hdtv gekocht

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door RiDaH, 26 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiDaH

RiDaH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na lang zoeken en kijken in winkels en op internet heb ik eindelijk een hdtv gekocht het is een samsung LE26R41B. _O_
    met alles erop en eraan HDMI, Pc ingang, 720p en 1080i :9
    Om te zien hoe mooi het gaat worden voor de xbox 360 heb ik me pc erop aangesloten, de resolutie is 1366 x 768.
    ook met de huidige xbox heb ik nu veel meer details als voorheen,het ziet er nu precies zo uit als de screenshots die ze vrijgeven.
    er wordt vaak beweerd dat de screenshots niet echt zijn omdat de kwaliteit niet behaald wordt.
    dit komt door onze huidige tv's.
    Een must voor iedere gamer.

_0/

2. malak622

malak622 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe duur was die tv??

3. RiDaH

RiDaH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe generaties lcd tv's zijn een stuk goedkoper geworden, Ik heb er 1100 euro voor betaald. :D

4. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Vind ik nog steeds er veel. Kan je mischien een foto maken van een game die HDTV ondersteund, of een foto van je hdtv aangesloten op je pc met die hoge resolutie. Ik dacht dat halo 2 HDTV ondersteunden. Kan je please een foto maken:D

5. RiDaH

RiDaH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben nu bij me vriendin maar zal vanavond een foto maken en hier posten.

6. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Is goed dankje wel_O_

7. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Kan je dan niet op een LCD scherm die nieuwe generatie grafics laten zien.

Geen verstand van TV's :eek:

8. Chimaera360

Chimaera360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    past nooit op me kamertje, zal moeten wachten totdat ik ga verhuizen :mad:

wel tof ding :D

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat me opvalt is dat die HDTV's wel erg groot zijn:9 Pas nooit op me kamer.

11. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, veel plezier ermee en laat ff weten hoe die bevalt.

12. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga de Samsung LE26R51 kopen (technisch identiek gelijk aan de topic starter genoemde alleen iets ander design) ik wou eerst voor de samsung LE26A41B gaan maar na in de winkel te hebben vergeleken is de eerste toch wel de extra 70 euro waard.

Maar EUR. 1100? Op internet staat hij op 915 euro..

Heb je btw je xbox al via component aangesloten? Want via scart haal je geen hdtv resoluties...

Ik weet alleen niet of ik die kabel ga kopen, want zoveel spellen ondersteunen het nog niet en ik weet niet of ik voor de X360 weer een nieuwe kabel dan moet kopen.

Veel kijk plezier btw!

Edit\
    Klopt. Om 720p optimaal te benutten heb je het over een LCD met minimaal 720 verticale pixels. (1280x720 of 1344x768 er zijn ook andere combinaties maar die zijn niet precies 16:9)(1280x768 bijv.) Anyway de techniek is nog niet ver/rendabel genoeg om dat op een veel kleiner oppervlak te leveren. maar ook is het bij kleine tv's niet nodig helemaal met gewone televisie beelden wordt het beeld dan lelijk, want de in lage resolutie uitgezonden beelden worden weergegeven in hoge resolutie en hierdoor zie je elke kleine fout in het beeld... Sommige merken kunnen dit beter omvormen (van laag naar hoog) dan andere en dat is dan ook zeer belangrijk bij de aanschaf van een lcd tv. aangezien je bijna nooit in native vorm kijkt.

Laatst bewerkt: 26 jun 2005
  13. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is de responstijd van zo'n scherm? Die moet wel zo laag mogelijk zijn. 12 ms is eigenlijk al te veel bij racegames. Ik vind dat nog steeds een boel geld voor een 66 cm tv.

14. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    maar dat is toch geen 1080I?
    de resolutie is toch: 1366 x 768?
    Dat is dus 720I

1080 I= 1900X1080

?

15. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    1080i wordt volgens mij toch niet ondersteund door alle games bij de xbox360 ik wil dat nog wel eens zien. De beeldkwaliteit ligt technisch gezien 2x zo hoog dan bij 720 dus dat vergt megaveel power. Ik denk dat dat marketingpraat is. 720p is waarschijnlijk de standaard denk ik.

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie tv!

@Alex: W'rom zou 1000 / 12 = 83 beeldjes per seconde niet genoeg zijn voor een racegame? Mijn philips 32PF9986 (die met dat ambilight) is 12ms en daar kun je perfect op gamen, geen enkel probleem met ghosting of andere shit.

17. RiDaH

RiDaH Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Foto's zijn gemaakt maar ik mag geen bijlagen posten :'-(

18. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Maar 1080i zou toch nog iets mooier moeten zijn omdat je met 720p (768-720= 48 pixels) overhoudt. Maar je zal die dus niet native kunnen weergeven. Maar bedenk wel dat 720p (progressive) elke verversing alle (720) beeld regels ververst en 1080i (interlaced) elke verversing de helft (540 beeld regels) dus voor games is 720p beter geschikt door de hogere verversing. Er zijn dacht ik ook wel een aantal media bronnen met 1080p (HDTV film bijv.) maar die zijn dan dacht ik alleen geschikt voor computers aangezien HD/ready tv's vaak alleen 720p en 1080i ondersteunen.

19. FabianNL

FabianNL Guest

uploaden bij http://www.imageshack.us/ en dan ff posten met [img ]link[/ img]
    (zonder spaties)

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2005
  20. Fig0

Fig0 Patrick NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, waar slaat dat op moet je 100 posts hebben ofzo om dat te mogen?? ik kan het ook nooit doen. Mocht dit zo zijn zet dan de lat naar 10 0f 20 posts ofzo 43 is evt ook wel goed!!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina