"zucht"
Speciaal om hierop te reageren heb ik me ingeschreven op XbowWorld.
Als ik de merendeel van jullie reacties hier lees, is het enige wat ik zie "blablabla".
Op wat baseren we ons hier eigenlijk? Let's see...
- gameplay op Xbox 360-alpha units. Ruwweg 1/3de van de uiteindelijke kracht. Hoe het er uiteindelijk uit zal zien? Dat weten we nog niet.
- real-time technische demo's op PS3-hardware. Hoe het er uiteindelijk uit zal zien? Dat weten we nog niet.
- De blufpoker van zowel Sony als Microsoft, rond de capaciteiten van hun console? Dacht je nu echt dat de ene onderneming ging toegeven dat de andere onderneming de krachtigere console heeft?
Slotsom: we hebben gewoon niets om te vergelijken. Die specs, hoor ik daar? Mensen, zijn we nu nog altijd zo dwaas om blind achter een reeks cijfertjes te lopen? Hoe vaak heeft geschiedenis ons al niet geleerd dat cijfers maar cijfers zijn? Ik vertaal al die GPu's, teraflops en floating points op dezelfde manier: getikt snel!
En maakt dat uiteindelijk iets uit? Ik ga waarschijnlijk een Xbox 360 kopen. Of die nu krachtiger is of niet, ik koop het vanwege de software, net zoals ik een Xbox heb gekocht. OK, dat was deze generatie de krachtigste, maar dat was geen druifveer toen ik hem kocht. Anders zou ik onlangs geen SNES gekocht hebben. De spellen spreken me over het algemeen gewoon meer aan. En ondanks ik een Xbox 360 ga kopen, zeg ik niet dat PS3 lullig of minder krachtig zal zijn.Wat is toch die fixatie om altijd hetgene waar je niet voor kiest gewoon met de grond gelijk te maken. PS3 zal zeer krachtig zijn en veel succes hebben, waarschijnlijk terecht! En toch koop ik hem niet. Zijn de spelen voor PS3 dan slecht? Bijlange niet! Maar ik maak een keuze, en voorlopig kies ik voor Xbox 360 en ik voel geen nood om zowel de PS3 als de Revolution af te breken.
Punt: iedere console heeft zijn plussen en zijn minnen. Enkel de plussen van jouw keuze zien en de minnen van de andere is middeleeuws. Zeg toch gewoon jouw keuze en kom er voor op. Je mag er natuurlijk debatteren (wat trouwens eigenlijkde bedoeling was van deze post, nee?
) maar dit begint eerder op "blind scanderen" te lijken.
Maar goed, dat moest er even uit. Dit was toch een volwaardig forum, geen kleutertuin...
Klik om te vergroten...