1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/ of onderdelen. [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 18 mrt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Je moet gewoon opletten dat je een m-ATX moederbord neemt. Die passen altijd in barebones. Onboard TV-out ben ik nog nooit tegen gekomen.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  2. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    nou volgens mij niet :+ , teminste als je bij de specs bij alternate kijkt bij de koelers, zie je dat de zalman koelers toch best wel gemmideld zijn en niet het stilst of vrij stil dus...klopt dit ook in de practijk? :confused:
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet precies hoe het daarmee zit, maar volgens mij is dat het aantal dB bij maximale toerenaantal. Omdat Zalmans zo groot zijn hebben ze een lager toerenaantal waardoor de geluidsproductie minder is.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je een mobiele cpu wilt, dan kan je kiezen uit:

    - Pentium M
    - Celeron M
    - Athlon XP-M
    - Athlon 64-M

    Als je een barebone behuizing kiest, dan zit daar vaak al een moederbord in, en een geschikte voeding. Voor de Pentium-M/Celeron-M heb je een onboard videokaart van Intel op het moederbord zitten. Alleen heeft deze geen tv-out, maar vga-out. (tenminste uit het assortiment van Alternate).

    Maar je hebt dus nog nodig, een hardeschijf, dvd-speler/brander, geheugen en een koeling.

    Als je misschien aan wil geven hoe groot de hdd moet zijn, hoeveel geheugen ie moet hebben etc...

    Dit heb ik nu samengesteld:

    [plaatje]http://img209.imageshack.us/img209/7658/18uy.jpg[/plaatje]

    Ik weet alleen niet of die koelers binnen de behuizing passen, dat moet ik nog even nakijken.
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    kaatje met 2 ethernetaansluiting lijkt me ook handig en voor die behuizing koelers zou ik voor papst koelers gaan, deze zijn erg goed en zijn op 12 volt ook nog is stil.
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mailtje gekregen:

    Gezien het feit dat de 160 GB S-ATA hardeschijven bij Alternate soms bijna even duur zijn als de goedkoopste 120 GB, zou ik dan beter die kunnen nemen. Dan is het dus: 499+85+6,5+45= 635,5. Dan zit ik dus weer in dezelfde prijsklasse als waar ik zat bij dat zelf bij elkaar geraapte spul. Dan heb ik wel 40 GB meer geheugen, maar 2 HD's ipv 1 vind ik eerder irritant dan handig. Ook heb ik dan een stuk minder mooie kast, en ik weet niet heo bijvoorbeeld die moederborden etc tegen over elkaar staan?
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kaartjes met 2 aansluitingen zijn vrij prijzig bij Alternate. Alleen een paar kaartjes van Intel hebben twee aansluitingen in hun assortiment, deze kosten rond de 200 euro :{

    Er kan dus 1 80x80mm fan in de behuizing. Ik had eerst een 120x120mm Papst fan gekozen.

    Dus nog een keer opnieuw:

    [plaatje]http://img350.imageshack.us/img350/2236/bareba6ji.jpg[/plaatje]

    Het moederbord heeft 1 ethernet aansluiting, en met het kaartje erbij zijn dat er twee.
     
  8. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    arjan84,

    Thnx voor een opzetje...

    Alleen denk ik dat ik met een goedkopere barebone uitkan, de MSI mega, heeft een frontdisplay enzo, dat heb ik allemaal niet nodig.

    het liefst wil ik wel 1024 mb geheugen en 100+ gig afhankelijk van me budget.

    Als het mogelijk is, lijkt mij een athlon 64 processor ook wel goed... weet niet of daar al een mobile versie van beschikbaar is en zoja of die betaalbaar is.

    geen TV-out is niet zo'n probleem... ik geloof dat er ook verloopstekkertjes zijn, anders pak ik wel een tft-tje om hem te configureren...

    Omdat er zo'n weinig ruimte is, past er dan wel een extra netwerkkaart in?

    btw.... met een computertje als router/server... dan is het toch ook mogelijk om in te loggen op het netwerk met een inlognaam en password?


    Overigens word ik door shuttleshop.nl aangeraden om een intel proc. te nemen, omdat een intel proc zuiniger is. wat denken jullie?
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2005
  9. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    zou iemand hier graag opwillen reageren, zou het liefst een barbone willen kopen, zie dat velemensen bij alternate.nl bestellen, dus kan iemand me daar misschien de weg bij wijzen?
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    :/ vriend kijk eens naar arjans post, eastmaster zoekt bijna het zelfde
     
  11. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    maar hij zoekt toch een server/router als computer? Wat is dat trouwens?
     
  12. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Een server is een computer die dingen doet voor andere computers, to serve.

    In mijn geval moeten er websites op gehost kunnen worden en dient het als een file server.

    Omdat hij er toch maar staat, wil ik hem ook gebruiken om mijn internet verbinding te verdelen. Ik heb nu wel een standalone router, maar daar ben ik niet helemaal tevreden over
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn wel mobile Athlon 64`s te krijgen, en de prijzen vallen op zich wel mee. Een mobile Athlon 64 2800+ kost ongeveer 140,-. Het nadeel is dat ze op volle kracht veel hitte verstoken, en ook wanneer ze op een lagere snelheid werken. Dus dan heb je een aardige koeling nodig, wat weer meer geluidproductie met zich meebrengt.

    Een Athlon XP-M verstookt zo`n 35W aan hitte, en een Pentium M zo`n 30W. Terwijl een mobile Athlon 64 zo`n 80W afgeeft. In het vierde kwartaal van 2005 komt AMD met de Turion 64, ook een mobile processor. Het schijnt dat dit model een betere hitte afgifte heeft, wat rond het niveau van de Pentium M zou komen te liggen.

    Een Athlon XP-M is stukken goedkoper dan een Pentium M. De goedkoopste Pentium M is 229,- euro (Pentium M 725 (1,6GHz) incl. koeler). De goedkoopste Athlon XP-M is 89,- euro (Athlon XP-M 2400+ (1,8GHz) excl. koeler).

    Als je een Athlon XP-M zou nemen, dan hou je meer ruimte over binnen je budget voor een grote hdd, en meer werkgeheugen. Maar ik zou eens kijken welke van deze twee nu het beste is, voor jouw gebruik. Misschien is het de meerprijs van een Pentium M wel waard, of juist niet. Ik zal eens proberen om wat testjes of zo op te zoeken.

    Een extra netwerkkaart past er wel in. Je hebt veelal de mogelijkheid om er twee pci kaartjes bij te steken
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2005
  14. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    @eastmaster, waarom neem je niet gewoon een normale ATX case en propt daar je server in. In barebones wordt alles dicht op elkaar gezet waardoor de warmte productie toeneemt. Daarnaast zeg je zelf dat het dag en nacht aan zal gaan staan, dan lijkt mij een barebone niet zo handig. Tevens zou ik besparen op een processor en juist geld uitgeven aan geheugen en een kleine raid1 opstelling(2x 80gb):)
     
  15. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Waarom een barebone?
    Uit gemak. Kast, voeding, moederbord in 1. De prijs is ook nog enigzins acceptabel...

    Daarnaast is het wegwerken van een barebone wat makkelijker. Als hij ook als router gaat fungeren, komt ie in de woonkamer te staan, naast me modem.

    Ik heb zelf nog even onderzoek gedaan naar procs... ben er achtergekomen dat de Athlon 64 S939 + venice een erg laag verbruik heeft. helaas zijn ze wel wat duurder tov. normale athlon 64.... maar dat verdien ik wel terug met de energie rekening. http://www.tweakers.net/nieuws/37195/?highlight=venice



    Kheb op tweakers de volgende setup samengesteld....

    Code:
    1GB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM)  	 	€ 91,90  	 	  	
    AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 5...          € 147,90 			
    AOpen 16x48x, DVD-1648 		                               € 23,- 			
    AOpen XC Cube EZ482 (S939, Wit) 	   		    € 213,- 			
    Hitachi Deskstar 7K250, 160GB (7200rpm, SATA,... 	€ 79,- 			
    		                                         Totaal 	€ 554,80 	
    
    
    onboard zitten video, audio en 1x lan.

    Het moederbord ondersteund dual channel geheugen, maar moet je dan ook dual channel geheugen kopen? ik zie geen onderscheid in de pricewatch van tweakers
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2005
  16. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb gistere de nvidia 6800LE geïnstalleerd
    alleen als ik nou met windows media player een video bestand wil afspelen is het beeld heel erg wit net alsof er heeeeeeeeeel veel zon in je scherm schijnt
    maar dat is dus niet zo
    weet iemand of ik dan nog iets van nvidia moet installeren?
    m.v.d
     
  17. Tja het meeste geld zit in het casemodden van het ding :+ : ongeveer 750 €...

    maar hij is niet nieuw hij anderhalf jaar oud.. dus toen was het een behoorlijk snelle PC..

    EDIT:

    @ N.E.R.D: al de drivers geinstaleerd :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2005
  18. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    jep
    het laag aan resolutie enal
    die was gewoon versprongen
     
  19. Die Nvidia's toch :+ soms beginnen ze zomaar te leven

    Vraag:

    heb nu een PCtje van iemand anders staan: met een Nvidia 6600 GT O-)
    maar probleem is.. het beeld valt regelmatig weg (tijdens Doom 3, Half Life 2)

    aan de monitor ligt het niet die is prima.. ik heb ook al even mijn 9600 XT in zijn PC gehad en toen kwam bovengenoemd probleem niet voor..

    dus mijn vraag: is die 6600 GT dan kapot of zijn er voor de verandering weer eens problemen met ForceWare ?
     
  20. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 jul 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina