1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Draadloos internet

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door eprode, 23 jun 2005.

  1. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen? Ik heb thuis een pc met draadloos internet, maar ik wil mijn pc op mijn kamer boven ook aansluiten op het internet, wat moet ik dan kopen? Een ontvanger (of hoe noemt da) EN een netwerkkaart? de pc's moeten niet met elkaar in een netwerk staan ofzo ik wil gewoon met allebei de pc's op internet kunnen.

    Kan ik ook gewoon via een kabel van mijn pc boven naar de draadloze router, internet verbinding hebben?(niet draadloos dus)
    edit:ik heb adsl verbinding

    ik had deze vraag ook in de xboxlive en networking gesteld maar had pas later door dat ie eigenlijk hier hoorde te staan want het heeft niets met men xbox te maken
     
  2. Antagon

    Antagon reign of victory

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm, meestal zit er in je pc al een netwerkkaart zo niet dan moet je er een voor beide pc's uiteraard aanschaffen, dan koop je een netwerkkabel. Die prop je in allebij je pc's dan run je bij Mijn Netwerk Locaties, een Klein huisnetwerk instellen (zoiets toch) en dan doe je dat bija llebij en vaak werkt het dan al maar wat extra info in de winkel is wel slim
     
  3. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    maar ze moeten niet met elkaar in netwerk staan, ik wil gewoon dat ze allebei op internet kunnen
     
  4. Antagon

    Antagon reign of victory

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    dat snap ik, maar owkee.... je hebt nu al 1 pc met internet, laten we dat de pc 1 noemen en die andere pc 2 :p , kijk je pc1 is de hoofdpc the receiver van je internet, als jij zo'n kabeltje naar pc2 legt dan schakelt hij internet meteen door, je hebt dan op pc 2 - internet,data wisseling en ene mogelijkheid om te lannen
     
  5. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    ah okee ik snap het, maar dat moet via een kabel? Kan je PC2 ook niet gewoon rechtstreeks verbinden met de router?draadloos dan. Want een kabel van mijn kamer naar de pc beneden in de veranda zie ik niet echt zitten :9
     
  6. Antagon

    Antagon reign of victory

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ja kan ook, heb je daar wel genoeg router ingangen voor? Mis je wel je lan opties :p
     
  7. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn 4 utp ingangen op de router, gaat dat met een utp kabel? en mja lan opties is jammer maarja dan zit ik tenminste niet met die kabel :)

    Of kan je niet gewoon op PC2 een draadloze ontvanger installeren en zo ook draadloos internetten(heb je dan ook een netwerkkaart nodig?)

    sorry voor al die lastige vragen he :9
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2005
  8. Antagon

    Antagon reign of victory

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ook draadloos hoor, en is even duur
     
  9. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    @Antagon, waarom zou je dan de lanopties missen :confused:, snap jij het wel? Als je gewoon 2 PC's aan een router hangt kun je gewoon nog steeds een netwerk maken hoor. Of je het bedraad of draadloos doet is aan eprode.
    Voor bedraad: netwerkkaart in de pc+ kabel naar router
    Voor draadloos: draadloze netwerkkaart en een router die draadloos ondersteunt
     
  10. Antagon

    Antagon reign of victory

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ja aan een router wel ja, maar wat ik eruit begreep is dat waar hij die shit naar toe wou leiden alleen voor internetah is _0/
     
  11. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    met een draadloze netwerk kaart bedoel je daar dan zo'n draadloos ontvangertje met zo'n antennetje mee? alvast bedankt allemaal!
     
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    @ Antagon: zelfs als het alleen voor internet is kun je al een LAN maken :9. Misschien vatte je het verkeerd op.

    @ eprode, yup, dat zijn ze (tenzij je een laptop hebt, maar dat denk ik niet). En anders kunnen ze je in de winkel ook wel helpen. Als jij zegt dat je een draadloze netwerkkaart wil, weten zij wel wat je bedoelt.
     
  13. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, maar de draadloze netwerkkaart die nu in mijn pc beneden zit die steekt gewoon in een usb poort, heb je nog een interne kaart ook nodig ofzo want ik weet niet of die er in mijn pc beneden inzit. Anders gewoon draadloze netwerkkaart in men usb steken?
    Dan is het makkelijker/goedkoper dan ik had gedacht ;)
     
  14. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je een draadloze router hebt en PC1 werkt nu goed, heb je daar niks voor nodig.

    Voor PC2 heb je een draadloze netwerkkaart nodig. Ik wist niet dat die er voor usb poorten waren, maar als dat nu al werkt voor pc1, kan het ook voor pc2. En zon interne werkt ook gewoon altijd.
     
  15. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Antagon

    Antagon reign of victory

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Antagon: zelfs als het alleen voor internet is kun je al een LAN maken . Misschien vatte je het verkeerd op.

    @Antagon, waarom zou je dan de lanopties missen :confused:, snap jij het wel? Als je gewoon 2 PC's aan een router hangt kun je gewoon nog steeds een netwerk maken hoor. Of je het bedraad of draadloos doet is aan eprode.
    Voor bedraad: netwerkkaart in de pc+ kabel naar router
    Voor draadloos: draadloze netwerkkaart en een router die draadloos ondersteunt

    nu voel ik me echt heel dom wat nu ik er even over nadenk heb je helemaal gelijk Rox..domme domme ik |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:-
    |:-
    |:-
    |:-
    |:-
    |:-
    |:-
    |:-
    |:-
     
  17. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom alleen als het een oude pc is? mijn pc2 is namelijk juist nieuw :9
     
  18. master dude

    master dude Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk er wel aan dat je geen "supersnel" internet hebt als je het aansluit via usb. dat vertraagt toch altijd e beetje
     
  19. Antagon

    Antagon reign of victory

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is waar, maar ja Know it youself, en je hebt denk ik wel je info he?

    (hé ik heb wel mijn 100e post door deze thread :D :D :D :D :D )
     
  20. eprode

    eprode Active Member

    Berichten:
    500
    Leuk Bevonden:
    0
    ja waar moet je de draadloze adapter anders insteken dan in usb? zo'n antennetje kan je toch alleen maar in usb steken ofnie?
     

Deel Deze Pagina