![[IMG]](http://img289.imageshack.us/img289/1074/xyanide7ms.gif)
Hallo allemaal en welkom bij de centrale thread van de xbox game Xyanide. Een game met veel potentie als je het mij vraagt. 
Ontwikkelaar: Playlogic
Publisher: Playlogic
Releasedatum: onbekend
Features: co-op, online multiplayer, scoreboards, friendslist, downloadable content
(Let erop dat Playlogic Nederlands is. Word dit een goede game, dan hebben we bewezen dat wij Hollanders het ook kunnen.
)
In Xyanide speel je Drake, een ervaren piloot die een intergalactisch transport moet bewaken waarin een gevaarlijke heks met de naam Aguila, De vernietigster van Werelden en Beschavingen. In de wereld van Xyanide hebben de Rechters van Mardar haar schuldig verklaard aan deze wandaden en haar straf is de dood door in een zwart gat gedumpt te worden. De rechtsbewaarders en Drake hebben echter geen geluk. Op hun weg naar het zwarte gat komen ze een mysterieuze meteoriet tegen die een zeker goedje met de naam Xyanide met zich mee draagt. De hoofdeigenschap van Xyanide is dat het de gedachten van alle wezens in de nabijheid werkelijkheid kan maken. De heks Aguila ziet haar kans om op deze manier te ontsnappen en verstrikt Drake in haar gedachten, een verwrongen wereld van surrealistische situaties en gevuld met vijanden. Kan Drake zich staande houden in deze onwerkelijke wereld, en de vijanden van zich af slaan om door Aguila's werkelijkheid heen te breken en haar aan je eigen wil te onderwerpen?
XBW Gamepage
Playlogic website
Er zijn veel screens een filmpjes op de Playlogic Gamesite van dit spel. Ik kan je alvast zeggen dat het aanbiddelijk is.
Het spel speelt zich af op een 2d vlak, terwijl jij en de vijanden (die zijn er trouwens met met 50 soorten) 3d zijn. Je kunt in 3 vormen veranderen: een Hybride vorm, een Mech vorm en een Organische vorm.
De snelle gameplay, geweldige graphics en goede sfeer gaan van dit spel een juweeltje maken! 
Ik zie veel potentie in de game, ik hoop jullie ook dus post hier je meningen! Screens, interviews, filmpjes en info is trouwens ook niet mis. 
Barst maar los!
Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2005