1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple Ipod

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Freddy Xbox, 4 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    ipod mini kopen, de shuffle is zijn geld niet waard. Die wordt alleen verkocht omdat er een appeltje opzit.

    overigens is de 1gig shuffle 100 euri, 1,5 gig is 150 euri
     
  2. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    hoezo dat niet?
    ik vind het wel een leuk model en dat appeltje boeit me niet zo.
    bij mij redelijke prijs en paar Gb. Ik hoef geen 20 gb heb genoeg aan 4Gb.

    en voor de gewone i pod vind ik beetje duur. :eek:

    ik ben 15 jaar en heb niet veel geld wordt volgende maand 16 en kan ik eindelijk werken.
    maar vind 200 genoeg voor een mp3 en een goeie. :cool:
     
  3. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het 'appeltje' je niet boeit, waarom koop je dan niet een mp3 speler van een ander merk? Ik ken trouwens genoeg spelers van een ander merk die beter zijn en goedkoper ;).
    En ja, voor de appel betaal je meer, en dat komt door het merk.

    En inderdaad, misschien is de iPod mini inderdaad het geld niet waard. Er zijn betere en goedkopere in de 1-5 gb groep apparaten.
     
  4. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    achja ik blijf toch voor de mini :p
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kheb mijn mini al vanaf de launch en er zit nog geen 1 krasje op... terwijl ik hem altijd gewoon in mijn broekzak heb....

    Clickwheel reageert altijd prima.

    Nog steeds erg tevreden over.
     
  6. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mwa ik denk niet dat er een betere mp3speler is met een gig of 4 dan de iPod Mini. Kwaliteit muziek die uit een iPod komt is gewoon erg goed, bijna net zo goed als de muziek die uit mn iAudio X5L komt :cool: Verder is een iPod gewoon een mooi ding(shuffle uitgezonderd). Een status symbool is het allang niet meer(zo noemde iemand de iPod in deze thread), dit is allang teniet gedaan door Apple zelf met hun prijsdalingen en dat stront ding van een iPod Shuffle. Dat ding stelt gewoon niets voor...

    EDIT:
    Mwa, is een vrij crappy ding, geen goede reviews over gelezen. Check er zelf een paar en oordeel zelf.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  8. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    waar kan je die reviews lezen danne?

    Sorry dat ik zo vaak heb gepost nu |:-
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik denk dat ik in de war ben met een andere mp3 speler, want als ik nu kijk op google bij die links zijn ze vrij lovend. Je moet het ff afwegen wat je belangrijker vind. Kleurenscherm heb je bij dat ding niet zo heel veel aan(alleen foto's bekijken) en de software zal ongetwijfeld minder zijn dan iTunes wat een heerlijk progje is. Maarja, je krijgt wel 1 Gb meer, en je hebt het kleurenscherm wel. Plus dat je niet iedereen ermee ziet lopen in tegenstelling tot de iPod.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Edit: probleem is opgelost.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  11. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat houden eigelijk kbps in? ik lees dat wel maar snap het niet echt?:confused:
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat is de geluidskwaliteit. De kwaliteit van een cd is 128 kbps en ik wil de nummers op een kwaliteit van 256 kbps zetten.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    cd 128kbps? Erhm, ik zou je bronnen nog ff na lezen, cd gebruikt sample rate, mp3's bitrate. CD kwaliteit is omgerekend 1411.2kbps...
    1411.2kbps : 11(1:11 compressie)=128kbps :)

    Sommigen vinden dat een 128kbps mp3tje in de buurt komt van cd kwaliteit. Dat vind ik echter totaal niet, als je een goed studio album hebt klinkt dat toch echt wel frissen dan een 128kbps mp3tje.

    vroeger waren mp3tjes meestal 128kbps, nu vaak VBR of 192kbps.

    @ wouter87, je weet toch wel dat mp3tjes (128kbps) omzette naar 256kbps totaal geen zin heeft?

    Of wil je een cd rippen naar 256kbps mp3's? Dat kan wel. Trouwens 256kbps is wel wat vreemd, neem dan 320kbps


    //edit PS De NIEUWe iPod mini heeft 6gb...

    pin me btw niet op deze info vast, diep uit het geheugen gehaald
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    My bad, heb het een beetje verkeerd begrepen. :)

    Maar ik heb het al gevonden, in ieder geval bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  15. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    Nieuwe ipod mini is in 2 versies, 4 en 6 gig...
    je herkent het door op de achterkant te kijken, staat er 4 of 6 gig, dan heb je de 2de generatie mini... anders is het een eerste generatie
     
  16. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Ipod mini kopen, raad ik je echt aan!
    Shuffle kan je bovendien ook niet 'zien' wat je wilt afspelen (Geen scherm toch?)

    Mini (Nieuwste versie, let op de gekleurde tekentjes op de touchpad, zelfde kleur als ipod zelf) voor 180 Teuro's gekocht bij de media markt :)
     
  17. TimL

    TimL val dood teef

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens kan je ook je batterij verplaatsen d.m.v er een nieuwe in te zetten. Heel handig, want dan gaat je Ipod 6 uur ofzo langer mee. In ieder geval minstens 16 uur, wat een hele verbetering is vergeleken met de huidige duur van 't apparaat.
     
  18. TimL

    TimL val dood teef

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL, muziek kwaliteit is juist super bagger van de Ipod :p Ik heb heel lang m'n Ipod 3G 20G gehad en de kwaliteit is zoveel minder dan die van m'n iAudio X5. Ik vind 'm ook allang niet meer mooi, misschien wel de normale Ipod maar de rest is gewoon scheitlelijk. De Mini is lelijk, de Shuffle is verrot en de Ipod begint ook steeds afschuwelijker te worden tegenover m'n X5. En het is nog wel degelijk een status symbol, aangezien iedereen er nu eentje heeft en iedereen gelijk een Ipod koopt als nieuwe mp3speler. Vroeger was het cool als je een Ipod had, was het uniek maar nu zie je iedereen met zo'n ding lopen en alles wat geen Ipod is, is sloeber. M'n tering domme neefje denkt ook dat zijn Ipod helemaal geweldig is en 10x zo goed als mijn iAudio X5, maar mijn mp3speler is veelzijdiger dan die van hem en heeft veel btere kwaliteit. Laat maar zien wat voor status Apple heeft opgebracht. Overigens is iTunes juist het baggerste progje waarmee je kan werken, want de afspeellijsten zijn zo slecht uitgewerkt. Je kunt niet verder uitbreiden in een afspeellijst, gewoon 1tje en dat is het. Bij de X5 doe je gewoon "Nieuwe Map" zoals je doet bij Windows en dan kun je zoveel mappies doen als je wilt. Muziek regeling is heel krot van Ipod.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Bagger? LOL iemand is doof hier ofzo...

    Misschien zijn de oordopjes niet al te best, maar de iPod zelf produceert een zeer hoog kwalitatief geluid.

    Lekkere argumenten heb jij ook :confused: Volgens mij snap je gewoon geen bal van iTunes e.d.

    Ik haal het volgende uit de eerste de beste review via google over de iAudio X5:

    "The X5 delivers sound quality that rivals the Apple iPod"

    Rivalen van elkaar, evenwaardig dus....

    Nog 1:


    http://www.iaudiophile.net/content.php?review.24.9
    "Cons (=minpunten)
    No id3-Databasing
    Ticking noise when using the remote control on my PX200
    Headphone-jack placement (depends on your taste really)
    Gapless not perfect
    Limited Dynamic Playlist Functionality HAHAHAHA
    Charging, Line-in, Line-out and USB require sub-pack or cradle
    Minor USB-Host problems and at present no Canon Camera Support"
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2005
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Nou, jullie zitten allebei een beetje aan de uitersten te trekken. Door de uitgebreide EQ functie van de X5 klinkt de muziek gewoon een stuk voller dan van een iPod, dus ja de geluidskwaliteit is echt wel beter. Dat wil niet zeggen dat die van de iPod slecht is, en al helemaal niet bagger. Dan moet je je oren eens ff flink laten uitspuiten ofzo :+ Ik denk dat als je niets aan de EQ van de X5(L) doet, dat dan de geluidskwali ongeveer wel gelijk is.

    iTunes is een pracht progje, en ik gebruik het nog steeds ondanks dat ik mn ipod weg gedaan heb. Moet toch wel wat zeggen.

    Dat laatste van timster is wel waar, ik vind de playlist functionality zeker niet limited, het werkt gewoon zoals het moet.

    Het is dus geen status symbool meer als iedereen het heeft. Dan is het een standaard geworden. Een meetlat aan wat andere mensen hebben. En de iPod moet wat betreft functies diep buigen voor de X5, dat is gewoon een duidelijk feit. Zie jij maar is radio en films te draaien op je iPod.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina