Informatiebeveiliging / Informatiebeveiligingsplan

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door DaNoS, 24 mei 2005.

1. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij helpen aan concrete voorbeelden of documenten omtrent informatiebeveiliging / informatiebeveiligingsplan en het opstellen daarvan?

Alvast bedankt! O-)

2. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom ga je niet zoeken naar bepaalde coderingsstandaarden.. is toch vast wel wat over te vinden? 'Encryption' in google geeft [size=-1]28.600.000 uitslagen..

Succes !_0/
    [/size]

3. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    :{ No Offence...

maar ga nou niet slim proberen te doen als je niet eens weet waar ik het over heb...

Denk je dat ik www.google.nl niet ken? |:-

4. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan ook wel wat zachter reageren op de ENIGE die op je threadje reageert hoor.. En als je jezelf zo geweldig vindt..met je kennelijk zo wetenschappelijke geest.. wees wetenschappelijk.. zoek het uit

thnx 4 nuthin' :{

5. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Sorry voor offtopic, maar je vraagt een dienst, en dan heb je eigenlijk niks te eisen en mag je blij zijn dat iemand je probeert te helpen, mensen noemen dat ook wel fatsoen.

Er is een duidelijk verschil tussen arrogant/slim over(proberente) komen, en iemand hulp aanbieden d.m.v. tips. Hij bevooroordeeld tenminste een ander niet voordat hij hem goed kent..
    Hij wenst je vriendelijk succes etc, maar als je zo gefrusteerd bent weiger ik ook om te helpen..(D.M.V. zulke posts zal je niet veel verder komen, zeker niet bij zulke personen als ikzelf..)

6. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je je een beetje verdiept had in het onderwerp dan had je geweten dat je naar www.nen.nl had moeten gaan. Daar kan je tegen een kleine betaling de NEN/ISO Code voor Informatiebeveiliging downloaden met de internationale richtlijnen en aanwijzingen om hem zelf op te stellen voor je bedrijf. De Nederlandse code van Nen is namelijk een vertaling van de britse norm BS7799.
    Daarnaast is de eerste hit op google op de term 'informatiebeveiliging' de website www.informatiebeveiliging.nl (what's in a name) waar hierover gesproken wordt. Reactie van NL Apex was dus zeker gegrond. Ik weet dus wel waar je het over hebt, heb er namelijk zelf ook 1 opgesteld en de start bij dit soort opdrachten is: onderzoek doen. Beetje intitatief mag best lijkt me in plaats van naar een xbox forum ( :confused: ) te surfen en daar een thread te starten over een onderwerp als dit.

Succes trouwens ermee want informatiebeveiligingsbeleid is een pain in the ass waarbij het opstellen van het beleidsdocument een peanut is in het hele traject.

Laatst bewerkt: 15 jun 2005

Deel Deze Pagina