1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De 'Dirty or damaged disc' thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door StealthViper, 23 nov 2004.

  1. Lambers

    Lambers Active Member

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    als het nieuwe spellen zijn ligt het vaak aan de dvd-drive.
    in deze thread staan een paar tips genoemd die misschien kunnen helpen, zonder dat het al te veel geld kost.
     
  2. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb dit probleem dus ook met conker gehad. Dus met wegvallend geluid, achterlopend geluid etc. Helemaal het multiplayer menu werd dit steeds erger. Later kreeg ik gewoon Disk errors die niet vanuit het xbox dashbord zelf kwamen.

    Ik heb er nu een nieuwe DVD drive in gezet en alles werkt weer goed. Beter eigenlijk dan dat hij ooit gedaan heeft. :)

    Een ander testje om te kijken of je dvd drive niet lekker is, is om er is een OXM DVD in te drukken. Deze speelde hij bij mij 9 van de 10 keer niet af.
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier nog wel een paar van die demo's liggen. Ik zal het wel zeggen of ze het bij mij nog gewoon goed doen of niet. Als ze het nog gewoon goed doen, wat moet ik dan doen? Iemand tips (aub niet de tip: kijk eens rond in deze thread:D).
     
  4. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week GTA San Andreas binnen gekregen en in het begin liep deze gewoon heel soepel. Alleen nu krijg ik elke keer als ik een missie begin een Dirty Disc Error.

    Wat kan ik het beste doen?

    - Eerst een Dvd Clean setje kopen
    - Zelf openschroeven die handel en schoonmaken
    - Nieuwe Dvd drive halen
    - Opsturen voor reparatie

    De garantie is overigens al verlopen, dus laten repareren kost bakken met geld (voor een student).
     
  5. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Bij mij hangen sinds vandaag echt alle spelen vast. Heel soms doet hij het nog. Net een nieuw spel gekocht en deed hij het niet. Maar ik ga dan maar de drive vervangen en hopen dat hij het dan doet. Wil namelijk niet ontzettend veel geld kwijt zijn aan het vervangen van een laser (ik dacht dat het daaraan zou liggen)
     
  6. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Zelf openschroeven heeft totaal geen zin. Er kan nauwelijks stof inzitten, alleen in de drive mss een beetje, maar dat is niet echt de moeite waard. Ik had hem ook opengeschroefd en ik zag nauwelijks wat stof, schoonmaken van de drive had ook geen zin, lasercleaner werkte niet, opsturen voor reparatie zonder garantie is belachelijk. Dus denk nieuwe dvddrive erin proppen.

    Maar dan vraag k me af...Dat frontje met xbox erop, kan je dat zo op een andere drive zetten of is dat onmogelijk? Is mn xbox wel lelijker met zo'n ranzige witte drive erin...Maar ach ik koop zo snel mogelijk xbox360 8)
     
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je kunt niet zomeer een PC-Drive erin duwen Wendy.
    Of je koopt dus een xbox drive, of een nieuwe lens.
     
  8. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Dr zitten toch standaard dingen in zo'n xbox? Waarom zou dat niet kunnen?
    Ligt toch aan de software van de xbox dat je bepaalde dingen wel en niet kan spelen?
     
  9. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft wel zin, want ik had bij San andreas ook steeds een disk error. Toen heb ik em opengeschroeft en er lag behoorlijk veel stof op de lens. Nu doet ie et weer perfect :p
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    De xbox drive is helaas niet standaard. Op het moment is Slurpgeit de enige op dit forum die een PC-drive in zijn xbox heeft zitten. Daar moet je voor solderen met tutorials erbij.
    Ik heb de foto's er helaas niet meer van, maar neem nou maar van mij aan dat het niet zomaar kan ;).

    Wat je eerst nog even kan proberen is het volgende:
    Pak een wattenstaafje, doe er een beetje ethanol op, en maak de lens voorzichtig schoon. Even de ethanol laten verdampen, en maar weer opnieuw proberen.

    Mocht dat neit werken, ga eens rondkijken voor een kapotte xbox, waar de drive nog goed van is. Dan kun je daar de xbox-drive van jatten.
    En anders een nieuwe bestellen.
    Hier bijvoorbeeld: http://www.gamestore24.de/shop/index.php?cPath=1
    Of hier: http://secure.llamma.com/catalog/index.php?cPath=22

    Let op voor de verzendkosten etc.
     
  11. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    HMmm en waar vind ik tutorial om dat te solderen. Niet hoe, maar wát :eek:
     
  12. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    http://tutorials.xbox-scene.com

    Daar vind je wel wat. Het zijn maar 4 puntjes. Je moet de dvd-drive wel in je pc zetten om de firmware nog te flashen.
     
  13. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Thanks!

    Maar dat volgende snap ik weer niet :+
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Als je er een "PC" Dvd-drive in doet kan ie 99 vd 100 keer geen originele xbox spellen meer lezen....

    Maargoed die volgende stap:

    DVD-drive aansluiten op je computer (dus ff met je huidige cd/dvd-drive verwisselen)

    firmware voor dat type drive downloaden (google...) en mbv een programmatje (die waarschijnlijk op een zelfde site als voor de firmware te vinden is) er op flashen.

    edit dit is een NL online shop voor xbox spulletjes: www.yoxbox.com

    Verkoopt de volgende drives:

    DVD Drive XBOX LG €48,50
    DVD Drive XBOX Samsung €48,50
    DVD Drive XBOX Thomson €38,50
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2005
  15. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan er ook een kopen op www.yoxbox.com, daar heb je xbox dvd-drives vanaf 38 euri's
     
  16. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Thanks, heb er toch maar een besteld. Slechte site trouwens. Spelfouten, tssk.
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je daar je duimen onder zet kan je die er zo af schuiven.

    De mijne gelukkig wel.. ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2005
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mooi zo :D Je hebt er ook zoveel he;)
     
  19. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat komt omdat hij de firmware heeft geflasht naar een xbox-compatible versie.
     
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Sterker nog, er zit gewoon een officiele xbox firmware op.
     

Deel Deze Pagina