1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360: Geruchten en Feiten [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 16 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als er nog guldens waren was het so:

    Geen $ 300,-
    Maar f 300,-
    Nu € 300,-

    Dus gulden was goedkoper geweest
     
  2. Ninto

    Ninto Active Member

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    2
    Sorry, maar dat volg ik niet helemaal :p
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vraag me af of ie hier wel 300 euro gaat kosten.

    Als ik me niet vergis was de Xbox (1) in USA $300 en in EU rond de €450.
    Zo was de console in de EU ook velen malen duurder bij andere consoles (bijv. psx en PS2).

    Ze moeten de console niet goedkoper maken en de games duurder maar andersom.
    Waarom worden games voornamelijk gebrand, vanwege de prijs.
    Met een console heb ik jaren plezier. Ik heb liever een console van 300 euro en games van 50 euro dan een console van 200 euro en games van 70 euro.

    Maar goed, afwachten wat de prijs in EU gaat worden. Hoop dat we niet weer genaaid worden. :)
     
  4. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij zegt is voor ons (de consument) natuurlijk fijner. Alleen weten we allebei dat als je eenmaal een xbox hebt het niet bij 1 of 2 spellen blijft (in de meeste gevallen). Gamers weerhouden zichzelf sneller om een bepaalde console niet te kopen (denk aan vaste playstation en gamecube gamers). Als Microsoft de aanschaf van een xbox360 stimuleert, zal alles vanzelf goed gaan lopen (mits ze een goed product op de markt brengen). Je ziet dus dat Microsoft ontzettend veel vertrouwen heeft in de xbox360.

    Microsoft stimuleert verkoop ----> duurdere games (om extreem verlies te beperken) ----> betere verkoop resultaten (hardware) ----> hierdoor dalen de productie kosten ----> in de loop der tijd goedkopere games (door daling productie kosten).
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2005
  5. FabianNL

    FabianNL Guest

    maar als de games gewoon 90 euro worden mag MS die console ook houden hoor :)
    (hier is trouwens al een uitgebreid draadje over: [urlhttp://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=72536]Heb jij 90 euro voor een game over?[/url])

    en RobbertN, er word gezegt dat het dolar teken vervangen word door het euro teken, niet door de plaatstelijke valuta teken ;)
    anders was ie bijv in Italie alles wel heel goedkoop :+
     
  6. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    jongen kom op...

    je hebt duidelijk de gulden tijd mentaal niet meegemaakt:

    VROEGAH (eind 2001):

    $300 x 2,5 = fl. 750,- wat neerkwam op 800/850 gulden (met import/belasting etc.)

    nu:

    $300 x 0.83 = €250 wat neerkomt op +-€300

    goed gaan we dan terugrekenen naar de oude gulden tijd dan is 300e 660 gulden, maar aangezien er ook zoiets bestaat als inflatie is 600 gulden tegenwoordig een betere vergelijking met vroeger...

    neem ik je even terug naar de launch van de ps2 die was toen 1100 gulden als je dan ziet dat de prijs die we nu betalen (600 gulden ivm vroeger) zijn we EEN STUK goedkoper uit...

    overigens moet ik wel zeggen dat de dreamcast bij launch 550 gulden was
     
  7. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke maar in het 'gulden tijdperk' was ik ook 11
     
  8. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    en wat maakt mij dat uit?
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    mensen ik zie op de afstandsbediening een knop record!???
    waarvoor?[​IMG]
     
  10. FabianNL

    FabianNL Guest

    voor als je een media center PC heb staan :)
     
  11. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    WTF zeker economie knobbel
     
  12. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk gewoon gezond verstand, zo moeilijk is dit toch niet?

    en die record knop, ik had ergens gehoord dat je met de 360 ook kon opnemen van tv
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2005
  13. Bonafide Hustler

    Bonafide Hustler Hustler

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het moeilijk ja!!!!! :mad: :)
     
  14. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    dat was idd een gerucht, maar niets duidt erop dat er een Media center geinstalleerd is op de xbox 360, dit kun je ook zien omdat er simpelweg geen kabel aansluiting te vinden is op de x360 zelf...

    er zit dus alleen een media center extender pre-installed op de x360, wat simpelweg betekend dat je je x360 met een media center pc kunt verbinden.

    die record knop zit er dan ook op (zoals fabian nl al zei) om op te nemen met je media center pc. De afstandsbediening is dan ook te gebruiken op de pc (zodat je niet met meerdere ab'en zit te kloten)...
     
  15. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    klopt, je moet het niet zien als xbox afstands bediening. De afstands bediening is niet alleen voor je xbox, maar ook voor je tv/MCPC/radio om maar eens wat voorbeelden te verzinnen.
     
  16. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is wat ik net wilde zeggen..... _O_ en wel zo handig toch _0/
     
  17. ErectionJackson

    ErectionJackson Don Bensoni

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet trouwens niet dat in Amerika alle genoemde prijzen ex. BTW zijn, die komt er pas bij de kassa op. De prijs voor Nederland zal dus afgeleid zijn van 300 + 19%BTW = 360 dollar in totaal. Dat is rond de 300 euro. Exportkosten zullen niet aan de orde zijn, omdat het toch sllemaal uit Azië komt denk ik (of weet iemand anders hier mee over?). Ik denk dat er een prijs van 300-350 euro gevraagd wordt. Microsoft weet nog wel wat die 479 euro voor de Xbox voor fiasco heeft opgeleverd, dat willen ze niet herhalen.
     
  18. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    punt 1 zal het het geen 19%BTW zijn.
    punt 2 heeft MS (tenminste, toen voor de launch van de xbox) een aantal fabrieken over de wereld versprijd staan. zo staat der een in Mexico voor amerika. En een in Polen ofzo voor europa (weet ff niet meer welk land dat was :p) en dan nog 2 ergens geloof ik.
     
  19. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    hongarije :p
     
  20. ErectionJackson

    ErectionJackson Don Bensoni

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, Hongarije dus, scheelt :) Maar ik vat je opmerking over geen 19% BTW ff niet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina