Main character : Generals (lvl 51)
Class en race:
Voor mijn aller eerste karakter heb ik gekozen voor een heerlijke damage dealer, nl een Human Mage. Ik ben sinds de release begonnen met het spelen van World of Warcraft en ben op m'n gemakkie af en toe is aan het spelen. Ik had op het begin eigenlijk weinig kennis van het spel dus ik wou een karakter hebben die kwa aanval grote resultaten boekt. Daarbij was ik bij zo goed als de rest van de classes eigenlijk hélemaal niet bekend.
Server:
Omdat op zo goed als alle servers op dat moment ongeveer het zelfde aantal mensen zat (op een paar daar gelaten die met minuut 1 al tot de nok toe vol zaten geloof ik ) maakte het weinig uit welke server ik koos.
Ik koos maar voor de (toen nog) low populated PvE server Stormrage, achteraf een goeie keuze want je komt meer Nederlanders tegen dan dat je dat in je eigen dorp doet
Guild:
Ik heb me aangesloten bij de toen net gestarte guild LowLanders welke op dit moment zo rond de 140 members telt. Een erg gezellige guild trouwens met geen gezeik maar gewoon fun met alles in iedereen
Screenshots:
Hier wat screenshots van de avonturen van Generals.
De geboorte van mijn mage welke al snel zal gaan uitgroeien tot moord machine.
Met twee goeie tankers aan je zij als mage kan verdomd handig zijn
Een fototje van de mooie flora en fauna in Stranglethorn Vale
Na exteem veel spaarwerk een mount kunnen kopen. (mocht alleen wel nog vanaf lvl 32 skills kopen
)
Eerste bezoekje aan de instance Zul'Farrack waarna we totaal gewiped zijn door de aanstoremende rebellen van Zul
Na net lvl 51 zijn geworden is het tijd voor plezier
Tot zover de screenshots
Nadelen van een mage
Echter zijn er natuurlijk ook enkele nadelen te vinden onder de mage class. Zo kan hij/zij alleen maar cloth dragen waardoor de vijand gemakkelijk door je armor heen slaat waarna je je lijkwagen wel kan laten bestellen. Verder moet je spells echt gecontroleerd afvuren en niet domweg volluit gaan spells casten. Dit omdat je anders snel de aggressie van de vijand op je neemt waardoor ze naar jou komen.
Meestal heb ik dan ook een Paladin aan mijn zij vechten die de agressie gemakkelijk van me af kunnen houden. Kom ik echter dan nog in de knel te zitten dan kan de Paladin me erg snel weer oplappen.
Voordelen van een mage
Een mage heeft echter ook een aantal voordelen. Omdat ze veel damage kunnen maken komen de vijanden vaak niet toe om me uberhoupt met één vinger aan te raken, meestal leggen ze namelijk het lootje op een paar meter afstand.
Een andere leuke spell van een mage als hij lvl 40+ is, is dat hij/zij portals kan maken naar de hoofdsteden die er in het spel te vinden zijn. Het leuke eraan is, is dat je de hele party mee kunt nemen op een reis door de tijd wat een behoorlijk tijdsvoordeel kan opleveren.
Een andere leuke toevoeging aan het spell arsenaal is Blink, op deze manier kun je jezelf in 10 Y van het slagveld verplaatsen waardoor je moeilijk meer in te halen bent. Ook heeft deze spell me meerdere malen gered van het te laat komen voor de boot of de tram
Andere karakters
Hier ga ik niet te veel over vertellen dan dat ik nog een lvl 33 Tauren Shaman heb, een lvl 16 Human Priest en een lvl 15 Night Elf Rogue.