Ik weet niet of ik hier nu juist zit maar ik hoop dat iemand mij kan helpen (of eigenlijk mijn opa kan helpen) Mijn opa heeft een probleem met zijn PC. Hij heeft deze een keer verkeerd afgesloten, en als hij hem nu opstart, lijkt alles goed te gaan, maar tijdens het opstarten na ca. 20 sec. loopt hij compleet vast, beeld en toetsenbord. Nu doet ie het daarvoor nog wel en dan kan ik dus nog op Del drukken om de setup in te gaan, en dan snel bij Health te kijken van de pc en daar staat bij de system temperature 112 graden? (Weet niet of dat er iets mee te maken heeft maargoed) Hij heeft Windows ME Millenium Edition! Alvast bedankt. Fnx
goeie tip, formatteren en XP installeren, heb ik ook gedaan ME is zooo kut maar goed.. is weet niet wat het hier is, ik denk dat de processor dood is
PC opnieuw opstarten. Disc van XP (of je het legaal doet laat ik aan jou over) erin drukken. Van disc opstarten. (Valt te regelen in de BIOS.) Setup volgen. Eindplaatje zou een goed geinstalleerde XP moeten zijn. Edit : 112 graden lijkt me wat extreem. Neem een kijkje naar de proc. fan, zien of er veel vuil opzit, of dat ie het überhaubt wel doet.
Misschien staat het niet op celsius maar op fahrenheit, want als je 112 celsius heb moet je volgens mij echt 112 gaan bellen =_______="
Werkt de ventilator van de voeding wel. Had 2 weken geleden bij een klant het zelfde. Je kon je hand niet bovenop de kast leggen zo heet was de voeding geworden.
cd van xp insteken > opstarten > nor bios gaan (del) > ergens in een van de opties kiezen voor booten vanop de cd > xp installeren wur
Goh, bedankt dat je PRECIES hetzelfde zegt als Graveheart, alleen dan een factor 10 onduidelijker. :{
AMDtje van mijn vader liep ook zwaar te koken op 120 graden. Koelpasta vergeten door de leverancier... ding was na wat uurtjes gebruik klaar voor de sloop. Hint: check die cpu
ME zuigt (sorry maar je moet ander je harddisc in een andere pc doen en dan formatteren (is veel werk maar dan loopt hij niet vast
Voordat dat hij de pc gaat herinstalleren , moet hij er eerst achter zien te komen waarom de pc zo heet wordt. Want 112 graden voor een Systeem Temperatuur is niet normaal. Mijn Systeem Temp is nu 72 graden. En de AMD2600+ is nu 61 graden. Dat komt omdat de pc op zolder staat en hier is het nu 34,2 graad. Mijn systeem ventilator draaid nu op volle toeren. Normaal heeft de processor een temp van nog geen 50 graden. Heb de pc normaal gesproken altijd aanstaan maar met dit extreme hitte , staat die alleen aan als ik hem even nodig heb.
Mijn opa heeft hem nu naar een plaatselijk pc bedrijfje gebracht want dat ding was echt aan het koken ja. Bedankt voor de tips! Ik denk dat de pc overleden is.. R.I.P.
even voor de duidelijkheid, ME is niet kut, het is een uitkomst als je pc te langzaam is voor xp en je windows 98 wel hebt gezien. windows 2000 is ook niet alles vanwege driver problemen (veel spellen werken niet goed onder windows 2000) ik heb al 4 jaar windows me draaien op een low end pctje (me hobby ding ) en dat draait nog steeds perfect. maar goed ik zou als ik jou was fnx terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, als jouw opa hem daar gekocht hebt athans, en geld terug eisen