PC trager dan specs

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door being-xboxed, 25 jun 2005.

1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Heb (weer) een vraag.
    Mijn PC is eigenlijk van het begin dat ik hem van mijn pa overnam traag.
    Mijn pc is een Acer Veriton 7200D Normaal dus nog aardig snel. Maar hij kan zelfs het spel Mu online niet spelen. Terwijl je daar maar de volgende specs voor nodig hebt:
    System Minimal Requirements Recommended
    CPU Pentium 2 - 300 Mhz Pentium III 500 Mhz or above
    RAM 32MB or obove 64MB or above
    OS Win9X, Win2000
    Graphic Card 3D acceleration Card
    (Voodoo2.TNT) 3D acceleration Card
    (Voodoo3 16M or above.TNT)

Hij speelt het wel maar gewoon heel traag.
    Is er wat aan te doen?

BTW: Zelfs GTA 1&2 kan ik niet spelen.

2. FabianNL

FabianNL Guest

heb je al een keer format c: geprobeerd? of iig defragmenteren, zoeken op virusen, op spyware en adware?

3. sonnyke87

sonnyke87 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mss omdat je te weinig wergeheuge over hebt door dat er te veel processen bezig zijn?

4. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Defragmenteren al gedaan Virussen en spyware zitten er niet op. Adware dacht ik ook niet.

En met format C: bedoel je dan formatteren? Want dat gaik echt niet doen.

EDIT: Tussendoor ben ik niks aan het doen. Alleen bijvoorbeeld MSN. En heb drivers ook opnieuw geinstalleerd.

5. FabianNL

FabianNL Guest

jip, bedoel ik formateren mee... werkt wel altijd, daarom...

maarja, ook zonder msn zeker zelfde probleem? virus scanner anders die super veel geheugen vraagt? doe ff ctrl + alt + delete en kijk ff of er iets veel CPU of ram gebruikt anders?

6. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    SVchost gebruikt ong 13 kb. Internetexplorer gebruikt ook veel. Er zijn wel 30 processen aan de gang. Is dat veel?

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste: je pc is niet best snel :).

Ik vind het gek dat je GTA1 en GTA2 amper kunt spelen, die spellen zijn al 10 jaar oud ofzo. Volgens mij staat er een instelling heel erg verkeerd ofzo.

8. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    @ Drone: Voor wat ik wil spelen is het snel...

En heb niet echt veel aan je advies...

9. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe drivers downloaden?

hij is niet voor xp, weet niet wat jij hebt maar miss moet je em afspelen als windows 98 ofzo.
    eigenschappen->compatabliteit->selecteer windows 98

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tijd voor een formatje..

11. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Format for the win _O_

12. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Hangt ervanaf welke os je draait. Als jij winxp draait dan vind ik het nie vreemd, want xp heeft zelf al 256 mb ram nodig en die heb je niet eens.

13. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    onzin...

op de pc van men zus draait xp gewoon en die heeft maar 64mb ram... (nou kan ze verder ook beter niets intensiefs gebruiken, maar het kan wel iig :p)

edit: o ja je zal toch echt eens moeten gaan formatteren, en hoe weet je zo zeker dat je geen spyware/adware hebt? de best beveiligde pc's hebben nog steeds spyware als ze niet elke week er op gaan scannen (en dan niet alleen met hitman pro maar met allerlei verschillende antispyware progjes)

anyhow formatteren hoeft geen drama te zijn zet gewoon alles wat je wilt houden op een aantal cds en zet ze daarna terug op een apparte partitie (vraag me niet hoe dat moet, daar kunnen anderen je wel mee helpen ;)) en je raakt nooit meer je belangrijke bestanden kwijt bij een formatatie...

Laatst bewerkt: 26 jun 2005
  14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dat is zeker geen onzin the pulser, een pc met xp en 256 mb werkgeheugen draait echt wel langzamer dan een pc met 512 mb werkgeheugen, wat denk je als je nog is minder dan 256 mb hebt?

en voor het probleem van het topic: format c is wel de beste optie, zeker omdat je pc een aantal jaartjes oud is en ik uit je reacties opmaak dat je nog nooit heb geformatteerd. Als je zelf geen brander hebt zou ik een vriend vragen met een brander en die inbouwen om belangrijke bestanden te bewaren, of je maakt partities met partition magic om daar bestanden op te zetten

15. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat is veel. Horen er veel minder te zijn. Svchost is niet erg. zal er waaarschijnlijk ook meerdere keren in staan. En je hoeft helemaal niet vanuit dos te formateren. gewoon de windows cd erin doen en dan kun je automatisch kiezen voor formateren. Doe dat nou gewoon wel. Zoveel werk is het niet enje pc is er weer lekker schoon en snel van.

en anders moet je ook niet zeiken. :+

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is helemaal niet veel, ik draai op het moment 53 processen, 2 weken na een format. En ja, ik weet heus wel hoe ik met mijn pc om moet gaan. Het ligt totaal aan het aantal programma's wat je zelf gebruikt.

17. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Weet je wat het is met formatteren.
    1. Er staat vanalles van me pa op. Dit is de computer van zijn zaak en er staat voor zoveel duizenden euro's programma's op
    2. Ik heb volgens mij de WinXP CD niet meer.

Ik denk zomaar dat ik me erbij neer moet leggen en een keer een PC voor me zelf moet kopen. Toch bedankt jongens.

18. FabianNL

FabianNL Guest

en al die software heb je ook niet meer op CD staan? al die bestanden kan je zo overzetten (tijdelijk ff op een andere pc als je tenminste een ethernet kaartje erin hebt zitten) of branden ofzo... maarja, als je de software niet hebt zal het idd allemaal lastig worden... succes ermee iig :)

19. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor wat je wil spelen wel ja, maar dat ond er niet. :{

Deel Deze Pagina