[E3 2005] Dead Rising (working title)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Michael_T, 21 mei 2005.

1. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Dead Rising E3 2005 Hands-On

We got a real kick out of Dead Rising when we first laid eyes on it earlier this week. While Capcom has a long history of making zombie games on account of the Resident Evil series, Dead Rising will be a real change of pace, in that the game's got a decidedly tongue-in-cheek tone to it. We managed to squeeze through the thinning crowds on the third and final day of E3 to get a little behind-closed-doors hands-on time with the game, and we came away eager to play more of this one.

The main character of the game is a journalist forced to try to survive a zombie onslaught in an overrun shopping mall. In the sequence we played, our man Frank was caught in a department store being completely flooded. At first glance, the game doesn't look all that remarkable. The character models and environments look good but not exhaustively detailed, and Frank looks like your everyday Joe. Then the zombies start spilling in. We took the fight to them with everything we could get our hands on, such as pipes, a baseball bat, a placard, a pistol, a sledgehammer, and more. We noticed that Frank could execute power attacks when we pressed and held the attack button, causing zombies not just to topple over but sometimes explode into little chunks--always a treat.

We also messed around with Frank's surprisingly capable grappling abilities ("He must have played a bunch of Virtua Fighter as a kid," joked a Capcom rep). Frank could pick up his foes, hoisting them overhead and then chucking them into their cohorts, causing a neat little pileup. And one time, we managed to put one of those no-good zombies into an airplane spin, swinging it all around and smacking all the enemies nearby.

Eventually we got completely overrun. It's possible to just start shoving foes as you desperately try to flee, but it gets to the point where the stage is packed like a Tokyo subway train during rush hour. Here's where the technology is pretty amazing. Despite the ridiculous volume of zombies shambling around, the frame rate holds up well. The experience reminded us a little of our first impressions of State of Emergency, another game that impressed us through its sheer ability to have tons and tons of characters running around onscreen.

The action itself already felt pretty good, though we didn't have enough time to get a grasp on the aiming mechanics before we were already embroiled in close-quarters zombie-mashing.

Watch the first footage of Dead Rising and you'll see that this zombie game is likely to have more zombies in it than all previous Capcom zombie games combined. Think you can handle it? We're looking forward to trying.

By Greg Kasavin, GameSpot POSTED: 05/20/05 01:03 PM

Developer Interview

Bekijk hier de Trailer .

Bekijk hier de HD Trailer .

Dit spel moet ik zeker hebben . Dit is net de Film Dawn of the Dead .
    Lekker veel zombies kapot knallen , en het zijn er heel wat . Bekijk de Trailer maar . _O_

Laatst bewerkt: 21 mei 2005
  2. jazz

jazz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toen ik het begin zag dacht ik.
    hmm niks speciaals lijkt me beetje doorsnee game. maar toen kwamen de zombies :p
    damnz zoveel zou de nieuwe xdoos dat allemaal trekken :p lijkt me wel cool dan.

btw de grasmaaier move is wel cool :p

3. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Toen hij met een bowling bal gooide naar die zombies was cool.

4. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    neej op het einde als hij op dat busje staat dat was egt supervet!! maar deze game is volgns mij 1 van de best "niet sequels" op de e3 mun mond viel wijd open!!

5. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik vind dit nu al een heldentitel. Hij neemt zichzelf gelukkig ook niet echt serieus, dus dat opent weer wat deuren om zombies op de meest idiote manieren af te maken. De Gfx vallen me btw nog wel ietwat tegen, maar met honderd zombies op je scherm heb je dat niet eens meer door

6. Rovak

Rovak Guest

Wa ligt iedereen toch altijd te zeike om die graphics =/, het gaat om de gameplay, de graphics zijn gewoon mooi meegenome

7. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee vind ik niet. Graphics bepalen in grote mate hoe een spel aanvoelt. Ik wil bijvoorbeeld geen Gran Turismo 2 meer spelen omdat het gewoon te lelijk voor woorden is. Het is in mijn herinneringen zo'n beetje het beste spel dat ik ooit heb gehad naast Halo en nog wat andere spellen, maar nu is het gewoon niet leuk meer omdat het er niet uitziet. Wie zegt dat gameplay veel belangrijker is dan graphics lult uit z'n nek. Een spel heeft een groot deel van z'n geloofwaardigheid te danken aan de graphics. Als Gran Turismo 4 bijvoorbeeld een groot deel van z'n grafische presentatie had ingeleverd aan physics had het er echt niet beter op geworden. Dan heb je betere gameplay maar een geloofwaardigheid van nul als je dan nog beweert dat je de meest realistische racer hebt.

8. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Soms is een game echt wel vet als de graphics tegen vallen. Denk maar aan KotOR, ziet er niet uit maar toch heel erg tof.

De graphics zijn zeker wel belangrijk, maar bij een meesterlijke game niet noodzakelijk.

9. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    deze game moet ik hebben!
    geweldig in die supermarkt, lekker met grasmaaier ofzo al the zombies killen.
    vind het alleen wel droog dat ie word aangevallen en hij ff foto's maakt.
    maarja dat verpest het nie hoor, deze moet ik gewoon hebben. ;)

10. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier veel trailers van gezien en ik weet dat 't niets voor mij is. Ik vraag me af of het met de gameplay lekker zit nadat ik de trailers had gezien, want met zoveel zombies, dingen die je op kunt pakken, de manier waarop je vecht.. ik moet het nog zien allemaal. Grafisch is het allemaal wel in orde, maar k vraag me ten eerste af of dit spel wel leuk blijft om te spelen (en dat 't niet heeeel snel in de herhaling zal vallen) en of het uberhaupt wel lekker speelt.

11. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Bekijk de Developer Interview in de begin post eens . Daar krijg je alle info over het spel .

12. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wees dan maar nu al bang, want als je ingame footage ziet van RE5, waarschijnlijk op PS3, dan wil je niks anders meer. Het ziet er minstens even mooi uit, misschien nog wel mooier. Het is een plaatje van een tram. Maar de flesjes bier, de stangen en banken zijn zo moooooi. Zie www.ownage.nl en dan bij archief zoeken.

Daar zeggen ze dat het van de rev. is, maar daar ben ik nog niet zeker van.

13. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    ja idd... ze weten nog niet eens van welke console het nou is. Waarom zou je trouwens uberhaupt zó'n screenshot laten zien en waarom maar 1? Ik geloof 't nie echt.

14. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet, maar ik denk wel dat het echt is. En van de ps3. Op ownage.nl stond een uitspraak van Hideo Kojima: Je kunt de consoles vergelijken met diners. The revolution is more like a dish, which you eat once or more on a day. The comming xbox is a dinner, which you consume once or twice in a month and the ps3 is a rare dish, which you eat once or twice in a year...

Zoiets was het. Ik denk dat MS wel gelijk heeft dat de xbox 360 het meest evenwichtig is, qua kosten van consoles en qua game-line-up. De ps3 wordt in de graphics de beste, maar in de prijs ook de hoogste van de 3, denk ik, en de revolution, het laagst in de kosten en de graphics. Maar je kent Nintendo niet als je denkt dat zij niet met innovaties komen. Oftewel, grote kans dat ze op een goedkopere manier de graphics wegmoffelen tot mooie graphs. Kan met geroscopische beelden. Maar ja, de rev. komt pas in 2007 ergens uit in europa en je weet niet of nintendo nu wel de goede kant op gaat met de console. Daarom ga ik toch nu voor de xbox 360. Evenwichtig in prijs en games, denk ik :D.

Deel Deze Pagina