Xbox 360 vs PS3

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 7 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi...

    Hi... Active Member

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Interessant nieuws:

    PS3 E3-tech demo's fake volgens nVidia!

    "De PlayStation 3 GPU (Graphics Processing Unit) moet nog worden afgemaakt", heeft nVidia's chief financial officer Mary Burkett onlangs aangegeven. Burkett sprak deze zin uit op de recente JP Morgan Technology Conference in San Francisco en legde uit dat de chip - momenteel met codenaam RSX - nog steeds in productie is bij nVidia. Daardoor is het onmogelijk dat Sony's zogenaamde real-time PS3 tech demos die men toonde tijdens de pre-E3 conferentie inderdaad "real-time" waren.

    Burkett heeft wel aangegeven dat nVidia eerder werkte aan andere chips die ongeveer de kracht van de RSX kunnen evenaren. Het is dus mogelijk dat Sony die chips heeft gebruikt voor de PS3 hardware om de resultaten te kunnen behalen tijdens de afgelopen E3 van 2005.

    Hiermee heeft Sony net als Micosoft de wereld feitelijk in het ootje genomen, omdat beide consolegiganten met beelden kwamen van hun next-gen consoles, terwijl dit dus niet klopt. Microsoft op zijn beurt liet haar Xbox 360 graphics draaiden op Xenon development units en Apple G5's.

    Leuk, dat we zo in de maling zijn genomen...



    Bron: www.p2g.nl
     
  2. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Je bent pas in de maling genomen als het achteraf slechter blijkt te zijn. Maar volgens alle geruchten wordt het alleen maar beter. En dat lijkt me dan de minst erge manier.
     
  3. Vengo

    Vengo Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het waar is dat MS en Sony van elkaar alles weten dan ga ik misschien toch voor xbox 360, want dan zullen de mogelijkheden niet zó ver van elkaar liggen bij elk apparaat (console). Want de PS3 wordt waarschijnlijk stukken duurder dan de xbox 360 en de Revolution komt pas ergens in 2007 in Europa uit. Het laatste vind ik echt jammer. Ik had graag de rev met de xbx willen vergelijken. Alle machines krijgen fantastische franchises om te bespelen.

    Ik kies dan toch voor xbox 360 om Banjo (Threeie denk ik), Killer Instincts (:cool:, Kameo, Perfect Dark, Fable, Jade Empire, PGR (:cool:, Forza Motorsport (2), Halo (:cool:, Gears of War, DOA, Ninety nine Nights, Blue Dragon, Lost Odyssee, eNCHANT arM en misschien Ninja Gaiden franchises.

    Zoals je ziet zitten er van alle platformen soorten spellen in. Van xbox: fps staan hoog in het vaandel, van ps: rpg's staan worden het meest gewaardeerd, van revolution: action adventure worden het meest gewaardeerd. Xbox 360 is, qua vergaarde informatie ook qua games erg gebalanceerd.

    Ik moet zeggen: deze opzet van spellen is perfect. Je zou zo een console voor deze opzet kopen. Het enige nadeel is dat we niet weten hoe hoog de qualiteit van deze spellen zullen zijn.

    Van Perfect Dark Zero verwacht ik bijvoorbeeld dat het net zo'n goed spel wordt als op de nintendo 64, het zou best jammer zijn als dat niet zo was... Het moet ook heeeel mooi zijn als het gaat om de graphics.

    Ik heb de PS 3 line-up gezien op www.ign.com maar ik moet zeggen dat de line-up van xbox 360 me toch meer aanspreekt. Die van sony lijkt meer vernsipperd. Alsof het spellen zijn die ff snel bij elkaar geraapt zijn en niet op de soorten spellen is gedacht.
    Alleen MGS4, KillZone2, MotorStorm, het legendarische vliegspel van ps1 maar nu nieuw deel voor ps3, Tekken5, Devilmaycry4 spraken mij aan wat ik gezien heb van de presentatie en line-up. Ik weet al dat ik Tekken5, MotorStorm niet zal spelen. Simpelweg, omdat het niet mijn type spel is. Ook ligt de vechtstijl van Tekken mij niet.
    Bij DoA gaat het vechten makkelijker dan bij Tekken4 bijv. Ik kan er gewoon niet mee overweg. Er blijven dan nog maar weinig spellen over voor welke ik wel zou gaan. De MGS reeks is opzich al legendarisch. Zo vet zijn spellen zelden gebracht in stijl. Maar als dit een van de weinige spellen is in de line-up, welke ik graag zou willen, zou ik toch voor een andere console moeten gaan. Er zullen later ook nog veel betere spellen voor ps3 uitkomen, maar niet zo gebalanceerd en minder mijn type games. Aangezien de revolution pas later uitkomt is dat een makkelijkere keuze voor mij, nm. de xbox 360. De revolution wordt ook heel goed. Nintendo heeft grote plannen, maar die krijgen we pas heeeeeel laat te zien. Daarom mijn keuze: de xbox 360. Een voordeel bij de xbox 360 is dat ik weet wat ik kan verwachten. Ik heb beelden van spellen gezien, en die vond ik erg goed.

    Ik zou hoogstens nog kunnen twijfelen tussen rev en xbx. door high definition. Ik heb pas een nieuwe tv (geen hd) en ik kan niet ff weer een nieuwe kopen. Ik zou toch misschien vanwege deze reden over kunnen gaan op rev., omdat nintendo aangaf gebalnceerdere game line-up te maken.

    Maar voor zo ver het er nu uitziet ga ik voor de xbox 360. :cool:.
     
  4. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gewone tv kan de 360 toch wel aan?
     
  5. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
  7. Vengo

    Vengo Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Een gewone tv kan xbox 360 wel aan. Je blijft echter met de resolutie zitten die zoveel verschilt. van 2000 X .... bij 640 X 480. Dat is toch wel 3x zo'n hoge resolutie minstens. Ik heb een tft-scherm met resolutie van 1280 X 1024. Maar dit is geen 720p toch??

    In ieder geval kan elke tv de xbox 360 aan. Ik weet niet zeker of het ook bij ps3 het geval is. Ik denk het wel. Bij de rev. gaat het niet op hd, maar krijg je het beeld op een andere manier gepresenteerd, waarschijnlijk... In 2007 komt het antwoord. Dan ligt de console in de winkel. Wel heel laat pas... jammer.
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  9. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    pas 5 keer O-)

    De man achter de Metal Gear Solid reeks, Hideo Kojima, blijkt te twijfelen over de hoge standaard die Sony wil voor haar Playstation 3.
    ' I'm not sure if everyone can live up to that high standard that Sony is expecting ' zei Kojima.

    Of hij ook bedoeld dat hijzelf niet het niveau kan behalen is (nog) niet duidelijk. Ook heeft Kojima onlangs gezegd dat de Xbox360 wat meer down to earth was. Dat het waarschijnlijk makkelijker wordt voor de Xbox360 te ontwikkelen, en dus ook aantrekkelijker is voor beginnende ontwikkelaars. Om alles nog vager te maken, maakte de heer Kojima een mooie vergelijking met...dineren!

    "PS3 would be like a dinner you only have once a year or twice a year on your anniversary," he said, whereas Xbox 360 would be something you had "two or three times a month" and Revolution "is the kind of great dinner that you have every day at your home". [...] "The point is that they are all individualistic dinners,"

    ehm... ja 8)
     
  10. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Vond het zelf ook al een raar interview. Maar MGS komt denk ik toch ook naar de 360 zoals het geval is met de GTA-serie. Mischien niet direct maar hij komt er denk ik wel.
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    http://eurogamer.net/article.php?article_id=59480

    Geen harddisk voor ps3?

     
  12. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zou misschien wel een groot nadeel kunnen vormen ten opzichte van de xbox360. Moet je weer met mem. cards enzo gaan kloten. Niet echt slim van Sony lijkt me.
     
  13. tomdamasker

    tomdamasker wachten duurt lang

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    0
    je kon op de cell tog ook dingen opslaan ofzoiets?
     
  14. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet handig van Sony dat ze dr geen harde schijf in doen. Toch weer een voordeel voor de 360
     
  15. shizzle.be

    shizzle.be Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, het is nog niet beslist he. Ze hebben nog een jaar om er over na te denken ;)
     
  16. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL

    nee het is onmogelijk om op een cpu iets op te slaan, deze berekent en verwerkt namelijk enkel informatie maar slaat zelf niets op...
     
  17. Selafyn

    Selafyn The Elven Lord

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er in de xbox 360 wel een harde schijf :confused: .
    Ik hoorde gisteren dat de ps3 krachtiger zou zijn dan de xbox360.
    In ieder geval wordt de ps3 veel te duur :mad: .
    Sony maakt nu dezelfde fout als Microsoft eerder met de xbox.
    toen werd de xbox ook veel te duur.
     
  18. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Lees gewoon het topic door man daar staat alles in..
     
  19. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Limp toch! Doe eens wat aardiger :9 Je kan er een harde schijf aanhangen btw.
     
  20. MisTicMac

    MisTicMac Active Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad de mensen hier een aan dit artikel te lezen:

    http://interviews.teamxbox.com/xbox/1170/Tomonobu-Itagaki-The-Bad-Question-Interview/p1/

    Nog even een quote van Tomonobu Itagaki:

    Vraag:
    Now that Sony has released initial specs of their upcoming PS3, how do you think it compares to the Xbox 360 and do you have any plans on developing games for the next PlayStation?

    Antwoord:
    tagaki-san: PS3 is still in its infant stage so to expect something from a baby is a bit cruel. I think the comparisons between platforms should be made once the PS3 has reached a more mature stage. It doesn’t really make sense to analyze a machine that is in such an early stage. Of course, the Xbox 360 is much older than the PS3 so I don’t mind demanding results out of its hardware at this point, but I have already broken five development kits as I have mentioned earlier.

    Also, I think everyone should learn how to really read the spec sheets. For instance, if you compare horsepower, it doesn’t always mean that the car with the most horsepower will win the race.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina