Xyanide

Discussie in 'Algemeen' gestart door Gold Elite, 9 jul 2005.

1. Gold Elite

Gold Elite Guest

Hallo allemaal en welkom bij de centrale thread van de xbox game Xyanide. Een game met veel potentie als je het mij vraagt. ;)

Ontwikkelaar: Playlogic
    Publisher: Playlogic
    Releasedatum: onbekend
    Features: co-op, online multiplayer, scoreboards, friendslist, downloadable content

(Let erop dat Playlogic Nederlands is. Word dit een goede game, dan hebben we bewezen dat wij Hollanders het ook kunnen. ;))

In Xyanide speel je Drake, een ervaren piloot die een intergalactisch transport moet bewaken waarin een gevaarlijke heks met de naam Aguila, De vernietigster van Werelden en Beschavingen. In de wereld van Xyanide hebben de Rechters van Mardar haar schuldig verklaard aan deze wandaden en haar straf is de dood door in een zwart gat gedumpt te worden. De rechtsbewaarders en Drake hebben echter geen geluk. Op hun weg naar het zwarte gat komen ze een mysterieuze meteoriet tegen die een zeker goedje met de naam Xyanide met zich mee draagt. De hoofdeigenschap van Xyanide is dat het de gedachten van alle wezens in de nabijheid werkelijkheid kan maken. De heks Aguila ziet haar kans om op deze manier te ontsnappen en verstrikt Drake in haar gedachten, een verwrongen wereld van surrealistische situaties en gevuld met vijanden. Kan Drake zich staande houden in deze onwerkelijke wereld, en de vijanden van zich af slaan om door Aguila's werkelijkheid heen te breken en haar aan je eigen wil te onderwerpen?

XBW Gamepage
    Playlogic website

Er zijn veel screens een filmpjes op de Playlogic Gamesite van dit spel. Ik kan je alvast zeggen dat het aanbiddelijk is.

Het spel speelt zich af op een 2d vlak, terwijl jij en de vijanden (die zijn er trouwens met met 50 soorten) 3d zijn. Je kunt in 3 vormen veranderen: een Hybride vorm, een Mech vorm en een Organische vorm.

De snelle gameplay, geweldige graphics en goede sfeer gaan van dit spel een juweeltje maken! _O_

Ik zie veel potentie in de game, ik hoop jullie ook dus post hier je meningen! Screens, interviews, filmpjes en info is trouwens ook niet mis. ;)
    Barst maar los!

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2005
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Niet mijn game. Flightgames kunnen me nooitecht lang boeien.
    Zoveen screens vind ik er niet op staan, duurde even voordat ik echt wat ingame beelden op de site zag ipv wat renders van de omgeving (typisch een gamesite, flash met slechte navigatie :mad: ).

3. Gold Elite

Gold Elite Guest

Tja, iedereen zijn eigen mening, maar ik hou wel van shoot'em'up vlieggames en die setteing spreekt me al helemaal aan.

4. smarty_peanuts

smarty_peanuts Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    lijkt me niks en flightgames hebben mij ook nooit zo kunnen bieden, en al dat paars in elke screen. nee niks voor mij is wel iets origineels lijkt mij zo op het eerste gezicht maar niets voor mij

5. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het is geen flightgame, het is een hardcore on-rails arcadeshooter zoals Panzer Dragoon. Ik heb hier een build liggen van vorig jaar en heb die met veel plezier gespeeld. Momenteel wordt er een Playstation 2 versie van gemaakt, omdat uitgevers alleen 'pakketten' van spellen uit willen brengen op meerdere platformen over het algemeen. Ook worden er nog wat leuke Xbox Live features toegevoegd, waarover we je ongetwijfeld snel op de hoogte zullen stellen.

6. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Je vergeet Killzone! Die is ook van playlogic O-)

Verder is het niet echt een populair genre. Ik moet trouwens wel een beetje denken aan die arcade games van een tijd terug als ik deze game zie. Ik hou hem dan ook een beetje op de achtergrond. Misschien wordt het wat...maar m'n interesse gaat uit naar andere genres.

7. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Niet echt mijn type spel, ziet er wel goed uit als je het mij vraagt. Zou best eens een (sub) topper kunnen worden. Dacht eigenlijk dat dit spel al een flinke tijd geleden werd aangekondigd maar dat het onduidelijk was of deze ook naar de xbox zou komen. Aangezien Kobold een build heeft liggen maak ik mij geen zorgen meer. (Koop hem toch niet, maar voor de fans ;)).

/Edit; Inderdaad een onduidelijke site; hij laadt hier zo snel als dikke stront door een trechter... en weer terug |:- .

Laatst bewerkt: 9 jul 2005
  8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ehm, Killzone is gemaakt door Guerrilla en niet door Playlogic.

9. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze hem een jaar geleden hadden uitgebracht had ik hem zeker gehaald, maar nu boeit het me niet meer zo...

Ik snap trouwens niet waarom ze niet Xyanide een jaar eerder gewoon op de xbox hadden uitgebracht en dat de playstation 2 versie later gekomen is.

Het spel had namelijk goede verwachtingen :)

10. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Hmmm...daarom twijfelde ik. Dat was echt een hééééle domme fout |:-

*schaamt zich diep*

Marja...het is wel Nederlands. En daar gaat het om ;)

11. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    ja deze game ga ik halen. wanneer issie uit??

12. Victor

Victor Guest

Ontwikkelaar: Playlogic
    Publisher: Playlogic
    Releasedatum: onbekend
    Features: co-op, online multiplayer, scoreboards, friendslist, downloadable content

Lezen is moeilijk....

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    On-rails arcade shooter ipv flightgame, ook goed. :)
    Vond House of the dead 3 (ook een on-rails shooter, maar dan een fps) erg leuk, maar Panzer Dragoon vond ik een stuk minder, waardoor ik deze waarschijnlijk ook laat liggen.

14. player

player fly like a chicken

Leuk Bevonden:
    0
    opmerking; xyanide is helemaal niet uit op de playstation 2, komt ook nooit uit;
    ooit een intervieuw gezien op tv met die nederlanders en zeidden hetzelfde wat TECMO ook zei over de xbox.

echter hij komt wel op PSP uit...wel flink aangepast...

EDIT; OOHH! WAT EEN VERRAAD! HIJ KOMT OOK UIT OP DE PS2...

Laatst bewerkt: 19 aug 2005
  15. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen is Panzer Dragoon Orta dan zeker 10 x beter. PDO heeft zoveel meer kwaliteit in huis. Ik heb Xyanide vorig jaar een tijdje zitten spelen op de GameXpo en het is gewoon een heel matig spel. Na een uur is dit niet meer leuk. Met zn 2 en vond ik het ook niet zo leuk. Maar ja, we hebben te maken met Playlogic. Dat zegt al genoeg....

16. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Xyanide zal ook op de PS2 uitkomen, ze zijn bezig alle versies gereed te maken voor een multi-platform launch.

17. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan nergens vinden dat ie ook op de PS2 uitkomt overal staat ie bij:

Xbox
    NGE
    GBA
    MOBILE(Is al uit)
    PSP

Edit: sorry ik zie op playlogic.nl dat ie ook op de PS2 komt :9

Laatst bewerkt: 13 jul 2005