Mensen, ik heb een probleempje. Ik heb gemerkt dat mijn tv (die toch vrij nieuw is) een beetje moeite heeft met de weergave van bijvoorbeeld sneeuw of zonlicht. Op de een of andere manier lijkt de tv op dat moment wel overbelicht. Bijvoorbeeld in Rallysport challenge 2 zitten een aantal parcours in een winterlandschap. Er zitten dan parcours bij waar het beeld echt een grote witte waas is en je totaal niet ziet waar je heen moet. Als je op het witte knopje drukt na een crash wordt je automatisch weer op de baan geplaatst en op dit moment zie je een fractie van een seconde hoe het beeld (volgens mij) dient te zijn; dan verspringt het beeld weer en zie je niets, bijna geen contouren. Zo ook ook bij DVD,s; bijvoorbeeld in The lord of the rings: return of the king. Bij beelden van The white city is het beeld zo fel dat je de White city bijna niet meer ziet. Contrast, helderheid.....niets helpt, ook het aanpassen van kleurinstellingen van een spel helpen niet. Heeft iemand anders dit ook ervaren? Zoja, wat heb je er aan gedaan of ligt dit echt aan het type TV (JVC 100Mgh, 82 cm in dit geval) en moet ik me er bij neerleggen? Alvast bedankt.
Heb je je xbox misschien aangesloten via de een Cai aansluiting? Dus waar je de tv kabel ook indoet, ipv met de scart?
Nee, zit met speciale xbox scart kabel. Van xbox naar TV met scart en een optische kabel naar DVD-surround set.
en met normaal TV kijken heb je hier geen last van? En die DVD's speel je af op je xbox? Kan je ze niet een keer afspelen op een DVD speler? Kijken wat je dan hebt. Anders idd ff andere aansluitingen of iets proberen. Heb verder ook geen idee
DVD,s speel ik af op mijn surround set (pioneer), niet op mijn box. Nu je het zo zegt....volgens mij heb ik er met normaal tv kijken geen last van. Ik heb helaas ook geen digitale camera anders had ik wel ff een plaatje gepost.
Ik weet niet of je op je tv ook kleur kan veranderen want dan is het probleem volgens mij voorbij dan kan je de kleuren lichter en donkerder maken.
nou wat die jongen zegt klopt alleen heb je toevallig een lampje aan of schijnt er geen licht op je tv, en anders moet je ff terug gaan met je tv of ff een monteur laten kijken.
rgb ? Wat is dat? Heb een JVC, Type weet ik ff niet (zit op mijn werk) maar zal vanavond ff kijken en posten! Het is een JVC AV-32X37SUE