ernstig probleem met inloggen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ToanToan, 14 jul 2005.

1. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    als ik mijn computer opstart en hij laadt het windows xp proffesional scherm laadt hij niet meer verder. hij zegt dan dat tie het ddl-bestand msgina.ddl(aanmeldingsinterface) niet kan laden. wat moet ik doen nou doen dat tie wel naar het inlogscherm gaat. kan ik op een of andere manier wel naar mijn account zonder eerst dat scherm te hebben want er staan belangrijke dingen op die ik echt niet wil kwijt raken. ben bang als ik terug ga naar de mediamarkt dat ze alles formateren zoals gewoonlijk.

2. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    windows cd erin en op herstellen drukken

3. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    installeert hij dan niet helemaal opnieuw?

4. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, je OS zal eerst proberen alleen het beschadigde of ontbrekende bestand te repareren. Als dit niet werkt heb je nog een paar mogelijkheden waaronder o.a.:

- Zoek op google naar de exacte driver. Deze moet je in de map gooien waar de huidige driver zit (indien beschadigd) of je moet het eerst even opzoeken via google.. Meestal zitten ze gewoon binnen de system32 map.

- Installeer de hele zooi opnieuw. Misschien een rotklus, maar je weet op voorhand dat je daarna direct van het probleem afbent. Optie 1 heeft soms wel eens als gevolg dat je bij het oplossen van probleem 1 het andere probleem pas ontdekt.

5. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    thnx, mariaxi maar ik kan geen drivers erop zetten omdat ik niet op mijn accoutn kan. maar ik heb dus die cd erin gestopt en hij geeft me nu 2 opties: druk op enter als u windows xp nu wil instaleren
    druk op R als u een windows xp instalatie wilt herstellen ofreparen

dus als ik op de 2e drukt repareert hij alleen die fout zonderalles te wissen?

Laatst bewerkt: 14 jul 2005
  6. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm...je zou dan voor de zekerheid eerst kunnen proberen om in de veilige modus op te starten (volgens mij was het F8 tijdens het laadscherm)...zo niet, dan even je documentatie (of google) raadplegen. Daarna probeer je in te loggen. Regel indien mogelijk een usb-hd en pomp de data over.

Ik weet niet hoe belangrijk deze dll is. Vaak is het zo dat je best nog wel kunt inloggen. Een dll is een zgn. library (bibliotheek) met hierin opgenomen diverse relaties tussen bestanden en processen. Niet elke dll heeft een kerntaak binnen XP. Wel krijg je al snel die storende meldingen. Ik zou alles op alles zetten om toch in te loggen, met die kapotte dll...dan weet je iig zeker dat je je data nog kunt backuppen..

Die optie 2 zou automatisch het probleem op moeten lossen. Optie 2 heeft niet als gevolg dat XP opnieuw wordt geinstalleerd, wel kan het zo zijn dat er na de zoekactie wordt aangegeven dat hij de dll niet kan repareren. Volgens mij kun je die reparatie wel uitvoeren, geen enkel stuk software installeert xp opnieuw, zonder het de gebruiker eerst te vragen... (behalve misschien virussen :D)

succes....

7. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    jah ik kan niet inloggen zonder die ddl want als hij die foutmelding geeft is me enigste optie opnieuw opstarten en dan krijg ik weer het zelfde probleem. ik ga nu ff proberen wat jij hebt gezegd en kijken of het lukt .thnx

edit:// veilige modus opstarten geeft het zelfde probleem

Laatst bewerkt: 14 jul 2005
  8. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... alvast een tip voor na dit probleem:

- Koop een 2e harde schijf en zet hierop alle belangrijke shit. Zet dan vaak de documenten van My Documents over naar de tweede HD. Als je dan ooit weer vervelende problemen hebt met je pc, dan hoef je alleen die schijf eruit te halen voor de data, of je herinstalleerd xp zonder de data op de 2e schijf te verliezen..

9. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb gedrukt dat hij het systeem moet repareren herstellen maar dan zegt hij:

1: c:/windows

bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden

als ik dan op 1 druk dan zegt hij dat ik de administrator wachtwoord moet geven. maar die weet ik helemaal niet :confused: de administrator account op mijn pc heeft geen wachtwoord wat moet ik nou dan?

10. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Probeer het wachtwoord eens leeg te laten;) Gewoon OK/Enter Drukken:)

11. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    dan staat er:

c:/ windows

snap er niks meer van :confused:

12. Koffie mok

Koffie mok Guest

Als niks meer het doet zoek Dellpart op google.
    Maar dan is heel je schijf ook leeg!!

13. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    jah dat wil ik juist verkomen :). maar kga morgen ff naar de mediamarkt mischien weten zij daar wel iets.

14. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm, hopelijk heb je mazzel en tref je iemand met computerkennis, want de verkoper van de pc hoeft er natuurlijk geen bal van te snappen.....

15. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ben net naar de media markt geweest. en hij had bij de scherm dat je kan kiezen voor veilige modes enzo ergens op geklikt en toen had windows het probleem zelf gefixt dus dat probleem is eindelijk verholpen. nu ff alle belangrijke data op een cdtje zetten en alles formateren:). anyway thnx voor jullie hulp.

Deel Deze Pagina