Ik ben het absoluut met meneer Threadstarter
eens zoals ik ook al in een paar andere posts op het wisselforum geplaatst heb. Ik vind het typerend dat Playstation nu ineens door veel mensen de hemel in wordt geprezen terwijl ze eerst altijd zaten te zeuren over de "pleestation" . Begrijp me niet verkeerd, ik vind de PS3 het meest indrukwekkend tot nu toe qua graphics en performance, maar ik vind die omschakeling van sommige mensen wat hypocriet. Ik was nooit een fan van playstation, dat ben ik nu nog niet omdat ik hun spellen vaak bagger vond. Maar het is weer een nieuwe tijd, en met deze graphics ben ik wel geïmponeerd. Met 17000 spellen zullen er vast wat goede bijzitten en ik geef ze gewoon weer een nieuwe start zoals het hoort. Ik denk dit een ontzettend belangrijke strijd wordt. Ik zie het zo, en zal proberen om alle vooroordelen misschien weg te nemen en wat dingen recht te zetten, maar ja ik ben ook niet 100% objectief hierin
:
XBOX 360: Probeert marktaandeel af te halen van sony door een eerdere release en een lagere prijszetting. Sony heeft financiële problemen in de rest van het bedrijf en zal denk ik minder hard op prijs kunnen concurreren. Zeker aangezien de kostprijs van de ps3 ook hoger ligt zoals het er nu naar uitziet.
Velen op dit forum prijzen de xbox 360 de hemel , maar ik denk dat de andere 2 veel concurrentie gaan bieden en dat xbox 360 qua hardware het traagst (als de revo specs kloppen) en minst innovatief wordt. Ze zullen met goede live support en goede games als halo, moto gp op inhoud en prijs moeten concurreren. Live is het paradepaardje en ze hebben een goede line-up met gamesontwikkelaars. Een krachtige speler, maar ze zitten niet meer op de positie waar ze nu zitten. De snelste bak is het niet meer en veel xboxers zullen daar misschien niet blij mee zijn. De xbox heeft alleen een boel ontzettend goede games en dat is voor mij een belangrijk punt om ook de xbox te kopen.
PS3: De krachtpatser van de 3. 2x zoveel processor power betekent diepere gameplay doordat je de graphics kan oppoetsen voor zover de gpu tekort schiet. Ook de geheugenbandbreedte ligt hoger dan bij de xbox 360. En je kan veel meer met objecten doen die met elkaar bewegen en op elkaar doorrekenen en meer simulatievoorwaarden inbouwen etc. Je hebt gewoon meer power, dus krijg je mooiere realistischere spellen. Easy.Hij heeft wel minder geheugen dan de xbox 360 en dat zou misschien een probleem kunnen worden voor de ps3 maar daar zal wel over zijn nagedacht. Moet je afgaan op alles wat je nu ziet? Nee, dat zijn presentatiefilmpjes, laat je niet afleiden daardoor. Maar de specs zeggen gewoon dat je wat meer zou moeten verwachten van een ps3 en dat zal dan ook gebeuren, want dat is altijd nog zo geweest in mijn ervaring. Houdt er wel rekening mee dat elke playstation 6 jaar heeft geleefd t.o.v. de +/- 4 jaar bij xbox en nintendo.
Revolution: De meest afgezeken console op dit forum. Waarom? Omdat de gamecube slecht was. Het slaat nergens op vind ik. Dat de gc slecht was weet nintendo ook, en die hebben een hele marketingafdeling en productontwikkelingsafdeling om dat recht te trekken. Ze komen met innovatievere spellen zoals ze zelf zeggen. Ze gaan gebruik maken van IMAX-like technologie, dus stereoscopische beelden waardoor games 3d zouden moeten lijken. Dat wordt doorslaggevend voor het succes tezamen met de oude franchises van mario en zelda etc en de acceptatie van de innovaties. De machine is, afgaande op onbevestigde specs, iets sneller dan de xbox 360. De optie om 20 jaar nintendo spellen te downloaden spreekt alle oude nintendo fans aan en is een mooie optie. Ze hebben alleen weinig games. Ik denk dat nintendo een originele speler is in de markt die ons als enige nog bedient met veel originaliteit ( afgezien van hun vaste verkopen in de mario en zelda etc. franchises), maar goed dat is mijn mening. Voorbeelden?: Electroplankton music game, donkey konga, lightguns, lightbazookas, virtuaboy 3d helm, touchscreen, nintendogs, gyroscopische controllers, verschillende handhelds. En nintendo is wel de echte moeder der gaming op grote schaal, dus een beetje respect zou wel op zijn plaats zijn. Bij elke gamer. Of je nou van mario houdt of niet.
Conclusie: Alle consoles hebben hun sterke punten. PS3 de meeste spierballen en de meeste games, xbox de beste online support waarschijnlijk en een goede line-up met games en een vroege release en lage prijs, en de nintendo revolution met retro gaming, de bekende franchises, stereoscopische beelden en revolutionaire games en hardware. Kortom een combi waar we blij mee moeten zijn. Veel concurrentie, dus goede prijs/kwaliteit. Dit is de 1e x dat ik 3 consoles tegelijkertijd cool vind. Laten we dus multiplatformers worden en geen fanboys van xbox, want het is geen gelopen race dat is duidelijk. En kom a.u.b. uit de ontkenningsfase dat alle ps3 filmpjes absoluut niet in game zijn of verre van in game, want dat is onzin. OK, misschien is killzone niet ingame, maar we gaan dan echt niet naar Wolvenstein 3d graphics terug. Ik denk eerder aan het verschil bij de halo 2 cutscenes. Sony heeft een reputatie hoog te houden net als de andere 2 en we krijgen een mooie tijd. Verprutst nintendo het, wil ik nog zien of ze doorgaan op de console markt. Verprutst xbox het, is het de vraag hoe de aandeelhouders van ms daarop reageren omdat dat dan de 2e matig presterende console op rij is. Maar het is een belangrijke ronde dat is helder. Oordeel dus objectief op informatie en subjectief op gevoel. Maar ga geen vooroordelen smeden, want het is de "next generation". Nieuwe ronde, nieuwe kansen...
Laatst bewerkt: 19 mei 2005