Divx en ondertiteling?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door thomaskubin, 6 mei 2005.

  1. thomaskubin

    thomaskubin SpongeTomSquarePants

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een divx dvd-speler maar ik kan op geen enkele manier ondertiteling bij m'n films krijgen. Ik heb al geprobeert om een divx film en het ondertitelingsbestand simpelweg op één cd te zetten, maar dan werkt de ondertiteling niet. Ik wil dus weten hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen, is er bijvoorbeeld een programma waarmee ik film en ondertiteling in elkaar kan laten opgaan of moet ik een bepaalde soort ondertiteling gebruiken; .sub of .srt ofzo?
     
  2. Dr Zoidberg

    Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
  3. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    www.extradvd.nl

    want ik neem aan dat je geen software op je speler kunt gebruiken

    dan de stappen volgen voor een ondertiteling van een divx film.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2005
  4. suikerklontje

    suikerklontje Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    divx

    wat voor divx player heb je? ik had het zelfde met een medion speler en dit is opgelost met een firmware upgrade.
    check ff deze site, als je divx player er tussen staat gewoon de iso branden op een cd.
    http://mtz.softpedia.com/index.php?option=com_weblinks&Itemid=4
    op cd de .avi en .srt file branden en het werkt.

    succes!
     
  5. xboxjohan

    xboxjohan Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal veel makkelijker.... maak één mapje van waaruit je wil gaan branden.
    Dit mapje noem je bijvoorbeeld "the 6th sense". In dat mapje zet je zowel de .avi als het .srt bestandje, maar met PRECIES dezelfde naam. Dus ook geen verschillen met hoofdletter, puntjes, streepje etc. etc. Heb je dat gedaan, dan brand je dit, gooi het in je divx/dvd-speler en klaar......!!!
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2005
  6. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    @xboxjohan: dit is inderdaad de beste methode, maar dan moet je divxspeler nog wel .srt of .sub bestanden ondersteunen.
    Kijk dit even na in het boekje van je speler!
    Kan hij deze (nog) niet aan, maar zijn er wel firmware bestanden verschenen op de site van de fabrikant van je speler, dan moet je deze updaten volgens de methode die je fabrikant aangeeft.
     
  7. thomaskubin

    thomaskubin SpongeTomSquarePants

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    firmware gehaald, geinstalleerd, ondertitelingsbestand zelfde naam gegeven maar hij verdomt het nog steeds. Op Philips site gekeken; daar wordt gezegd dat mijn dvdspeler .srt,.sub etc. ondersteund; .sub heb ik gebruikt. help aub
     
  8. x Elimenator x

    x Elimenator x Hans houd van worst

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij ff helpen kijk het zit zo ik download graag veel films maar al die films hebben 2 cd's cd 1 en cd 2 nou als je cd 1 opent heb je zoon 30 bestanden nou ik kan die bestanden wel in volgorde wel afspelen maar elke keer wanneer hij met 1 bestand afspelen klaar is gaat hij met de andee verder maar dan friest het beeld voor 1 a 2 sec nou dit is de vraag weet iemand een programma die al de bestand aanmekaar kan vast maken en afspelen of een player die dat automatish doet tijdens het spelen

    Alvast bedankt ;)
     
  9. thomaskubin

    thomaskubin SpongeTomSquarePants

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    ey maak je eigen thread ff
     
  10. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zeg je ?

    In de verte zie ik iets staan over downloaden :eek:
     
  11. Darloudsha

    Darloudsha Bring that shit on!!

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft toch ook het origineel in bezit :cool:
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Uit-pak-ken /un-rar-ren / Un-zip-pen :{
     
  13. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je met elke DVD-speler ook DivX afspelen?
     
  14. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, alleen met speciale.
     
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Kun je eigenlijk ook onder een Xvid ondertiteling zetten? Ben nogal een n00b op dit gebied, dus vandaar.:+
    Ik heb namelijk de ondertiteling nodig voor Goal Kick-Off, en die kan ik nergens vinden. Heeft iemand die?
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Je kunt onder een Xvid ook een ondertiteling zetten. Het makkelijkste is om de VLC player te gebruiken want dan kun je gewoon een ondertitel selecteren. Bij andere spelers moet je de ondertiteling precies de zelfde naam geven als het film bestand en als je ze dan samen in een map pleurt met je speler hem vanzelf afspelen :)

    Voor ondertitels:

    www.nlondertitels.com
    www.ondertitel.com

    indien spam moet een mod dat maar weg halen :)

    Voor goal is er volgens mij nog geen ondertitel maar deze film kun je makkelijk in het engels kijken ;)
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Lijkt me niet dat een mod dat weg gaat halen, net of er een copyright op ondertitels zou staan :D , de ondertitels daar zijn namelijk gewoon door mensen zelf thuis gemaakt (jaja je moet er maar de tijd voor nemen :+ ), en hebben die op de site geupload. :p Dus daar heeft de BIG niks te zoeken.

    Vobsub is trouwens ook ideaal voor ondertitels, hij herkent gelijk in je mediaplayer dat er een ondertitel bij zit. En voor die sites moet je trouwens meestal als er een paar versies van een filmondertitel staan gewoon de nieuwste versie downen dan loopt ie vaak gelijk met de stemmen, heb namelijk ook al een paar keer gehad dat dat niet het geval is en das gewoon irritatie opwekkend. :D
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ondertitels zijn opzich in nederland verboden daarom zijn het ook allemaal .com sites omdat ze fysic in het buitenland zitten.

    Vraag me niet waarom het verboden is maar nederland is iig het enige land waar het niet mag

    (via .com is het dus wel legaal en via .nl niet)
     
  19. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog een vraagje over videofiles, ik heb 3 mpeg (video) files op mn pc staan en die wil ik op dvd zetten om zo met mn dvd speler kan kijken, hij doe ik dit? ik probeer het met nero maar dat lukt niet:mad: die zegt dat ie er geen video dvd van kan maken
     
  20. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik zelf BS Player.. dat werkt echt perfect (als de ondertitel gelijk loopt;)) en simpel gemakkelijk!:)
     

Deel Deze Pagina