Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi...

    Hi... Active Member

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Eurogamer: Why is it important for you to be first in the next generation when you could end up having less power than your competitors?

    J Allard: But we're talking about months! They [Sony] are buying the exact same sand as we are. They are! Believe me; I talk to every single person and company in the world that's making silicon. I know exactly what they're doing; they know exactly what we're doing. We're all buying from the same guys, right? I mean, we chose different partners on the graphics front but all three companies have the same partner on the CPU front. We have a price point to hit; they have a price point to hit, right? I mean, it's business. It's business. There's no special silicon that you can go and buy. You can decide how you want to tune your system, but what we really focused on was creating a balanced system, you know.

    I don't think there's any material advantage to being four or five months late in terms of the power. If you do look at [Sony's] specification they've got - putting the silicon aside which is going to be a challenge because they've gone for such a complex architecture there - Blu-Ray is a huge problem. Blu-Ray is a power point. You can't buy a drive, right? It's a specification that people are arguing about every day, not just in the press, but in real standards fights. That's a real challenge. It's not as if those drives are being manufactured by 20 different companies that you can go and buy off the shelves, so I think that's going to be a real challenge for them. It might explain their date. We didn't think about them when we thought about our date. We thought about what was right for gaming, what was right for technology, what type would be available and went from there.


    Een stukje uit een interview met J.Allard en voor het hele interview moet je hier zijn ;)
     
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Yeah 2 Fans Die elkaar in het weekeind Het Leven Zuur gaan maken! (mag ik ook mee doen! :)
     
  3. snakex08

    snakex08 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar Xbox 360 kan toch eigenlijk bijna geen HDTV weergeven zonder Blu-ray te gebruiken? Dat past volgens mij echt niet allemaal op een (dual layer) DVD schijfje.
     
  4. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ?? waarom niet
    t zijn geen films hoor het zijn 3d opjechten die getoond worden!?
     
  5. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is wel grappig, dit stukje uit het interview is bijna gelijk aan wat ik een paar post terug heb geschreven.... O-)
     
  6. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
  7. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    En ben je dan nu eindelijk klaar met je gecrosspost? |:-
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2005
  8. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Kutzooi waarom kan ik dat plaatje niet zien:mad: ligt dat aan mij of niet?
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Inderdaad zeg... En naast die crossposts bespeur ik ook een vies fanboy gehalte...;)

    //Edit:

    Het is geen plaatje, maar een filmpje. Een filmpje waar je quicktime voor nodig hebt.. :)
     
  10. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag zeker meedoen!!! :9 als we het elkaar maar flink zuur maken egte Xbox Fans hou ik van _O_ ik ben dan ook 100% zeker dat die Xbox 360 aan het eind van dit jaar glanzend en al in men kamer staat te ronken 8)

    _O_ Xbox 360 _O_ :'-( PS3 :'-( <----- mijn mening laat dat duidelijk zijn :+
     
  11. GODZILLA

    GODZILLA Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Azo :9 sorry foutje nog am een x proberen dan 8)
     
  12. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Het wordt 100% zeker een 360 voor mij :D
    En wel om deze reden:

    DoA Xtreme Beach Volleyball 2 aangekondigd
    Bron: Gamefront

    Naast alle boothbabes zou je bijna vergeten dat het op de E3 eigenlijk om de games gaat. Tecmo heeft dan ook een nieuwe game aangekondigd in de Dead Or Alive serie. Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball 2 zal uitkomen op de Xbox 360. Een online modus in deze game is zeer waarschijnlijk, opzienbarender is echter het bericht dat er meerdere sporten aan deze game gekoppeld zullen worden naast het Beach Volleybal.

    Ik kan me wel een paar sporten voorstellen; Topless Beach Volleyball, allerlei water spelletjes met mooie dames, euhhh misschien om het taboe te doorbreken; vrouwen beach soccer?
     
  13. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat beach soccer kan best want dat taboe geld eigenlijk alleen in Nederland.
     
  14. snakex08

    snakex08 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    3d opjecten hebben toch ook meer schijfruimte nodig als ze in een hogere resolutie getoond worden
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is 360 nog niet zeker:

    Xbox 360 : 50 %
    Playsation 3: 50 %
     
  16. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    nee hoor een objeckt eeft allen coordinatie nodig en een texture!
     
  17. snakex08

    snakex08 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh dan had ik dat verkeerd.

    Is dat trouwens ook zo bij de cutscenes in spellen?
     
  18. Ben_Evel

    Ben_Evel Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    intressant artikel op majornelson.com

    Bandwidth
    The PS3 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and 25.6 GB/s of RDRAM bandwidth for a total system bandwidth of 48 GB/s.

    The Xbox 360 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and a 256 GB/s of EDRAM bandwidth for a total of 278.4 GB/s total system bandwidth
    Bandwidth
     
  19. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.943
    Dat zegt mij dus geen ene flikker..
    Kan iemand uitleggen wat dat in houd.. :+
     
  20. Ben_Evel

    Ben_Evel Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    lekker duidelijk met grafiekjes enzo op majornelson.com, geheel duidelijk is het me ook niet maar het ziet er wel goed uit voor xbox 36O
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina