere controller uit komt :D
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Was het voordele vand e console ten opzichet avnd e PC niet juist de levensduur?
     
  3. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    TH: I don't really see how they're more powerful when they have one CPU core and we have three…

    ET: They would argue they have eight cores.

    TH: They have one core, they have seven something else.

    ET: They're claiming higher gigaflops for their CPU, and a total system performance of two teraflops.

    TH: I think it goes back to what we were talking about at the start of the discussion. It's really about developing a whole platform. It's not just about having a great platform on which to develop games. You have to have great hardware, but you also have to have great software and great services. When you do that, when you architect it from the ground up and focus only on developing a great game console and a great entertainment experience, then you are able to use every transistor on that design efficiently and get the most out of it. I would say that if you take a look at what's going on in some of these other designs, whether or not they'll be able to maximize all the different functions inside that particular design. You have to take a look at if they can manage all the different cores they have, you have to look at the bandwidth and communications and if they're going to get different bottlenecks.

    What we've done is we've made sure that not only is our software and our hardware and our services all balanced so you have this great experience and it's easy to develop to, but we spent a lot of time working with ATI and with IBM, over 1,000 people, and we were only focused on developing this great console. We made sure that there was great balance between the memory and the GPU, and balance between the CPU and the GPU. There's balance inside of the GPU itself. You take a look at the embedded DRAM, for example. We put over a million gates in the embedded DRAM that do processing internal to the embedded DRAM. To do things that would normally be done on the GPU side. It helps with some of the stuff that happens during the rendering process, which means you don't have to shift that stuff back and forth across the memory bus.

    lees aub dit artikel helemaal als je wilt weten wat de xbox360 is tegenover ps3
     
  4. boxershort

    boxershort Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iedereen er nou eens een gewoonte van maakt om bij alles wat hij/zij niet zelf verzonnen heeft een BRON te vermelden... Is dat nou zo moeilijk? Het is echt niet stoer om iets zonder bronvermelding te knippen en te plakken.

    Dit is bijvoorbeeld de bron van de vorige post.

    En, baszs, hetzelfde bericht in meerdere draadjes posten lijkt me ook niet zo'n goed idee... Stel je eens voor dat iedereen dat zou gaan doen?
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  5. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    bronvermelding is idd wel handig,

    Ik denk zelf dat ik voor de 360 ga omdat ik ook al de xbox 1 heb, en ik dan ook die spellen nog s kan spelen(voor zover je dat doet) daarbij staat mij het idee van mediacenter wel aan, ik ben benieuwd wat dat word!
     
  6. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn visie op dit hele gedoe is dat ik eerst ingame shots wil zien van games om dan te kunnen oordelen over de werkelijke kracht. Dit zijn allemaal promo videos enzo en die zijn geweldig op geboost enzo.

    Daarbij komt dat ik toch voor de PS3 ga omdat ik simpel weg de xbox kocht voor Halo welke niet echt meer boeiend is en de PGR-reeks welke me diep teleurgesteld heeft. Vermaak heb ik van Forza en ach, die game is een halve GT. En ik ben race game freak dus wss de PS3 met GT wordt mijn combo.

    Oh en over die controller, de beste controllers zijn de wireless precision controller van logitech, de kleine versie van 47,99 en die zitten ook bij mijn xbox ipv die grote of de s controller. Dus die van de PS3 die komen der niet aan, gewoon die precision dingen :)
     
  7. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik met je eens, en bovendien gaan de discussies nu zo snel, en duiken er zon snel weer nieuwe nieuwtjes/geruchten op dat het verder ook neit echt te volgen is :+
     
  8. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik had trouwens niet verwacht dat er zo'n groep "zwevende gamers" was die bij een verschil in kracht direct vertrekt naar de concurrent... Is me toch wel opgevallen na het lezen van veel reacties op forums en nieuwsberichten.
     
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    2.945
    ja inderdaad.. zijn er nog aardig wat... maar het lijkt mij toch dat je de console koopt waar jij vind dat de beste games op uit komen.
    Of ik snap er niet zo veel van :{
     
  10. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, dat is nu precies wat ik bedoel.

    zie ook mijn topic [E3] Ooordelen/Vooroordelen.

    iedereen is veel te kortzichtig in het maken van een keuze voor een gameconsole, en dat terwijl we nog bijna niets aan echt materiaal hebben gezien.
     
  11. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar de marketingmachine van Sony lijkt nu een stuk sterker dan die van Microsoft. Ook ik ben aan het twijfelen gebracht of ik niet beter kan wachten op de PS3, maar het Live netwerk van Microsoft haalt me over om in elk geval de volgende Xbox te kopen.
     
  12. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind het ook allemaal een beetje onzin om in 1x over te gaan stappen naar de PS3. Ikzelf ben ook een Xbox fan en dat zal ik ook lang blijven denk ik. en waarom in een Xbox fan ben de games. Bijv Halo de eerste was super de tweede mss in single player iets -der ma het blijft een topgame tel daar Ninja Gaiden 2 bij op en PGR 3 en mensen die PGR 2 een ruk spel vinden daar kan ik eerlijk gezegd niet egt bij? of ze zeggen dat omdat ze tog jaloers zijn op de goede race spellen die op de Xbox te krijgen zijn of ze lullen maar wat, want die GT 4 is egt niet veel beter ja okej het spel heeft veel auto's maar schade??? how maar en dat kan egt niet meer in deze tijd een race spel zonder schade en dat noemt zichzelf een real race simulator? daar kan ik egt niet bij komen mja meningverschillen. Xbox 360 the NUMBER 1!
     
  13. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    als er iemand nou objectief verslag kan doen ofzo. dan kan ik miss een mening vormen :) . Maarja mensen kunnen nooit helemaal objectief zijn, dus kweet niet wat ik doe :{ . Ach meningloos is toch ook best leuk. Dat is het merendeel van nederland ook als et om politiek gaat.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Halo singleplayer leek niet tof, doordat multiplayer zo ongelofelijk goed is. Halo één was minder gevarieerd, minder lang, en ookal was het einde van één beter, is Halo 2 single player niet slecht.
     
  15. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik blijf iig bij de XBOX, ik denk dat de uiteindelijk effectieve uitkomsten in hardware niet zoveel uit zullen maken als Sony ons wil doen geloven. Ik heb meer vertrouwen in Microsoft en de Gameproducers voor de XBOX 360.

    /edit: Zie net de screens van Oblivion _O_ nu is het zeker ik blijf bij de XBOX (360)
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2005
  16. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat ik als de campaign van Halo2 in het eerste deel zat, ik veel meer plezier had kunnen beleven met Halo1. Nog veel meer. Halo1 speelde ik nooit multiplayer, alleen maar de campaign (wel co-op). Maar nu ik online kan spelen, speel ik de campaign vrijwel nooit. :{
     
  17. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen is een beetje voorbarig. Het enige wat we tot nu toe hebben gezien zijn ingame screens, en screens van de 2 machines. Nog niks van gameplay, of echte ingame beelden.
    En daar ga ik toch echt eerst op wachten voordat ik een keuze ga maken.
    Ook als je kijkt naar de kracht kan je volgens mij niet veel vertellen, ook omdat MS de XNA tool heeft, waar ik toch wel van onder de indruk was, en ook om die reden ga ik lekker wachten tot goede kwalitatieve beelden.
     
  18. the undaunted

    the undaunted Dag Xbox

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt nog leuk als de "Revolution"-geruchten waar zijn wat betreft het stereoscopische beeld. Volgens mij ben je daar een stuk minder snel aan gewend dan de mooie graphics zoals we dat al kennen. Dat 'mooie' kijk je naar een paar dagen kraakhelder doorheen als het goed is.
     
  19. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    stereoscopische beeld
    wat moet je daar bij voorstellen precies
     
  20. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je je nog herinneren dat je bij sommige films (jaws bijvoorbeeld) vroeger van die groen/rood brilletjes kreeg?? Die zorgde ervoor dat je een illusioneel 3d beeld kreeg, het beeld werd door het brilletje zo vervormd dat het leek alsof de film 3 dimensionaal was. Het was toentertijd (en dat is de correcte schrijfvorm 8)) nog heel simpel en het beeld werd enkel op sommige momenten een beetje 3d...

    nu heeft, volgens de geruchten, Nintendo een manier ontwikkeld dat dit illusionele 3d beeld zonder bril op het scherm komt, je voelt je als het ware in de wereld ipv dat je er als een buitenstaander naar kijkt...

    een mooie ontwikkeling in mijn ogen maar volgens mij niet iets wat de komende jaren nog volledig benuttigd kan worden. Waarom? omdat de technologie er nog niet klaar voor is en een sci-fi apparaat als een holografische tv pas echt voor een dergelijke ervaring kan zorgen...
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina