Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ze zegmaar "face down" op m'n bed gelegd, en met een trechter voorzichtig gevuld. Ik heb het zand wel wat dagen laten drogen, het was nogal plakkerig namelijk.

@JKI:
    Wil ik niet meer weten :p Ik heb het zootje ook niet tegelijk gekocht, het opwaarderen stopt nooit he. De mordaunts had ik wel voor een mooie prijs toen, de 906 voor €230,- p.s. en de 905 was €150,-.
    De Yamaha 740 was afgeprijsd van €679,- voor €450,- omdat het een demo was, daarom ging ik toen ook voor verouderde model.

@dynamike
    Ja idd subje vergeten 8) die is ook zelfbouw. Was toen voor €125,- klaar. Hij wil lekker stampen en beuken dat wel, maar is niet strak genoeg voor bij muziek eigenlijk. Ik gebruik dus ook alleen met films.

2. RuthlessRut

RuthlessRut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem met Forza en 5.1 set

Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uit kom:

ik heb sinds kort een nieuwe 5.1 set. Bij alle games klinkt het geluid perfect, maar bij forza komt er geen enkel geluid uit de subwoofer. Het klinkt dus nergens naar. Het ontbreken van het subwoofer geluid is zowel in-game (alle camera standen) als tijdens de menu's.

Ik heb mijn xbox via de advanced scart gekoppeld aan mijn tv en ik gebruik een optische kabel voor het geluid.

Vanmiddag heb ik het met een ander exemplaar van forza geprobeerd, maar ook daarbij heb ik hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? De versterker en surround set werkt probleemloos met mijn dvd recorder, decoder en tv.

Mocht er meer info noodzakelijk zijn dan geef ik die graag.

Bedankt!

3. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Ik weet niet of dat een probleem is maar ik heb het ook alleen dan net anders. Ik heb dus een Z-5500 van Logitech en is een redelijk goed setje, bij eigenlijk alles werkt het pico-bello, behalve bij Forza. Iedereen weet dat je je eigen muziek kan aanzetten, maar als ik mijn muziek aanzet krijg ik het geluid alleen maar door mijn Front Speakers en niet door mijn rear. Iemand die me daar mee kan helpen?

4. RuthlessRut

Leuk Bevonden:
    0
    Zonder subwoofer klinkt het geluid behoorlijk schel. En eventuele ongelukken (die natuurlijk vrijwel nooit voorkomen....) klinken verre van realistisch.

Xbox staat overigens netjes ingesteld op dolby surround, digital en dts.

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Raar :confused: Bij mij doet Forza Motorsport het gewoon goed op alle speakers, zowel muziek als in-game sounds. Geen idee waar dat aan kan liggen eigenlijk...de kabeltjes moeten er wel goed inziitten nu, want je krijgt toch wel gewoon goed surround geluid?

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een vaag probleem. En je hebt het alleen bij forza? Heb je al gekeken of je bij de opties in forza zelf nog kan kiezen tussen dolby digital en stereo ofzoiets? Anders zal je er denk ik gewoon mee moeten leven, want ik denk niet dat dit probleem anders op te lossen is. En weet je wel zeker dat er helemaal geen geluid uit de subwoofer komt?

7. RuthlessRut

Leuk Bevonden:
    0
    de satelliet speakers doen het inderdaad prima. Wat betreft de subwoofer weet ik het wel zeker, hij gaat namelijk automatisch in stand-by stand als hij 10 minuten geen signaal krijgt.

Bij DTM2 en PGR2 is het geluid echt super te noemen. Van forza heb ik wel de limited edition, maar ik geloof eigenlijk niet dat dat uit zou moeten maken.

Forza biedt verder geen audio opties die van invloed zouden kunnen zijn op het audio signaal.

help.....

8. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Bij mij dus ook, bij alle andere spellen werkt het prima, behalve bij Forza. :confused:

9. RuthlessRut

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb overigens een Sony STR DB900 als versterker en een Infinity 750 TSS satelliet systeem.

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De uitgever van forza bellen, een andere oplossing weet ik niet:D. Dit is echt 't vreemdste probleem ooit:D. Ik denk dat het gewoon aan de dvd ligt, dat er een reeks mis is gegaan ofzo, want het is wel heel erg toevallig dat jullie hetzelfde probleem hebben...

Laatst bewerkt: 26 mei 2005
  11. RuthlessRut

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb de xbox klantenservice gebeld, maar daar kreeg het advies om bij een winkel een ander exemplaar te gaan "lenen" (alsom men daar in winkels op zit te wachten...). Ik heb wel een nieuw exemplaar gekocht om te testen en dat weer terug gebracht. Het gaat in beide gevallen om de limited edition, waarvan het originele exemplaar in Breda en het tweede exemplaar in bergen op zoom aangeschaft is.

12. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Nog toevalliger, ik woon in Bergen op Zoom, dat is echt freaky. Maar ik zal welis een exemplaar gaan lenen kijken of er verschil is.

13. RuthlessRut

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof t of niet, maar het werkt!!
    Na een hoop gepuzzel in mijn versterkerinstellingen heb ik eindelijk fatsoenlijk motorgeluid. De oplossing was in dit geval een aanpassing in de instelling van de front speakers. Deze moesten op small in plaats van large gezet worden.

Hoewel deze info waarschijnlijk alleen nuttig is voor anderen met deze versterker, wou ik het toch even melden.

Iedereen bedankt voor de hulp en voor General A: het zal dus geen nut hebben om een ander game te proberen.

14. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    LOL 8) ik zal ze morgen eens laten kijken haha!
    thnx ;)

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje vreemde versterker heb je dan. Of de front-speakers nou op small of op large staan, er zou toch gewoon bas uit de subwoofer moeten komen. De frontspeakers kunnen daarbij meehelpen maar dat hoeft neit als je gewoon een normale subwoofer hebt. Komt er nu trouwens wél geluid uit de subwoofer, of nog steeds niet?

16. RuthlessRut

Leuk Bevonden:
    0
    ja het geluid is nu uitstekend en de subwoofer doet zijn werk. Waarom het op deze manier ingesteld moet worden bij dit spel weet ik ook niet maar het werkt gelukkig wel.

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi:).

Ik ga misschien zelf 2 rearspeakers bouwen omdat ik die nog nodig heb (ik zeg misschien hé, ga er nog maar niet van uit:D). Weet iemand site's waar speakers staan voor zelfbouw (nee, niet zomaar speakers die er wel geinig uitzien, maar speakers met een handleiding hoe je ze meot maken, wat je ervoor nodig hebt, enz...). M'n vader heeft vroeger heel veel speakers gebouwd, en het lijkt me dus wel leuk om het zelf ook te doen. Iemand nog tips?

18. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is vrij logisch hoor, als je Large frontspeakers hebt ingesteld gaat er ook een groot deel van de lage tonen naar de fronts en minder naar de sub, aangezien zijn frontspeakers niet in staat waren om die lage tonen weer te geven kwamen de lage tonen alleen uit de sub wat dus een minder effect geeft dan wanneer je de fronts insteld op small en alle lage tonen naar de sub gaan.

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan heeft die hele functie toch helemaal geen zin? Wat boeit het voor de bassen als de sub een klein beetje meehelpt en de frontspeakers? Het is toch juist beter voor het geluid als ze allebij bas geven, want dan heb je de meeste bas...

20. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als je twee kleine satelietje als front hebt, wil je echt niet dat zij hun kracht gaan zitten geven aan bassen die ze toch niet kunnen weergeven. Daarom zet je ze op Small. Ik heb mijn Sonytjes op mijn HK ook op Small staan. Laten zij nou maar voor de hoge tonen zorgen van alle kanten, de sub verzorgt de lage tonen wel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina