Het boek is zeg maar de prequel van de game. Je komt dus te weten wie de MC is, hoe ie de MC geworden is etc.
dat lijkt mij wel cool, want in het spel wordt niet echt veel over de het achtergrond verhaal verteld.
hey guys, how are you doing over there in the cold small Netherlands? I'm in the States now and I've only one thing to say: WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT btw, if there are any questions post them!
Halo NYLUND, ERIC The Fall of Reach Paperback Verschijningsdatum 30/10/2001 Proxis prijs: 8.18 EUR hehe Op proxis.be
He, een idee voor een leuk gesprek>> is het jullie opgevallen dat die tekens op muren in Halo errug veel lijken op die in/op covenant schepen, zien wij hier een verband???? En, waarom is die rug van de Hunters niet bedekt? iemand idee'en, speculaties,conclusies of bewijs? post maar!
Dat eerste zou kunnen betekenen dat de Covenant de Forerunner zijn, of dat ze al met de forerunner in aanraking geweest zijn. Zeker is wel dat de Covenant de flood al eens 'ontmoet' hadden. Ik las namelijk ergens in een interview dat iemand van bungie het volgende (ongeveer) zei (de vraag ging over of the flood terugkwam in halo 2) *exuseert zich voor zeer brakke engels.
De rug van de hunters is niet bedekt omdat je die beesten anders niet doodkrijgt bah ik zou het niet weten. Waarschijnlijk omdat ze tegen hun normale vijanden toekomen met hun schild vooraan, en een volledig pantser zou waarschijnlijk te zwaar zijn.
De covenant konden inderdaad de Flood al kennen, wie weet waren ze 'terrified' omdat ze al wisten wat de Flood kan aanrichten en dat wij(cap. Keyes...) dat niet wisten. De Covenant zullen ook veel planeten hebben gekoloniseerd/veroverd en zijn zo op een andere Halo(ze kenden de Halo's al een beetje) of logischer is een andere forerunner planeet de Flood hebben ontmoet, vervolgens hebben ze die planeet geisoleerd zodat de Flood niet kunnen ontsnappen, maar zijn ze nog steeds bang voor de Flood.
OK, het is dat wel officiele info van de bedenkers van Halo, maar dan vind ik het toch tegenstrijdig. Ik bedoel, Cortana zegt optenduur duidelijk: ''The Covenant found something, and now they're afraid....the captain we've gotta stop the captain....bla...bla..bla" eindfilmpje level 5. Ik vind dit toch echt klinken alsof de Covenant dat net ontdekt hebben, want ze doelt IMO op de Flood wanneer ze zegt dat de Covenant iets gevonden hebben.
Spartan, lees mij post, misschien waren ze bang omdat het iets wat ze vonden(wist Cortana veel, ze kon denken dat Flood een een of ander covenant term was die ze niet kon vertalen) al bekend was,wat het kon aanrichten.
Komt idd op hetzelfde neer, ik had er alleen ff overheen gelezen, nice theory trouwens... Mmm, weet iemand wanneer dat boek 'the Flood' uitkomt? Daar zou het dan allemaal een beetje duidelijk in moeten worden.
't Nieuwe boek staat gepland voor 2003 *is hevig op zoek naar het interview waar hij zijn eerdere quote uit had gehaald.
kben nu het boek aan het lezen, misschien staat daar wat over de overeenkomsten tussen de twee schriftaarten, maar Halo 2 is een must voor iedereen die het verhaal wil weten. en elite: in halo 2 komen Brutes, dit zijn een soort chewbakka's(je weet wel, die uit star wars) en die zien er gevaarlijk uit, als ik weer thuis ben zal ik het plaatje scannen en hier neerzetten. nieuws! volgens mij is de covenant de arme forerunner(zie eerder dit topic ) en weten ze dat de Flood tegen hun wordt gebruikt en aangezien humans ook wel op Elite's lijken, worden zij ook ge-infecteerd dit zou toch kunnen kloppen
Het kan wel dat lang geleden de Covenant de Forerunner waren. De Covenant is immers een verzameling van volken. Dus, de Covenant valt de Forerunner aan, dreigt ze te vernietigen, de forerunner sluiten zich bij de Covenant aan. Kan? 't is wel zo'n beetje de werkwijze van de Covenant.
martijn: volgens mij heb ik dat tijdschrift, kzal het dalijk effe hier laten zien, just give me some time, ok?
tadaam: ik citeer: Hinzu kommt noch eine neue Alienrasse namens Brutes, die wohl die Nachfolge der Floods antreten... Ik weet niet precies wat ze hiermee bedoelen. en ik citeer another time: the Flood: Gamers had a collective freak-out the first time went toe-to-tentacle with this galaxy-corrupting(!) race of gooey mutants, but surely The Flood were wiped out when their Halo habitat went kablooie, right?"Do you think we'd really wipe out The Flood?" Jason asks."The Covenant have a long history with them. Some really cool stuff will happen there." ik denk dat die laatste zin mijn theorie bevestigd