Heb jij 90 euro voor een game over?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Thrillseeka, 24 mei 2005.

  1. Thrillseeka

    Thrillseeka Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag voorop stellen dat ik elk xbox game dat ik heb orgineel is.
    Heb elke keer 60 euro voor een game betaald.
    Ben ook van mening dat de piraterij een console omzeep kan helpen.(kijk maar naar de Dreamcast.)
    Maar 90 euro voor een game vragen zal mensen ook niet op het rechte pad houden.
    En willen ze nog dat voor bijv. een uitlaatje in Forza 1euro betaald moet worden.
    Oke,je bent het niet verplicht hoor ik jullie al zeggen,maar als je de hele tijd schijt wordt gereden door wagens ,die zo'n uitlaat wel hebben dan weet je wel wat de meeste gaan doen.


    Je kan het ook van de andere kant zien.Wij(''eerlijke'' gamers) moeten juist zoveel voor een game betalen ,omdat er in het verleden zoveel is gestolen.

    Ik wil graag van jullie horen wat jullie maximaal voor een game willen betalen.
    Zelf betaal ik echt niet meer dan 70 euro een game.
     
  2. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik betaal niet meer dan 50 euro :) Hoeft ook niet want duruder zijn ze niet via internet (legaal)
     
  3. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Lang leve X-Bazar!
     
  4. Selafyn

    Selafyn The Elven Lord

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 90 euro voor een game veel te veel.
    ik denk dat de makers zo toch nog hun winst willen krijgen, maar eigenlijk gaat dat niet lukken want er zijn een heleboel mensen die zullen denken: 90 euro 8) !!!!!!!!!! dat is veel te veel. deze mensen zullen gaan downloaden en zo lopen de makers nog veel meer winst mis :'-( .
    maar ik ben bereid om 90 euro te betalen, dan moet ik er wel veel speeltijd en een goede gameplay voor krijgen.
     
  5. black firefly

    black firefly Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    90!!!!! euro is een beetje teveel denk ook zeker niet dat microsoft dat ervoor zal vragen. is dat wel zo dan ga ik toch nog even nadenken iof ik wel een 360 ga halen want 90 euro per game is wel ontiegelijk veel.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.778
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Ik zal NOOIT 90 euro voor een game betalen. Ik betaal nu HEEL af en toe 50-60 euro voor een nieuwe game (Pro Evo: 50, Jade Empire: 55, en GTA DP: 50) en al mijn andere games heb ik gewoon gewacht tot ze goedkoper werden bij play.com of in de shops... en betaal dan hoogstens 25-30 euro...

    Dreamcast ging trouwens niet om zeep door piraterij, maar door de afwezigheid van enige marketing whatsoever.
    'Piraterij' zorgt er juist voor dat een console veel beter gaat verkopen, want er zijn veel meer mensen die de console dan opeens wél gaan kopen. En ook al kopieren ze dan 40-50 games ofzo, ze zullen er ook wel een stuk of 4-5 origineel kopen. Plus daarnaast de extra hardware etc die dan verkocht wordt...
    De console wordt dan dus bekender omdat meer mensen hem hebben, de games worden bekender omdat meer mensen hem spelen, en op die manier verspreid het zich dan. Het is absolute onzin om te geloven dat piraterij slecht is voor consoles.

    Kijk maar naar de DVD markt op dit moment. Omdat DVD's relatief goedkoop te krijgen zijn, verkoopt het als een gek. Terwijl bijna IEDEREEN thuis wel breedband en een DVD brander heeft staan.

    Wanneer games gewoon redelijke prijzen hebben, zullen er altijd genoeg exemplaren verkocht worden om winst te blijven maken. Goede games zullen goed blijven verkopen, en slechte games die het geld niet waard zijn, zullen slecht verkopen. Zo simpel is het. En omdat een mogelijkheid tot het spelen van gekopieerde games de afzetmarkt zoveel malen groter maakt dan wanneer het niet mogelijk is gekopieerde games af te spelen, is het voor iedereen een goede situatie...
    Ik heb zelf trouwens geen gemodde Xbox. Niet omdat ik er tegen ben ofzo, want ik zou dan nog steeds originele games blijven kopen, maar meer door mijn luiheid.

    Maar goed, laten we er geen discussie over de voor- en nadelen voor de software industrie van maken, want dan zal de thread snel gesloten worden...

    Kort gezegd: Ik zal NOOIT 90 euro voor een game betalen. Ik zou dan waarschijnlijk gewoon wachten tot de game die ik wil hebben een half jaar later in de budgetbak beland. Ik denk ook trouwens niet dat games ooit die prijs zullen hebben. Ik denk dat de afzetmarkt door zulke hoge prijzen erg klein zal worden, dus dat zal niet gebeuren. Ik denk zelf dat de prijzen nog wat verder omlaag zullen gaan. Hier in Nederland betalen we al veel meer voor een game dan in de meeste andere landen, en met de komst van internet waarbij we goedkoop kunnen bestellen vanuit het buitenland, zullen die prijsverschillen wat 'vlakker' worden. Daarnaast gamen er op dit moment zoveel meer mensen dan 5 of 10 jaar geleden, dat de verkoopprijs rusti een stuk omlaag kan zonder dat de opbrengst minder zal worden...
     
