verkozen administrator.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door madmaxensnow, 11 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Toelichting:

    Een produkt is alleen gangbaar als er afnemers zijn.

    Als er door weinig inovatie een gereduceerd aantal gebruikers van de site komen wordt de site minder aantrekkelijk voor oa reclame.
    Dat zal ertoe leiden dat de site niet meer levensvatbaar is waardoor hij opgeheven zou kunnen worden.
    Nou zeg ik niet dat het snel zal gebeuren bij deze site, maar ik geef wel aan dat je met je publiek moet meedenken om de boel aantrekkelijk te houden.

    En zoals al aangegeven, ik heb en zoek geen ruzie.
    Waarom zou ik, ik heb daar geen enkel belang bij.
    Ik geeft wel aan dat ook de adm er op mogen letten hoe een respons geplaatst wordt, laten we het daarbij laten.

    Vooruitgaang kuennen we behalen door gezamelijk te denken aan wat wel en niet goed zou zijn voor de site.

    Natuurlijk is 90% van de ideeën niet levensvatbaar, maar er in ieder geval wel over nagedacht.
     
  2. FabianNL

    FabianNL Guest

    al de ideeën die ik tot nu toe gepost hebt of gelezen heb zijn allemaal zeer goed overwogen door de admins/mods maar ook gewoon met zeer goede argumenten, zoals jij het zegt, "de grond in gestampt". Ik vind dus dat er opzich wel goed met de kritiek hier word omgegaan, ze zijn alleen soms idd erg terughoudend maar dat moet ook wel denk ik, als je het hier een beetje netjes en georganiseerd wil houden en alles moet je gewoon hard optreden, je eigen beleid volgen, en niet zonder er heel goed over na te denken en 36x te overwegen en idee van een gebruiker opvolgen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2005
  3. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga niet beweren dat het niet goed is handhaving van een beleid te hebben.

    Ik stuur alleen aan op iets meer openheid voor de ideeën van mensen.

    Alles wordt gelijk zo negatief omvat, dat is toch jammer.

    Ik vind het zelf best een leuk idee om een gekozen mod te hebben in een bepaalde vorm.

    Als jij geheel tevreden ben met de site dan is dat toch heel mooi.

    En zoals je aangeeft denk je dus zelf mee over hoe dingen beter kunnen, of andere leuke dingen.
    Maar zoals je ook aangeeft is er dan veel energie gestoken in het plaatsen van argumenten die jouw ervan moeten overtuigen waarom iets niet kan.

    Je kunt het natuurlijk ook omdraaien en energie steken in hoe iets wel zou kunnen, misschien in een andere vorm.
    Ik denk dat jij daar heel content mee zou zijn geweest, en niet alleen jij trouwens.

    Ik gebruik deze site zelf eigenlijk uitsluitend nog om nieuwtjes over spellen te lezen.
    Meer heb ik op dit moment niet nodig.
    Maar iedereen heeft toch een andere behoefte, daar moet je OP ZEKERE HOOGTE voor open kunnen staan.

    Ik ga mn pattas naar de tellie brengen. effe octopussie checke.
    Nostalgie enzo.
     
  4. SPARTAN 117

    SPARTAN 117 Still G.U.D.

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    pfff wat een verhalen :p

    Maar het lijkt mij niet echt een geniaal idee, je kan namelijk niet goed beoordelen of een member een goede moderator/ admin (hoe je het ook wil noemen) is.
     
  5. FabianNL

    FabianNL Guest

    Maar de argumenten die hun geven zijn ook steekhoudend en ik snap dan aan het eind ook gewoon waarom het nog niet eerder is aangepast, over 9 van de 10 dingen die hier gezegt worden als mogelijk idee is namelijk al lang nagedacht, maar nog nooit eerder uitegevoerd want....
    maar ik snap best jouw probleem, ik heb soms precies hetzelfde idee hier, dat je hier gewoon niks kán veranderen, maar ik denk dus dat dat ook niet eens zo heel erg is

    maar als je zo goed idee hebt, post het dan en je zal de reacties vanzelf merken! En als je het gewoon eens bent met dit idee, wacht ff tot er een mod reageert *hint, hint, hint*
     
  6. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er geen zin in om onderwerp van discussie te worden.

    Wat wel zou kunnen is als iemand een idee heeft dan plaatst hij/zij deze met motivaties waarom het een goed idee is.

    Laat een volgende persoon dan aangeven wat hij/zij er wel en niet goed aan vind en op welke punten het onuitvoerbaar is of juist wel.

    Dat zou er toe kunnen leiden dat er uiteindelijk een goed uitvoerbaar idee ontstaat.

    Dat idee is door samenwerking van gebruikers van de site ontstaan.
    Lijkt mij een aardig idee.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een admin is een teamplayer .. het liefst is hij eerst mod geweest en heefthij een hart voor xbw ... de huidige admins en hun voorgangers zijn in mijn ogen daarom de perfecte admins ...
     
  8. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    mij lijkt het enige egt goede idee dat XBW een lijstje maakt met members die in hun ogen goede admins/mods zijn en dan kunnen wij als member stemmen wie wij denken dat wij goed vinden (dus niet stemmen op je vriend). Dan lijkt het mij dat er minder problemen zijn met mods omdat je ze zelf hebt gekozen.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    op dit moment zijn er genoeg mods .. denk ik ... waarom nog meer dictators? :+
     
  10. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Sorry, maar ik ga echt geen tijd in een idee stoppen om het proberen te realiseren als ik van te voren weet dat het forum erop achteruit gaat. Dat wil niet zeggen dat ik niet graag naar mensen luister, integendeel, ik luister graag naar nieuwe ideeën. Echter vind ik deze nogal lachwekkend :D Dit valt niet te realiseren. Moderators worden niet gekozen vanwege hun populariteit, administrators al helemaal niet. Daarnaast is dit forum geen democratie waar de meerderheid het voor het zeggen heeft. Natuurlijk kunnen er over zaken openbaarlijk gediscusieerd worden en misschien zal daaruit blijken dat de forum crew ongelijk heeft maar nog steeds zal er nooit 'gestemd' worden. Moderator wordt je als wij, met het hele team, vetrouwen in iemand hebben, diegene capabel achten om de boel hier netjes te houden en iemand die binnen het team past. Er zullen genoeg mensen hier zijn die dit in iemand zien maar vriendjespolitiek zal de overmacht krijgen.
    Kortom: Dit zal nooit gebeuren. En nee ik wil je idee niet de grond in boren, ideeën zijn altijd welkom!
     
  11. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm...dus zo heb jij je gedragen toen je mod was (dictator) :+
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik was de slotjes koning ;) ... Ik kan de schop van DW en Dioga nog voelen :cool:

    Geintje :9

    Maar voor als nog zie ik niets in gekozen mods of admins ... een mod en admin moeten eigenlijk onzichtbaar zijn :)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2005
  13. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    onzichtbaar, maar hij moet inhoudsvullende posts hebben en hij moet niet al te veel zijn voorkeur geven aan de members die hij mag hij moet neutraal zijn, dat zie ik zo'n beetje in de perfecte mod/admin.
     
  14. FabianNL

    FabianNL Guest

    dat de member uit een beperkt lijstje kan kiezen van de door admins/mods geselecteerde leden vind ik niet zo een extreem gek idee, vriendjes politiek is dan idd voor een groot deel uitgeschakeld en de admins/mods kunnen altijd zelf nog beslissen. Maar dan zien ze iig hoe de gebruikers erover denken, alleen ja, hoe serieus er dan gestemd gaat worden... de helft van de stemmen kan je waarschijnlijk maar serieus nemen :{
     
  15. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    [big brother wannabe]Dag 26: Deelnemer 2 wordt weggestemd uit het adminstrator huis, dioga is de overgebleben winnaar.
    Zo was jij toch gekozen? Ik balen dat ik weggestemd was omdat jij nu eenmaal veel populairder was. Komt vast omdat jij je liet filmen in de douche en ik niet :+[/big brother wannabe]
     
  16. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Nog een punt: Hoe lullig als je gevraagd wordt om mod te worden en daarna in een lijstje gepropt wordt met een paar andere om daarna weer afgewezen te worden. Lijkt me zelf niet echt leuk om mee te maken.
    Met dat goddelijk lichaam van mij onder de douche is het niet zo moeilijk om te winnen :cool:
     
  17. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    En natuurlijk zullen de members ook andere eisen stellen aan een moderator dan de bestaande crew. Ik vind het heel normaal en realistisch dat de mods gekozen worden door de crew. Zij weten wat ze zoeken en kunnen kijken of iemand binnen dat plaatje past.

    Als jij later als fabrieksarbeider ziet dat de positie van directeur vrij is, stel jij toch ook niet voor om te stemmen en iemand uit de fabriek directeur te maken.....
    Tuurlijk is het idee van democratie leuk, maar het is gewoon niet realistisch en niet haalbaar. Waarom hebben partijen als de SP en LPF (no offence) eigenlijk bestaansrecht? Juist omdat iedereen mag stemmen. Want er komt geen zinnig woord uit, ze schreeuwen alleen wat iedereen wil horen, en dat scoort blijkbaar bij bepaalde mensen.
     
  18. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb geen zin in ellenlange disussies, dus ik hou het ff bij one-liners...

    Als je bang bent "afgewezen" te worden, stel je je toch niet kandidaat.

    Nouja een two-liner dan :+

    Het getuigt niet echt van gevoel voor eigenwaarde als je het zo vervelend vind om in een verkiezing te verliezen... beetje kinderachtig.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2005
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Ik vind het ook niet zo'n goed idee als een mod (uit een beperkt lijstje) wordt gekozen door de members.

    Er zijn hier maar een paar 100 members die hier regelmatig komen en posten.Deze mensen kunnen misschien dan wel inschatten of iemand geschikt is voor mod of niet.

    Maar het grootste deel van de bezoekers komt hier maar onregelmatig en zou van de voorgestelde lijst misschien maar 1 member "kennen".Dat wordt dus dan al heel snel dat de onregelmatige bezoekers op iemand stemmen met de leukste naam,grappigste sig or whatever.Hierdoor zou een poll heel erg vertekend worden en niet echt reprensentatief zijn imo
     
  20. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt zon verkiezing opstellen zeer simpel.

    De deelnemer moet aan een aantal voorwaarden voldoen, zo als bijv. nooit een OW hebben gehad, nette, goed onderbouwde posts. Minimaal ... posts in het officiele deel. Minimaal een halfjaar lid.

    Zulk soort dingen, en dan af en toe een verkiezing als je een nieuwe mod nodig hebt, met bijv. max 50 deelnemers.

    lijkt me niet te moeilijk, mijn advies; gewoon eens proberen, kijken of het werkt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina