Afbeeldingen vergroten of verkleinen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ThoMasZ007, 2 jul 2005.

1. ThoMasZ007

ThoMasZ007 Xboxworld Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraagje..

weet iemand misschien hoe je afbeeldingen kunt vergroten of verkleinen maar dat ze wel helder blijven
    alvast bedankt,

ps. Ik heb gezocht maar ik kon niet vinden wat ik bedoel

2. evisu

evisu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Paint

- Image bovenaan
    - Strech

Zolang je hem niet vergroot zal hij naar mijn weten niet onduidelijker worden.

Iemand die weet hoe je een .gif bestand verkleind?

3. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
  4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    download Irfan View (google even)

5. ThoMasZ007

ThoMasZ007 Xboxworld Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje zo'n progammatje had ik nodig

6. FabianNL

FabianNL Guest

7. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Volgens mij is er geen enkel programmatje wat echt helder kan vergroten of wel ?

Want als ik bijvoorbeeld een plaatje heb in 96x96 dan wil ik dat plaatje helder kunnen vergroten. en ik heb nog geen enkel programma gezien die het kan, zelfs proffesionele programma's zoals corel draw kan het niet

8. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    neej uiteraard niet. Dan vraag je om details die niet bestaan, de computer kan dat niet zelf invullen.

9. FabianNL

FabianNL Guest

als je dat wilt moet je profesionele programmas gebruiken, en dat kost je wel een paar uur ook, dan moet je heel het plaatje naar iets anders omzetten dan de standaart pixels die wij kennen, hoe dat allemaal werkt geen idee. Het komt er iig op neer dat je dan van de vierkante puntjes die je nu hebt iets van 6 hoekige dingen maakt of iets dergelijks en dan kan je het opzich wel vergroten, maar aan al die informatie heb je alleen eigenlijk allemaal niks. Dat lukt je namelijk gewoon niet ;)

10. Antagon

Antagon reign of victory

Leuk Bevonden:
    0
  11. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Hee, weet iemand hoe je het aantal KB van een afbeelding verkleint. B.v. m'n Desktop uploaden gaat niet omdat hij teveel KB is. Hoe kan ik dat verminderen?

Alvast bedankt.

12. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    jpg van maken als hij bmp is (opslaan als, jpg), of de afbeelding verkleinen in paint (afbeelding/uitrekken+hellen/kies uitrekken en verklein de lengte en breedte met dezelfde factor)

13. FabianNL

FabianNL Guest

of met photo shop > save for the web of iets dergelijks en dan de kwaliteit lekker laag zetten.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Van GoT:

Can Be Handy

15. Antagon

Antagon reign of victory

Leuk Bevonden:
    0
    of je reageert ff uitgebreidt 8)

16. FabianNL

FabianNL Guest

leuk hoor een batch maar best wel zinloos als je maar 1 foto hoeft te verkleinen lijkt me zo ;)
    wel handig als je er een paar honderd moet doen, al is een system proces (uh.. nee, andere naam die ik nu ff ben vergeten) dan veel sneller weer ofzo iets... ach... heb er wel een paar keer mee gewerkt maar geen idee meer hoe het nu allemaal precies zit O-)

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    I know, maar als iemand dan een keer de zoek functie gebruikt als hij/zij wat wil weten over het verkleinen\vergroten\bewerken van afbeeldingen, dan zit ie goed :p

18. FabianNL

FabianNL Guest

hahaha, ja... daar kan ik niks tegen in brengen ;)

Deel Deze Pagina