Xbox 360: Geruchten en Feiten [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JKI, 16 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FabianNL

    FabianNL Guest

    wat verwachten jullie zeg? :eek:
    gewoon een compleet gebouw zoals ze in bijv... uh... een FPS ofzo zijn waarin je dus ongeveer tegen het gebouw aangeplakt zit? je blijft er nog altijd met 300 km/u voorbij rijden en het is en blijft een race game, je gaat echt niet zitten te kijken of de raampjes nou gewoon textures zijn of dat het echt allemaal 3d is. Kom op, wees een beetje realistisch, het ziet er gewoon geweldig uit!
     
  2. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    hm... zeeeeeeeeeer netjes dit :) alleen tijdens een racegame let ik hier wat minder op, denk ik. Voor een game als GTA zou dit wel ubervet zijn :p

    offtopic: die debielen op het powerweb.nl forum ook zeg.. keek ik laatst weer eens, niet normaal wat een mensen daar zeg. Echt fanboy's ten top daar.. een en al. Je zou zeggen dat ze een half jaar achterlopen als je vergelijkt met welk 'nieuws' de members daar aankomen en waar ze hier mee aankomen. Maar goed.. 't blijft een forum he.
     
  3. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou, dat bedoel ik juist te zeggen. jij en ik zijn met zijn gebouw idd enkele dagen bezig. Maar denk je echt dat een proff er lang over doet? En dan heb ik het over puur alleen het model werk. Niet het texture werk, want dat word tegenwoordig als ik het goed begrepen heb door een ander gedaan.

    (ps, waarom heb ik jou nog nooit in het 3D@rtwork draadje gezien?)

    @appie21: ik snap echt niet hoe je dit simpel plakwerk kan noemen. Het is gebumbmapt en weet ik veel allemaal wel niet. Ofcourse zijn de ramen er niet in gemoddeld, maar als je goed kan texturen is dat echt niet nodig. Dit is kosten (/polygonen/ruimte/performance) besparend en ziet er geweldig uit, wat wil je nog meer.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2005
  4. ErectionJackson

    ErectionJackson Don Bensoni

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Exact, de huidige techniek in games maakt gebruik van normal mapping, pixel en vertex shaders etc. om statisch en plat ogende voorwerpen de juiste diepte en belichting mee te geven, zodat je niet grote wireframes nodig hebt voor een realistisch resultaat. Dit scheelt namelijk een hoop processorkracht. Het resultaat is dus dat je een relatief simpel wireframe kunt gebruiken, maar dat je veel werk moet steken in bijvoorbeeld de textures (die uit meer lagen bestaan, motief, normal maps etc.). Dit kost veel werk en dit zie je niet terug in een wireframeplaatje, want het wordt door de engine afgehandeld.

    Iemand die zegt dat dit simpel knip- en plakwerk kletst finaal uit z'n nek. Als hij het echt zo simpel zou vinden, werkte hij nu al bij Microsoft, Team Ninja enz.
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom zou het niet fake zijn? Omdat dit geen In-game screens zijn.
    Deze plaatjes zeggen NIKS. Dit soort plaatjes konden ze 10 jaar geleden al maken, als je maar je computer 10 dagen laat renderen.
     
  6. FabianNL

    FabianNL Guest

    je hebt wel echt veel vertrouwen in Bizarre hè? Er word duidelijk gezegt dat dit gewoon in-game is, en kom nou niet aan met de verhalen dat ze dat bijv bij Sony ook zeiden ofzo, nee, dan word er ook gezegt dat ze verwachten dat dat mogelijk miss ingame kan gaan worden. Dus zo komt het er gewoon uit te zien, en als het minder wordt, dan is het verschil waarschijnlijk niet eens zichtbaar voor de normale mens, alleen dat het dan miss technisch anders in elkaar zit of iets dergelijks (ja... ik weet het ook niet... denk maar gewoon ff hardop O-))
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dude je hebt mij als het goed is wel in het 3d draadje gezien, ik poste daar een 3d trein dat was gelijk ook 1 van mijn eerste 3d projectjes die trein kan je ook op me site terug vinden onderaan! ;)


