1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey bedankt man, ik was die site helemaal vergeten |:-
     
  2. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek eigelijk gewoon een goedkope Media Center, hoeft niks bijzonders te hebben (merk maakt niet uit). Weten jullie misschien ook iets over hoe snel de prijzen van media centers zakken op het moment? Bij voorbaat dank Pablow.
     
  3. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zou het niet weten Pablow :).

    @ Arjan84: waarom geen A8n Sli? Dat wordt hét in de toekomst. En als je dan al een X800XL wilt nemen, neem dan a.u.b. geen sapphire, zijn imo beetje budget kaarten (heb er zelf nu ook 1, 9600RPO dan...).

    En ik zou voor een MX518 gaan, aangezien deze de nieuwe 1600DPI sensor heeft, wat het altijd goed doet bij FPS. En voor video- en beeldbewerking zou ik kiezen voor 2reepjes 1024, maakt het wel iets duurder, maar dan nog. Tv kaart had ik idd niet aan gedacht :cool:
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Dat duurt niet lang meer, nVidia is al heel druk bezig aan SLi 2 omdat SLi een beetje wegvalt tegen ATI`s onlangs geintroduceerde Crossfire techniek. Maar todat dat klaar is en te koop liggen de 7800 kaarten al weer op de loer. Technieken in de pc-wereld hebben meestal een toekomst van 1 á 2 jaar tegenwoordig. Ook gaan er nu geruchten dat nVidia straks stopt met de fabricage van 6600 en 6800 gpu`s wanneer over een paar maanden de opvolgende generatie uitkomt.

    Aangezien de 6800 GT en Ultra kaarten nog steeds redelijk slecht verkrijgbaar zijn, wordt het straks nog een ramp om een tweede kaart voor je SLi setup te krijgen. Je kan ook niet zeggen dat je er dan een nieuwe generatie kaart bij stopt, want dat is één van de nadelen van nVidia`s SLi, je moet identieke kaarten gebruiken.

    SLi is eigenlijk voor de "normale" consument makkelijk als je een beperkt budget hebt. Je hebt geen geld voor een 6800 GT, dus koop je eerst een 6600 GT, en later koop je er één bij. Dan zit je qua prestaties ongeveer op het zelfde niveau. Maar goed, een X800 XL doet het allemaal net wat sneller dan de 6800 GT. Sapphire is absoluut geen budget merk hoor, ze maken veelal de beste kwaliteit kaarten, bijv. de 9800 Pro kaarten :9.

    Goed dat je het zegt van die muis, dat scheelt een aardig bekkie :cool:
     
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Hmm..dat gaat wel erg snel dit keer zeg :eek:.

    Maar de X en 6 serie van Ati en Nvidia waren er ook zo snel..en niet veel versies als je vergelijkt met de 9 en 5 serie...dus zat er ook wel in dat het zo snel zou gaan eigenlijk.

    Maar denk je dat de Sapphire (;)) 9800 PRO en een 512 RAM stickje een goede upgrade zal zijn voor mijn systeem? Of is het verschil tussen 9600PRO en 9800PRO nihil?

    Groetjes,
    _0/
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    blokkie in de praktijk valt het verschil tussen de mx518 en mx510 wel mee ;)

    enige interessante aan de mx518 is het software pakket dat je per game je voorkeursinstellingen geeft, bij rts is je muis wat langzamer en bij fps weer sneller, dat is best handig.
    en als je je systeem wil upgraden zou ik niet voor een 9800 pro gaan, ik zou voor een nieuwere kaart gaan. Je reepje van 512 mb is een goed idee
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat inderdaad razend snel ja, eind juni begin juli worden als het goed is de volgende generatie gpu`s gepresenteerd op een of andere beurs. Dan zit er precies 1 jaar tussen de release van de X en 6 serie kaarten :eek:.

    Het verschil tussen een 9600 Pro en een 9800 Pro is best wel wat. Maar een 9800 Pro wordt steeds moeilijker te krijgen, veel winkels verkopen hem niet eens meer. Voor ongeveer €170,- kan je ook een Geforce 6600 GT agp krijgen. Deze is weer wat beter dan een 9800 Pro, en natuurlijk beter te krijgen. 512MB geheugen extra is wel een vooruitgang. Veel games lopen nu vaak minder goed op pc`s met 512MB of minder geheugen.
     
  8. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is dan een goede kaart tussen de 200 a 300 waar je nog even meer vooruit kan als je hem rond 1 julie koopt, examen diploma :) :9
    Want ik neem aan dat een PCI kaart beter is dan een AGP kaart...dus het liefst eentje met PCI ondersteuning...

    _0/
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2005
  9. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want je moederbord moet ook PCI-Express ondersteunen. En dat zit alleen op de nieuwere moederborden, als je pc ouder is dan 1 jaar dan kan je er wel vanuit gaan dat je een AGP moederbord hebt.

    En voor 200/300 heb je een Nvidia 6800, waar wel het e.e.a. mee kunt :)
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    ik ga ook nog een nieuw moederbord, processor, geheugen en harde schijf kopen...maar waar kost die 6800(toch die van doom:cool: dan zo weinig, ik zie hem alleen maar voor 400/500...
     
  11. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    De 6800 GT/Ultra is wel zo duur, maar de gewone 6800 heb je al voor 220 euro dacht ik.

    Neem hier eens een kijkje !

    www.tweakers.net/pricewatch ---> Videokaarten --> Nvidia 6 series :)
     
  12. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten kan je dan beter een 6600GT nemen. Ongeveer even krachtig en net ietsjes goedkoper.
     
  13. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht toch ff dat een 6800 normaal een stukkie sneller is dan een 6600 gt he

    6600 gt maakt geen kans tegen die kaart
     
  14. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    maar wat is nou een goede kaart op PCI express voor 200 a 300 euro....

    oja...ik heb net een .rar bestand gedownload maar met welk progamma speel ik dit bestand af, want deamontools pak um niet...
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2005
  15. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor ongeveer 300 euro, heb je een ATI Radeon X800 XL. Deze is beter dan de Geforce 6600 (GT) en de 6800 (GT).
     
  17. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0

    kan iemand mij hier mee helpen?:)
     
  18. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    die doet het niet, ik heb nu wel winace...bedankt in ieder geval! ;)
     
  19. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is het verschil tussen deze drie kaarten, buiten de 2de dvi poort(is dat nou de uitgang voor de tft monitor?) en de prijs :)

    welke is dan in verhouding met de prijs beter? want ik wilde eerts een nvidia 6600 gt og 6800 gt kopen,maar is een van deze dan ook beter?

    edit: ik zie net op www.paradigit.nl ook een X800XL maar deze kost evenveel als deze: http://www.mnm-computers.nl/osc/product_info.php?cPath=4_86_89_121&products_id=775
    ( ook in hun winkel dezelfde prijs)

    wat is dan slechter aan de ene kaart, want de kaart in de link heeft 512mb geheugen en de andere 256mb...
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2005
  20. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet beter die PCI-kaarten direct op de Broadband Router zetten? En de Gateway ook op de Router zetten? Of loop ik nu nog meer onzin uit te kramen :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina