Shenmue II

Discussie in 'Algemeen' gestart door alexbox, 21 okt 2002.

1. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is kwart over acht op een koude winteravond. De sneeuwvlokjes dalen neer op je gezicht terwijl je door de natte straatjes van Dobuita wandelt. Mensen staan buiten de bar met elkaar praten, en zo nu en dan komt er een dronkaard langs strompelen terwijl het Japans-aandoende muziekje een ijzersterke sfeer neerzet. Je opent de deur van het Chinese restaurant om de hoek en spreekt de ober aan... Weet hij misschien wie er achter de moord van je vader zit?

Dat was één van de vele dingen die ik in Shenmue (Dreamcast) zo mooi vond... zonder twijfel het beste spel dat ik ooit gespeeld heb. En dat terwijl ik absoluut geen RPG fan ben.

Maar nu - dames en heren, jongens en meisjes - is de XBox aan de beurt om verrijkt te worden met dit Spel der Spellen. Ik stel voor dat iedereen die Shenmue ooit gespeeld heeft, hier even een berichtje achterlaat voor de ontwetenden, want dit is een titel die je simpelweg niet mag laten liggen!

Laatst bewerkt: 21 okt 2002
  2. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Is het nu zeker dat ie naar Europa komt??

3. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 'em nog nooit gespeeld, en ook heb ik er niets meer over gehoord... Het zou dom zijn om zo'n spel niet in Europa uit te brengen. Het verkoopt heus wel goed. Ik hou wel van spellen waar je een beetje vrijheid in hebt, als deze naar Europa komt haal ik hem meteen. En vele met mij...
    Als je naar Panzer Dragoon en Shenmue kijkt is het eigelijk best vreemd dat de Dreamcast op een flop uitdraaide.. Gelukkig kan Microsoft verder gaan waar Sega het niet meer kon!:9

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mijn allereerste review was ooit van Shenmue I :)

Vind het een fantastisch spel, heb alleen deel 2 gemist omdat ik mijn DC verkocht had :) (net op tijd, anders had ik er niks meer voor gekregen :D). Heb toevallig gister een 'aanbieding' gekregen om hem nog eens te lenen met Shenmue II :)

Het is nog steeds onduidelijk of de Xbox versie nou wel of niet naar Europa komt, ik ga daar even over mailen.

5. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Shenmue rockt de pan uit. Ryo en Fuku-san lachen man, en die kromme hamburgergast met zn rasta's, zwaar cool spel en echt hele mooie graphics, zn tijd ver vooruit. Als ze m hier niet uitbrengen importeer ik m gewoon klaar, want voor dit spel heb ik mn boxie mede aangeschaft.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Muhaha ja Fuku-SAN, jammer dat die knakkert niet in deel 2 zit, en Tom de hamburgergast :) Leukste vond ik nog dat je kon werken in de haven (vond dta heftruck rijden super :D)

Heb jij dit zelf geschreven of..?

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    is Shenmue 2voor de xbox niet gewoon weer een poort game van de dreamcast?!!!!

Het is echt een van de mooiste spellen op de dreamcast!!

8. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    In shenmue 2 vind ik t wel mooi dat je kan gaan handje drukken voor poen in de haven, echt sterk, maar ik wil dat spel echt hebben op de xbox, want als je dat filmpje ziet op xbox.com en dan die scene met die boot, het water daar beweegd helemaal vet, dus ik hoop dat ze nog veel meer vette effecten hebben toegevoegd.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet voor niks vrij laat uitgebracht, ik verwacht dus wel wat veranderingen :)

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik ga even kijken ???

11. Michielygil

Michielygil WeekendWorry Thinker

Leuk Bevonden:
    0
    euh, met europa, bedoel je dan dat er geen Pal-versie uitkomt of dat tie gewoon niet europa uitkomt? Al zou er geen pal-versie komen ga ik mijn xbox ombouwen en dan heeft microsoft dat helemaal aan zich zelf te danken

12. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Gaat Shenmue ook gebruik maken van Xbox Live? Ik zie net dat dat wel zo was met de Dreamcast... Toch vind ik het ergens wel jammer dat je niet gewoon op het web kan surfen met Live, kon met de Dreamcast wel (er stond op de Shenmue site dat je een of ander filmpje niet kan downen als je de site op de DC bekijkt, zo kwam ik hier weer op...), maar das weer een ander onderwerp...

Er wordt bedoeld dat er geen PAL-versie komt, anders kon je hem nog altijd uit Australie halen ofzo...

Laatst bewerkt: 21 okt 2002
  13. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.140
    Hey wouter...als je toch ff gaat mailen, kun je dan meteen ff vragen of er ook een optie inzit om de game met de Japanse stemmen te spelen (plus subtitles ofcourse) want op de Dreamcast vond ik die saaie engelse stemmen echt vry irritant.

14. kagemusha

kagemusha metal head

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop echt dat dit spel in europa uitkomt ik wacht er al zo lang op

15. amaru

amaru AllroundConsole King

Leuk Bevonden:
    0
    ik bezit deel 1 en 2 op de Dreamcast , beide met veel veel plezier uitgespeeld
    en het spel is absoluut MASTER
    ik hoop dat alle destijds geplande delen voor de Dreamcast
    nou op de xbox zullen verschijnen
    dus niet alleen deel 2 die al een tijdje geleden op de Dreamcast is verschenen , maar de hele serie
    ook als het spel een rechtstreekse poort is van de DC versie
    dan is dit spel nog absoluut de moeite waard om te spelen
    voor degenen die dit spel nog niet hebben (gespeeld) is dit een must have

16. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Shenmue II

Hehe. Ja :)

17. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit spel ook een beetje leuk als je deel 1 niet heb gespeeld of mis je dan veel van het verhaal??:eek:

19. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee ;)

Heb 2 gelukkig nooit gespeeld... Waarschijnlijk zou het dan niet meer uitdagend voor me zijn op de XBox.

Maar ik denk dat het zeker mee zal vallen. Met name omdat Shenmue II de eerste Shenmue is voor de XBox, zal er wel een kleine proloog aan het spel vooraf gaan. Waarin het verhaal duidelijk wordt uitgelegd. Ja. Ga daar maar vanuit ;)

20. ElPresidente

ElPresidente Undercover Mod

Leuk Bevonden:
    0
    het eerste deel van Shenmue was CHapter 1, deel 2 van Shenmue was volgens mij Chaper 2, 3 en 4..

heb allebeide Shenmue's uitgespeeld, ik was diep verlsaafd nu nog steeds als ik op het web ben zoek ik altijd iets op over Shenmue.

het verhaal is zo mooi uitgewerkt, allemaal zijweggen enzo, heerlijk.

het is zeker een Must have voor de Xbox bezitters, ik heb ze allebeide al op de DC daarom ga ik ze ook niet kopen.

meer info www.shenmuedojo.com

€lp

Deel Deze Pagina