1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraag Xbox 360 DVD.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dak125, 8 jul 2005.

  1. dak125

    dak125 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 gaat de DVD-9 schijf gebruiken die maximaal maar 9GB kan bevatten. Nu hoor ik dat veel mensen dat erg weinig vinden voor Next-Gen spellen, die dus liever in de 360 HD-DVD format (die geloof ik 29GB kan bevatten) zien. Maar nu las ik ergens dat MS bezig is met een compressie progamma dat 3:1 compressie mogelijk maakt, als ik dat dus goed begrijp betekent dat dan dat de DVD-9 schijf 27GB kan herbergen (3x9GB=27GB). Moet de 360 nu on the fly decompressie uitvoeren wat natuurlijk extra rekenkracht van de cpu vraagt wat mischien niet ten goede komt van het spel. Of begrijp ik er niks van, kan iemand dit mischien een beetje duidelijk voor mij maken. :confused:
     
  2. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    ik niet

    /Mod -Elgee
    Post dan niet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2005
  3. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, het zal extra rekenkracht vergen, maar vergeet niet, de games die nu in ontwikkeling zijn voor de 360 gebruiken maar 1 of 2 van de processors, terwijl de 360 er 3 heeft. Die 3e 3.2ghz kan dus worden gebruikt voor bv. het decomprimeren van de bestanden. Ook kan tijdens het laden van het spel ook al een deel van de gecomprimeerde bestanden ongecomprimeerd in het werkgeheugen geladen worden, dit is namelijk vergroot: de xbox 1 had 64 mb en de 360 heeft 512 mb.


    Alsjeblieft, je spamt zo het hele forum vol. Probeer je nutteloze posts te sprokkelen ofzo? :{ :{ :{
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2005
  4. dak125

    dak125 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is ongecompressed data niet beter dan gecompressed data ivm Bandwith, cpu performance, geheugen gebruik, dit omdat ik begrepen had dat de meeste devs. in games een single thread zullen gebruiken (cq 1 Core?) voordat ze doorhebben hoe je multi thread moet programmeren. of is de hit zo minimaal dat je het niet eens merkt.
     
  5. Fireball86

    Fireball86 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je het over. Het ding is nog niet eens op de markt, laat staan dat je kan weten dat hij voor games maar 1 cpu gebruikt. Hij heeft er niet voor niets 3 hoor
     
  6. Vengo

    Vengo Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar MS had er toch ook over dat in de latere xbox 360 misschien hd-dvd drive kwam?? Of was dit soms alleen voor dvd's afspelen en niet voor de games??

    *Sorry als dit al 375x gezegd is.*
     
  7. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    decompreseren lijkt mij wel weer CPU innemen, maar ik verwacht gewoon dat het wel knor komt, MS wil een snelle console en zou alles doen om dat zo te houden
     
  8. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap niet waarom iedereen zo graag HD-DVD of Blue Ray wil. Natuurlijk de opslag is groter en daarom kunnen er ook grotere bestanden op die nodig zijn bij b.v. HD videos. Maar ten eerste is zowel HD-DVD als Blue Ray helemaal nog geen standaard laat staan al in Europa. Ik hou ook van de nieuwste snufjes maar het moet wel nodig zijn. Ik weet dat een console een levens duur heeft van ongeveer 5 jaar maar ik zie in de eerste paar jaar echt niet iedereen een HDTV hebben met 1080i (echte High Dev). De Xbox 1 ondersteund ook DVD9 (8.5gig) schijfjes maar ik heb in een interview met MS gehoord dat nog geen eens 4% van alle spellen die voor de Xbox zijn uitgebracht DVD9 zijn. Dus 96% van alle spellen passen op een DVD5 (4.7gig) schijfje en de gemiddelde grote van de spellen lag op 2.2Gig. Dus al die extra opslag is leuk maar is het ook echt nodig? + dat een DVD-rom veel goedkoper is dan een Blue Ray of HD-DVD rom...
     
  9. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    klopt, maar dvd9 heeft 9 gig, 360 games moeten hd zijn
    en doa4 intro filmpje in HD res is algou 2 gig, dan houd je niet veel meer over, dus MS moet wel zeker bezig zijn met een mega goed compressie systeem voor die bak, anders moeten ze maar snel br of hdvd gebruiken, anders komt hiet niet goed met die beloftes.
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Die verzameling techneuten daar bij MS zullen echt wel erover nagedacht hebben, lijkt me sterk dat ze niet kunnen voorspellen dat ze later ruimte te kort komen...
     
  11. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt de Xbox 360 DVD9 schijfjes zijn 9Gig maar de DVD9 schijfjes die ik nu gebruik voor mijn dual layer brander zijn 8.5gig althans dat staat er op.
     

Deel Deze Pagina