  7. FabianNL

    FabianNL Guest

    ik heb regelmatig 60 euro voor een game betaald maar dat word nu ook al minder bij mij en ik weet heel zeker dat ik echt nooit 90 euro voor een game zal neerleggen, zelfs Halo deeltje 3 wacht ik dan maar ff iets langer mee, 90 euro haal je er namelijk gewoon echt nooit uit vind ik, kwa speelplezier-tijd...
     
  8. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt al 59;95 al veel , maar oke , dat valt nog wel te doen , maar 90 euro...das gewoon meer als 200 gukden voor een spel , denk niet dat er heel veel mensen spellen gaan kopen voor 90 € . .maar dit is toch nog niet cker ??? ik heb 1x 64 € voor een game betaald en dat is ook het meeste wat ik aan een game uitgeef:)
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Tja, maar daarvoor moet toch iemand zo gek geweest zijn om een game van 90 € te kopen ;)
     
  10. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Die er vervolgens weer de helft voor vangt, en dus maar €45,-. kwijt is. :+
     
  11. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    90 Euro ja dan lijkt kopieeren opeens wel heel aantrekkelijk zeg ik dan,nu ben ik er hartstikke tegen maar ja ik kan echt niet 90 euro telkens betalen.
    Maar ja ik wil ook nog graag op live spelen maar ja grens is voor mij echt wel 70 euro hoger dan dat tja dan kan ik het niet echt meer betalen.
    Hopen dat het niet zo ver komt want ik wil echt niet games opeens moeten gaan kopieeren omdat ik anders opeens geen games meer kan betalen.
    Ach ja als ze een beetje hersenen hebben zien ze ook wel dat de meeste mensen dit dus niet zouden kunnen betalen.
     
  12. seymore butts

    seymore butts XBW MeGa_PaNty

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^-> idd zo word het downloaden van spellen erg aantrekelijk

    wij moeten zoveel betalen door die belachelijke invoer rechten/inflatie enz enz enz enz enz ENZ. al die kleine factoren spelen een rol in de prijs.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2005
  13. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook kan doen is games via het internet bestellen .
    Bij de meeste on-line winkels zijn de games namelijk goedkoper .
    Eerst maar eens zien wat de games nu echt gaan kosten .
     
  14. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    als microsoft ze voor 90 euro gaat verkopen zijn ze niet slim bezig.. ik weet niet waar dit gerucht vandaan komt, maar ik had et al eens eerder gehoord. Weet iemand dat?

    ik zou alleen voor games die boven een 9 scoren, en voor games waar ik fan van ben (Splinter Cell, Rainbow Six, MotoGP) meer dan 60 euro gaan betalen, maar 90 Euro, dat vind ik echt te gek.....
     
  15. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    In een woord: Nee!
     
  16. mark145

    mark145 maffiamaffia.nl

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    0
    het enigste spel wwar ik dat voor zou betalen moet gta sa worden.
    voor de rest heb ik ect geen negentig euro over.
    60 euro is toch wel het maximale en dan nog moet het wel een hele vette game zijn.
     
  17. Xizor

    Xizor WoW addict

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind 90 euro ook te triest; ik betaal niet meer als 50 euro voor een game en bestel ook 95% van mijn games uit het buitenland (play.com etc.).
    Ik heb een vrouw en 2 kinderen, dus 90 euro is erg veel geld waar je een hoop andere leuke dingen mee kan doen!

    Maar als games echt 90 euro gaan kosten, dan wacht je 'gewoon' 2 maanden en dan issie waarschijnlijk nog maar de helft... zo gaat het nu namelijk ook, daarom koop ik amper/nooit games op de releasedate (zelfde geld ook voor de hardware)
     
  18. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk, ik vind dat je met die prijsverhoging de zaak verkeerd aan pakt.. ik heb eerlijk gezegd mijn x omgebouwd, omdat ik gewoon niet genoeg centen heb om elke keer weer een spel te kopen, en aangezien het nu weer duurder word is dat een motivatie voor veel mensen om een xboxo m te laten bouwen..

    Ik koop trouwens wel 1 x in de maand een spel hoor. heb hem grotendeels omgebouwd omdat ik er filmso pzou zien en zo
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    90 euro is ook belachelijk. Dan vragen ze toch zelf of mensen willen gaan ombouwen? Bijna 100 euro voor een game |:-

    Wat betreft de DreamCast is dat niet helemaal waar. En als je eens naar de PSX kijkt werd die juist een groot succes omdat iedereen backups draaide. Daardoor werd de consoles juist super goed verkocht en faalde de N64.
     
  20. mars15

    mars15 Guest

    90 euro is echt te gek voor woorden... zouw jammer zijn als ze dalijk ook echt 90 zijn
     

Deel Deze Pagina