Webcam werkt niet

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door McSparkle, 12 mrt 2005.

1. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Hallo,

Alweer een hele poos geleden hebben we een nieuwe pc gekregen ... En toen ging de "oude" naar mijn kamer. Op die pc heeft ALTIJD een webcam goed gewerkt ... dus ik ging toen de pc verplaatsen ... en ik wilde met een vriend op msn videochatten. Toen plugde ik de cam er weer in, want die was al geinstaleerd (hij deed het altijd, zoals ik al zei)

Maar toen gaf 'ie aan "Nieuwe hardware gevonden: USB apparaat

En ik ben tot de conclusie gekomen, dat geen van 4 webcams in huis het meer doet op deze pc :confused: Enja, ik heb de goede drivers (de originele die erbij zaten) gebruikt, maar de webcams werken echt niet ... Terwijl ik de cam er alleen uit heb gehaald, en er later weer in heb gedaan. K'heb ook geen drivers verwijderd ofzo ...

Weet iemand hoe ik de cams weer aan de gang kan krijgen :confused:

BVD, Mike

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Drivers dus verwijderen en weer opnieuw installeren :)

3. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Nope, werkt niet ... Ik heb alle drivers verwijderd, en opnieuw geinstaleerd .... maar geen resultaat :'-(

4. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Wat werkt er dan niet? Werken de cams helemaal niet of werken ze alleen in msn niet? Geef ff wat meer info s.v.p. :)

5. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor merk is de webcam? En welk type?

6. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    heb je al in een ander usb poort gestoken.. dat probleem heb ik ook ooit gehad 8-)

7. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ben ik weer :)

Nou als ik de cam erin doe, dan geeft ie meteen aan "Nieuwe Harware gevonden, USB Device" ... en dan "Er is een probleem opgetreden bij de instalatie van de hardware. De nieuwe hardware werkt mogelijk (Niet dus) niet goed.

Wat er niet goed aan is, is mij niet duidelijk ... (dit wordt aangegeven bij alle poorten)

Ik probeerde de software ervan is opnieuw te instaleren ... maar dit had echter ook geen effect.

Als ik nu de cam dmv het bijbehoorende progamma probeer aan te doen geeft ie aan dat er helemaal geen cam is gevonden :confused: (in msn zelfde geld)

Misschien moet ik de Usb poorten (opnieuw) "instaleren" ofzo ?? (Maar de mp3 speler werkt wel met alle poorten, dus daar is dnk ik niets mis mee)

Ik heb de volgende webcams die het niet doen

- VoiceCam (ik kan verder geen type nummer oid vinden ... Maar het is een soort van mannetje webcam (de vorm))
    - Trust 320 Spac@m
    - Trust 550 Powerc@m (dit is een digicam ... waar Webcam funtie opzit)

Wat willen jullie nog meer weten ?

Laatst bewerkt: 13 mrt 2005
  8. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Hij eehm ... doet het nog steeds niet O-)

9. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, op deze computer ( heb er 2 ) Heb ik precies hetzelfde probleem. Bij aankoop van je cams heb je niet alleen driver software gehad, maar ook software / programma's zelf met camera instellingen dat je handmatig kan installeren. ( Heb ik gehad tenminste ) Probeer dat eens , of als je een hub hebt stop je usb kabel daar eens in. Indirect werkt dat wel bij mij namelijk.

10. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb ik allebei niet ...

Maar ik heb hem net ff beneden in de pc gedaan ... En daar pakt ie 'm in 1 keer ... en dan doet hij het gelijk.

11. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt gwoon een kutcomputer:$ :p , neej maar als je echt wil dat hij het doet moet je is overwegen om je pc te formatteren

12. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik haal even het stof van deze thread omdat...

Ik namelijk precies hetzelfde probleem heb al McSparkle. Ik heb alleen de cam eruit gedaan en daarna deed hij niks meer. Het gaat om een Logitech Quickzoom geloof ik.

13. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    iemand ?

14. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ben jij er zo ééntje, altijd als er iets mis is, formateren!:+

i.i.g. Kijk eens bij apparaatbeheer en kies de webcam uit die lijst en kiest, installatie ongedaan maken.

Sluit je webcam aan op je usb poort en start je pc opnieuw op(aannemend datje windows XP hebt), waarschijnlijk zou hij het dan wel moeten doen..

Hem in dezelfde USB poort steken werkt ook wel eens, heb vaker gezien met geinstalleerde USB apparaten, dat als je hem in een andere USB poort steekt op je pc dat hij niet meer werkt. Steek je deze weer terug in de orginele poort, dat hij het wel. Dit vaker in de praktijk gezien..

15. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Maar hij werkt dus nergens ? of alleen niet op MSN.
    Want elke keer als je hem eruit plugged, dan moet (ik iig) hem opnieuw instellen bij mijn MSN opties.

De software van je webcam via internet downloaden ?! de laatste drivers.

Eerst uit apparaatbeheer (start, configuratiescherm) je webcam schonen en drivers weghalen wellicht en dan opnieuw van internet de drivers + software.

Anders even kijken of er "conflicten" optreden in apparaatbeheer als je het ding erin plugged.

Heb zelf de Logitech Quickcam zoom, die elke keer dus bij MSN e.a. opnieuw ingesteld dient te worden in het proggie zelf :)

zucces !

16. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Hij werkt helemaal nergens, er gaat wel een lampje brande dat hij is aangesloten. Maar de computer ziet hem niet ofzo |:-

Deel Deze Pagina