Goede middag, Op mijn PC heb ik een film van .avi formaat staan. Deze film wil ik graag op mijn dvd-speler afspelen. Helaas leest mijn dvd-speler geen .avi films. Nu heb ik al wat rond gezocht op internet. Het blijkt dat ik de film eerst moet overzetten naar een ander formaat. Ik heb dit geprobeert met behulp van een aantal tutorials maar het wil nog altijd niet lukken. Zo heb je bij een aantal tutorials een programma nodig waarvoor betaald moet worden (nero vision express bijv). Ook worden er vaak een aantal termen gebruikt die me echt niks zeggen. Kan iemand me hiermee helpen?
Gebruik NERO en anders geen idee hoe je dat moet fixen, maar wat irritant dat je al die andere frontpage forums niet kan openen, ook al zijn ze gesloten! wou wel es kijken wat die kerel te melden had.
Misschien helpt dit: www.extradvd.nl Hier heb ik al mijn kennis vandaan. Moet je trouwens eerst ff een paar programmaatjes downloaden, maar volgens mij zijn die gratis. Houd er wel rekening mee dat dat omzetten zo 2 a 3 uur duurt.
Ik heb het met DIKO gedaan. Moet je even op google zoeken, duurt 1,5 uur en dan heeft ie er een .iso van gemaakt die je met NERO kunt branden. Je kunt er zelfs met DIKO nog ondertitels onder zetten ook.
Ik vind doom9 een hele fijne site. Zet het bestandje met programmaatjes die je daar vindt om in video cd. Dan nog even branden