Secyrity warning, fatal error

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door hoiman, 16 jun 2005.

1. hoiman

hoiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had afgelopen nacht mij pc aan laten staan, word ik vannochtend wakker zie ik dit:

[plaatje]http://img292.echo.cx/img292/2226/error5ls.gif[/plaatje]

wil ik de achter grond veranderen krijg ik alleen dit te zien:

[plaatje]http://img292.echo.cx/img292/108/error15cd.gif[/plaatje]

Ik heb al hitman pro erover heen laten gaan, maar niks gevonden :'-(
    Ik heb de pc al een paar keer opnieuw opgestart maar steeds het zelfde :'-(
    Heb de virusscan er ook overheen laten gaan maar die vind het ook niet :'-(

Wat moet ik doen? alles doet het gewoon nog alleen kan ik geen andere achtergrond meer krijgen en ik weet verder niet wat het nog meer doet met mijn pc :'-(

Ik heb verder geen idee wat ik er nu nog meer aan kan doen :{ of hoe ik dit kan oplossen.

Heeft iemand hier al eens vaker problemen mee gehad? En heeft iemand een oplossing voor mij om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt

2. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou een keer systeem herstel draaien

3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Nou ja, in principe is die foutmelding duidelijk genoeg. Tijdens het surfen met IE (gij idioot, onder welke steen leef je :9) is er een trojan op je pc gekomen (ook nog slechte beveiliging ook :|). Als je een andere pc tot je beschikking hebt kun je daar op internet surfen naar een remover voor die specifieke trojan.
    OMG, je hebt wel mcafee, heb je die wel goed ingesteld? Bij mij removed ie dit soort dingen vanzelf voordat er iets kan gebeuren.

Maar goed, aan al deze verwijten heb je weinig. Wat je moet doen is dus:
    1. Kijken of je een remover kunt vinden.
    2. Kijken of hitman en mcafee wel geupdate zijn, misschien dat ze em daarna wel herkennen namelijk.
    3. Systeemherstel

4. hoiman

hoiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK heb een remover gevonden, maar die is nogal ingewikkeld :{ Verder is mijn virusscan up-to-date en hitman ook :confused:
    Ik heb geprobeerd systeemherstel te laten draaien maar dan komt hij met de melding:
    Systeemherstel is door het groepsbeleid uitgeschakeld. Neem contact met de domeinbeheerder op als u Systeemherstel wilt inschakelen. |:-
    Ik heb dus geen flauw idee hoe dat moet :'-(

Ik ben een beetje radeloos op het moment :'-(

5. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Wat zegt ie dat je moet doen dan? (die remover)

6. hoiman

hoiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Assault Trooper

Assault Trooper Living in heaven

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha lol ik scande gister mijn computer met anti virus en ik vind 11 trojans op mijn computer maar die deden helemaal niets ik heb ze er gewoon afgeflikkerd

8. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    haha same shit here, maar dit is duidelijk een probleem van je videokaart. ik denk dat hij te warm is geworden en het heeft begeven. :+

9. hoiman

hoiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alles doet het nog voor de rest 8) Ik kan alleen niet meer mijn bureaublad verandere :mad: Is het dan gewoon een irritant trjonannejte of is het schadelijk voor mijn pc?
    Anders moet ik denk ik de pc maar weer eens helemaal opnieuw instaleren :{ :eek:

10. patje_1_1_2

patje_1_1_2 Westland uber alles

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft helemaal nix met je videokaart te maken.
    Ik heb dit ook een keer gehad en toen heb ik windows maar opnieuw geinstaleerd omdat het via ad-aware en andere programmas niet wegging. Dus dat wordt windows opnieuw instaleren

11. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Het is niet echt schadelijk, maar heel erg irritant, het verandert ook je startpagina enzo, en het laat pop-ups zien (zie je link). In principe is het goed te doen wat daar vermeld staat, en hetis makkelijker dan windows opnieuw installeren, ik zou zeggen, ga er rustig voor zitten en probeer het eens.

12. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je nog wel zou kunnen proberen is de pc in veiligemodus opstarten.

Dan worden een aantal zaken niet geladen en kun je misschien wel systeem herstel draaien. Ik vind het namelijk gek dat systeem herstel deze melding geeft. Gebruik jij meedere gebruikers profielen in windows???

als dat zo niet is zou je het volgende een kunnen proberen. Ga naar control panel gebruikers acounts en maak een nieuwe gebruiker aan bij het opnieuw opstarten krijg je dan de keuze met welk profiel je op wilt starten mogelijk is dit een probleem in je huidige profiel en kun je er zonder opnieuw installeren omheen

13. hoiman

hoiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik gebruik geen meerdere profielen. Maar ik denk dat dat is uigesteld door de man die bij ons de computers heeft geinstaleerd. Al onze pc draaien op een netwerk mischien ligt het daar aan.
    Mijn pc is toch aan een schoonmaak beurt toe :+
    Dus ik instaleer windows wel opnieuw :)

14. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is geen Windows systeem error, maar gewoon een veranderde achtergrond (door de hijacker).
    Ik snap niet waarom iedereen hier denkt verstand te hebben van computers en denkt dat het een echte blue screen of death is, aangezien Windows nooit je achtergrond verandert om een bsod weer te geven, dat slaat natuurlijk nergens op.

Anyway, hier staat welke bestanden/registersleutels je moet verwijderen (of je probeert het programma onderaan de pagina) en hopelijk is het hiermee opgelost...
    Check: http://labs.paretologic.com/spyware.aspx?remove=Smitfraud

/EDIT: Nog ff 2 vraagjes;
    Wat voor virusscanner gebruik je?
    En welke firewall gebruik je, als je er al een gebruikt?

Laatst bewerkt: 16 jun 2005
  16. hoiman

hoiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mcafee als virusscanner en ik heb gewoon serverpack 2 als firewall.
    Heb verder nooit ergens problemen mee :eek: Dit is voor het eerst in een jaar dat ik iets heb wat ik niet weg krijg :'-(

17. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    Mcafee is wel goed, maar de Windows Firewall heb je niks aan. Dus daar kun je beter een andere voor installeren.

18. hoiman

hoiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals? Ik ben niet zo goed in zulk soort dinge :'-( En verder is het slim om internet explorer eraf te halen en firefox te instaleren? of zijn er nog andere dingen die beter zijn om je pc schoon te houden? Want ik heb er eigenlijk wel schoon genoeg van van al die zooi op mijn pc :mad: :+

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik zou IE er niet af gooien (althans, toen ik dat eens deed waren een beetje probleempjes ontstaan :+ ) maar wel gewoon Firefox installeren

20. Supercharged

Leuk Bevonden:
    1
    Er staan zat gratis firewalls op internet, die een redelijk goede bescherming bieden bijv. Kerio Personal Firewall of Agnitum Outpost. En de bekende (betaalde) firewalls zijn natuurlijk ook goed en waarschijnlijk iets makkelijker in gebruik, zoals Norton of Mcafee...

En ik zou ook Spywareblaster en Firefox installeren. Spywareblaster is een anti-spyware programma wat de spyware bij de browser (ook Firefox) blokkeerd voordat deze op je computer geïnstalleerd wordt. En Firefox is gewoon een betere, veiligere browser dan IE.

Deel Deze Pagina