[lege dvd-schijfjes]Welke moet ik hebben?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Master Of Blades, 6 jun 2005.

1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Hallo,

Ik heb al een tijdje een nieuwe (tweedehands) PC en daarin zat ook een Pioneer DVD-brander. Ik gebruik hem al af en toe om gewone cd-r's mee te branden, maar ik wil nou dvd's gaan gebruiken om van alles op te zetten, maar ik weet niet welke schijfjes ik moet kopen.

Je hebt dvd-r en dvd+r, ik weet weinig op dit gebied, dus ik weet niet welke ik moet gebruiken. Of kun je met een doorsnee dvd-brander zowel dvd+r als dvd-r branden? Wat is eigelijk het verschil tussen die twee? Wat raden jullie aan als dvd+r en dvd-r beiden kunnen? En als er maar 1 soort kan, hoe kom ik erachter welke ik nodig heb?

2. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook weinig verstand van, maar ik weet wel dat er branders zijn die alleen dvd-r, sommige alleen dvd+r kunnen branden en sommige kunnen beide.
    Volgens mij staat het gewoon op je brander en anders kun je het in Nero ook wel vinden bij de knop Extra.
    Volgens mij is het verschil dat de data er verschillend op moet worden gebrand.
    Waarom er niet gewoon 1 soort is, is voor mij een raadsel

3. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik sprak net mijn kameraad, waarvan ik de pc heb gekocht en zei dat ik gewone dvd-r schijfjes moest halen, omdat ik geen double-layer heb. Ik denk dat dvd-r gewoon single-layer is en dvd+r double layer.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nee hoor. Ook met single layer dvd's bestaat er DVD-R en DVD+R. Het verschil is moeilijk aan te geven, alleen zijn er branders die alleen het ene soort slikken. De meeste branders van tegenwoordig pakken ze beide. Vaak staat het op de brander zelf, zo niet dan moet je ff op zoek gaan naar de documentatie of op het internet aan de hand van het type brander.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even op http://www.videohelp.com/dvdwriters

Hier vind je een lijst met bijna alle branders.
    Ook is er een lijst met cd/dvd's waar de brander geen problemen mee heeft.

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Mocht je brander DVD+R en DVD-R kunnen branden, kijk dan ook even na wat voor soort DVD's je DVD-speler etc slikken. ;)

7. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb net een stel dvd-r's gehaald van Princo. Zie ik een algemene mededeling staan dat alle dvd-writers van Pioneer ge-update moeten worden voor die hoge snelheid ofzo. Laat ik nou net de pioneer 103 hebben. Nu ff uitzoeken hoe en wat er daarmee bedoeld word. Via die site (www.dvdhs.com) een prog gedownload voor dat upgraden, zegt ie dat hij wel een geldige drive voor die upgrade vind, maar dan zegt ie dit:

model name of kernel part is not matched. Weird, ik snap er geen hol van wat hier fout gaat. Zou dit betekenen dat ik niet kan branden of alleen op lage snelheid?

8. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Je DVD Speler moet een van de 2 supporten, mijne support b.v. alleen DVD+R, dus heb ik niks aan -R. Je brander moet bovendien dat ook nog eens ondersteunen, maar SIC was me voor zie ik.

9. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet echt de support van je DVD schrijfer checken (staat meestal op de lade van je dvd schrijfer;)).

10. nightwolf

nightwolf ExTrEmE

Leuk Bevonden:
    0
    en waarom zijn - duurder dan + dit verschilt zon 4 euro a 10 pack:confused:

11. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn dvd-rec support alleen dvd+r(w) en ik heb een dvd-r brander, en de dvd-r schijfjes doen het gewoon op mijn dvd-rec..? Is dit dan slecht ofzo voor mun dvd-rec?

12. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    je kunt beter, Platinum pakken dat merk dat is et beste

Deel Deze Pagina