    Maar goed weer back ontopic, je hebt gelijk als je zegt dat er voor de verschillende taken ook verschillende mensen in dienst zijn. Ik zag dat er bij Bizarre 65 mensen werkzaam zijn, en daarzitten ook mensen bij die zowel modeleren als animeren. En hoelang ze er precies mee bezig zijn doet er eigelijk ook niet veel toe, het zou mij en jou wel een paar dagen kosten (en daar ging ik eigelijk ook vanuit, mijn fout). :) maar het ziet er goed uit en dat is het belangrijkste, en ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2005
  8. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    owja, nu je het zegt :eek:
    Nette site btw O-)
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dankje :) is net 6 dagen online, ben er nog druk mee haha!
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Eerst is het een complete bitmap, dan is het ene kleine bittmap. Textures zijn toch niks meer dan plaatjes op polygonen?
     
  11. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    tegenwoordig zijn textures zeker wel meer dan simpel plaatjes op polygonen. Als je de Unreal 3 Engine presentatie hebt gezien is dat vooral duidelijk.
    Met textures kun je echt een hele hoop effecten bereiken.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zo er zijn weer een berg nieuwe scans te vinden van XBox360 games: FF XI, Dead Or Alive 4 en FrameCity Killer. check de rest HIER.

    Hieronder de Frame City Killer stad. Al zag het spel er ingame op de E3 best teleurstellend uit vond ik.
    [​IMG]
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    toch zou ik het gebouw eens willen zien uit een andere hoek! kijken of alles dan nog klopt!


    En je hoort mij niet zeggen dat dit niet in game is!
     
  14. FabianNL

    FabianNL Guest

    Excess-Denied, dankje voor de link :)
    zag er meteen Wreckless 2 bijstaan, wist helemaal niet dat die uitkwam (wel op de "good old xbox" zoals ze het daar zeggen, voor de duidelijkheid), ben benieuwd wat dat gaat worden!
     
  15. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Daar viel mijn oog ook al op. Dat zo'n gameplay loos spel met mooie grfx nog een vervolg krijgt :p
     
  16. FabianNL

    FabianNL Guest

    heb het nog nooit gespeeld maar wat ik ervan hoorde is dat het idee en de uitwerking opzich wel goed waren alleen idd de gameplay (soms) zwaar tegenviel... nouja, we wachten wel rustig af ;)

    interresant iets over de 360, zal me niks verbazen als er heeel snel HD-DVD's krijgen in de 360 als dit zo doorgaat: http://www.gamer.nl/nieuws/26835
     
  17. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Leuk intervieuw van kikizo met de heer Bach:

    klik!

    edit: reagerend op dat HD-DVD verhaal:
    Men vermoed dat het pas standaard in de xbox360 komt zodra de PS3 gelanceerd woord, om te concurreren met de console van sony. (is een gerucht)
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2005
  18. FabianNL

    FabianNL Guest

    straks maar ff dat interview kijken, wil nu ff live8 volgen ;)

    en ik hoop dan wel dat je je 360 dan kan uitbreiden ofiets naar een HD-DVD, want zou dit wel super graag willen hebben maar kans is best wel groot dat áls ik een 360 koop, hem wel zo vroeg mogelijk ga kopen, dus voor de ps3 launch, al zijn dit voorlopig nog maar roddels, ik weet het
     
  19. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    precies hoe ik der over dacht/denk ;)
    dus ik denk/hoop dat MS daar dan wel rekening mee houd.
     
  20. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Dat snap ik dus niet, hoe werkt dat met de 'oude' 360's met DVD9-drives? Krijg je voor de oude consoles dan games op meerdere discs? :{

    Ik weet dat het een gerucht is, maar als het waar zou zijn wil ik weten hoe het zou werken ook.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina