Voor degenen die Myst III voor de Xbox gekocht hebben: wat vind je ervan? 't liefst een beetje beargumenteerde meningen en niet alleen 'goh wat een saai kutspel', want ik weet al lang dat een hoop mensen dit spel te saai voor woorden zullen vinden. Ik ben vooral benieuwd naar de meningen van mensen die wél van dit genre houden.
Wat vind je er zelf van, of heb je hem zelf nog niet ? Ik ben wel eens benieuwd of adventures zoals Myst goed te spelen zijn op de Xbox ( of elke console eigenlijk ).
en er is ook een demo uit voor pc dus dan kan je een beetje zien of het een goed spel is ja kan natuurlijk wel niet weten hoe het speelt op xbox
Adverture games zijn wel goed te spelen. Denk dat adventures met een gameplay zoals Monkey Island 4 en Grim Fandango (PC) en Azurik (Xbox). Zelfs ook click and point gaat goed (Monkey Island 1 - 3 (PC), Broken Sword 1-2 (PC)). Ja, en ik vindt Myst een mooi adverture game. Deel 1 op de CD-i gespeeld. Deel 2 en 3 op de PC. Weliswaar zijn het stilstaande beelden (wel animatie naar de volgende punt), maar er zitten ook mooie animaties in Myst 3: Exile is te spelen op de Xbox, je beweegt je cursor en die verander dan bv in een pijl (vooruit of links enz), een handje om iets op te pakken. Ik koop Myst 3: Exile niet op de Xbox omdat ik hem dus al op de PC heb en volgens mij is er geen verschil tussen de 2 versies. Ok, misschien extra dingen, maar goed... Oja, het verhaal is ook goed in elkaar gezet. Alhoewel je er niet veel van zou snappen als je 1 en 2 niet gespeeld hebt.
Damn ik heb deel 1 en 2 niet gespeeld, ik speel eigenlijk nooit games op de PC. Ik zat er over te denken om hem zo te gaan halen voor Xbox, ik vind het er echt koel uitzien en ik hou wel van puzzelen enzo. Zit er geen inleiding in het verhaal ofzo (zoals gebruikelijk)?
Myst 3 is heerlijk . Riven is alleen nog steeds mijn favoriet omdat je in Myst 3 toch nog een beetje alles op een blaadje krijgt en minder hoeft te zeken zoals in Riven waar je soms 5 uur eilanden aan het afzoeken was. Op de Xbox hoef ik geen Cd's te verwisselen
Bij de PC spellen niet. Misschien wel op de Xbox, immers 1 en 2 zijn er nooit op verschenen. Maar zal het ff beter uitleggen: Elk deel heeft zijn eigen verhaal, maar elk verhaal heeft ook weer met elkaar te maken... Bij het spelen van 2 zul je je afvragen, wat er gebeurd is, maar is ook weer een verhaal op zich zelf. En het zou wel slim zijn om er een soort van inleiding zou zijn
Ugamer denk jij dat je Myst III ook kan volgen zonder deel I & II gespeeld te hebben? ... Ik denk dat ik de verleiding niet kan weerstaan... ik pak over een half uurtje de trein naar R'dam en dan ga ik hem halen denk ik! edit: ok thx Machiel. Ugamer -> zit er bij de Xbox versie een inleiding bij?
nee er zit geen inleiding bij, dus je kunt beter ff mijn stukuje in de review lezen . Misschien staat er iets in het boekje maar die heb ik er niet bij . Tis wel een magisch spel
Het is inderdaad een magisch spel, ik heb deel 1 en 2 ook gespeeld, Myst op de Cd-i en Riven op de PsOne... Myst III Exile ziet er prachtig uit, alleen als je te snel in het rond beweegt w.b. de Xboxversie, treedt er wel eens een haperingetje op in de graphics... Maar dat valt in te stellen, je moet gewoon heel rustig spelen... Dit is een puzzelgame, geen actiongame! Myst III en zijn voorgangers moeten het van een mysterieuze sfeer hebben, het zijn soms echte breinkrakers... Riven was bijna niet te doen zo moeilijk! De werelden van Myst zijn ongelofelijk mooi gemaakt, wat dat betreft ben ik een liefhebber, ook al is de gameplay langzaam...
ja dat is weer jammer . ik dacht dat het aan mijn disc lag want die bleef ook hangen soms.. maarja tis een PC poort natuurlijk we zullen het zien op de ps2.. wat ze daar hebben gedaan. En de moeilijkheid van RIven was juist wat mij bezig hield, je kon de game niet zomaar uitspelen.. echt heeeeerlijk!
Ok khebbem gekoopt hoor! Er zit wel een boekje bij met een inleidend verhaal maar dat is echt totaal nixzeggend... Ik ga maar gwoon ff spelen ik lees je review later wel ok? kHad trouwes gister nog gezocht naar een review van Exile maar blijkbaar ben ik een beetje dom... kon hem nl. niet vinden...
Ah senks das wel een handige inleiding ja... In het boekje staat nl. alleen maar de text die Atrus in het begin van het spel zegt. Ik hep nog nix opgelost maar ik vin het nu al superkoel! Alleen dat haperen is wel een beetje irritant... zei iemand nou net dat je dat kan verhelpen of niet?