Ghost Recon 2: Summit Strike Releasedatum: 25 augustus 2005 Ontwikkelaar: Ubisoft Entertainment Publisher: Ubisoft Entertainment Genre: Eerste Persoons Shooter Game info: Ghost Recon 2: Summit Strike zal een hoop nieuwe single en multiplayer levels bevatten en de Xbox gamers wederom diep in de dodelijke wereld van de Ghosts storten. Die uiteraard weer het eerste op de plek van de onheil zijn en als laatste weggaan. In deze uitbreiding zullen spelers veel meer mogelijkheden hebben om hun missies tot een goed einde te brengen en uit een totaal nieuws arsenaal aan wapens kunnen kiezen. In totaal zullen er 15 nieuwe wapens in de uitbreiding zitten. Ook zullen spelers meer camouflage kunnen kiezen en in multiplayer specifieke wapens of voorwerpen uit kunnen sluiten van de wedstrijd. De nieuwe solocampagne zal 11 nieuwe single-player levels bevatten waar spelers in Khazagstan's moeilijk begaanbare terrein een nieuwe dreiging de kop in moeten drukken als een Pakistaanse 'warlord' de Khazagstaanse president vermoord en het land over wil nemen. Naast deze nieuwe solocampagne zullen er ook 24 nieuwe multiplayer levels te vinden zijn in de uitbreiding, samen met twee nieuwe multiplayer speelmodi. Dit zijn 'Heli Hunt' en 'Armor Strike'. In Heli Hunt is het de bedoeling dat je een legioen aan achtervolgende helikopters van je afschudt. In Armor Strike is het zaak om de voertuigen van de tegenstander te neutraliseren. Features: Online Multiplayer Content Download Coöperatieve Multiplayer Clan Support System Link Online Scoreboards In-game Dolby Digital Split-screen Live Aware Xbox Exclusief Ik zag nog geen thread voor deze uitbreiding , als je het zo wel mag noemen zoveel nieuwe maps en dat voor een mooie prijs Ghost recon 2 heb ik heel veel gespeeld toen die uit kwam vooral op live met een vaste groep dit spel is zo erg mooi en het speelt ook zo lekker elkaar goed helpen als je word aangevallen schitterend beter kan haast niet en dat van Ubisoft die alle goede spellen heeft Dit spel staat zeer hoog op de verlanglijst voor het einde van 2005 Naast 1 far cry instincts 2 moto gp 3 3 black hawk down 4 pes 5 5 rainbow six lockdown Ik hoop dat we eind augustus dit speel veel spelen met veel mensen van xbw
Dit is dus een soort Ghost Recon Island Thunder alleen voor deeltje twee? Ook 30,- euro anders koop ik hem misschien wel. Ik had Ghost Recon niet Island Thunder wel en Ghost Recon 2 ook niet. Dus misschien deze wel. Lijkt me wel leuk iig maar ik heb ook nog een lijstje die ik graag wil en ik heb geen live dus ik weet het niet zo zeker!
Niet doen dus en die summit strike aanschaffen. Je kunt er namelijk vanuit gaan dat het eerste deel niet meer gespeeld wordt als deze uit is gekomen.
deze ga ik zeker halen, ik geniet nu ook nog veel van Ghost Recon 2. dit spel word egt gaaf, en houd me zeker wel bezig tot Ghost Recon 3
Hell Yeah!! Gelijk aanschaffen!!! Of je nu even relax een een potje co-op firefight doe of in het wilde weg schiet tijdens een potje solo sharpshooter... Minpuntje? Dat de release net voor delta force zit... ach boeien, allebei aanschaffen dan maar.
Als de pond meezit JPRaceGamer dan is hij bij www.play.com € 21,75. Overigens, hierop Xboxworld.nl doet de nieuwe trailer nog steeds niet. Bij gamespot gelukkig wel (http://www.gamespot.com/xbox/action/ghostrecon2summitstrike/media.html). Coole maps, vooral met die rivier en de 4 bruggen, lekkere bottle necks.
Hoezo dat? Ghost Recon 1 (eerste deel) wordt inderdaad straks niet meer gespeeld . Maar dat geldt naar mijn inziens niet voor GR2. Summit Strike is een ander soort GR. Net zoiets als dat Island Thunder niet per sé de opvolger is van GR 1, en RS: Blackarrow een opvolger is van RS 3. Toch? Ik zie het meer als een add-on...
Dat denk ik dus wel, ik vind Summit strike ook een add-on op GR2. In Summit strike zitten nieuwe maps en missies. Omdat die nieuw is kun je ervan uitgaan dat GR2 niet veel meer online gespeeld zal worden. En als je dan de keuze hebt om GR2 of Summit strike aan te schaffen kan je net zo goed Summit strike nemen want die is het nieuwste en wordt dan het meeste gespeeld imho.
In de begin post bij genre staat dat het een Eerste Persoons Shooter is! Ik neem dat dit een fout is, of weet mars15 dingen die wij niet weten?
Je kunt toch altijd switchen van first- naar third-person view? (Correct me if I'm wrong, heb Ghost Recon 2 zelf niet, alleen Island Thunder.
Ja oké, da's waar. Maar in eerste instantie is het een Third PS, misschien dat ze dat voor Summit Strike hebben verandered in First PS.
Hm het zou wel kunnen. Maar van wat ik heb gezien op Game Kings zag het er nog uit zoals deel 2 was. Je keek zegmaar vanaf de schouder van een mannetje en je had een croshair om mee te schieten. Hoop dat dit misschien enige duidelijkheid brengt, zo niet; Shame on me .
Zaterdag 23 juli 2005 | Na de E3-aankondiging van Ghost Recon 3 voor de Xbox 360, werd de huidige Xbox even vergeten. Dat deze echter nog lang niet aan zijn einde is bewijst Ubisoft regelmatig. Zo ook met de exclusieve aanvulling op Ghost Recon 2, Summit Strike. Daarvan ontvingen wij onlangs een vergevorderde previewversie waarmee we de singleplayer modus konden testen. Het verhaal De opdracht voor de Ghosts luidt eenvoudig in Summit Strike: Een Pakistaanse krijgsheer heeft de president van Kazakstan om het leven gebracht en probeert langzamerhand de controle over het land krijgen. De Ghosts worden ingeschakeld en samen met de VN is het de bedoeling de Pakistaanse krijgsheer enkele kogels door de kop te jagen en meteen zijn handlangers koud te maken. Veranderingen Zo eenvoudig als de opdracht luidt, zo ingewikkeld is de uitvoering ervan. Zoals gewend heb je de beschikking over drie groepsleden, uitgerust met een flink arsenaal (vijftien nieuwe) wapens. Bij het spelen van Summit Strike wordt al gauw duidelijk dat we in nog uitgestrektere gebieden terechtkomen dan in het origineel. Daardoor kan een bepaald doel op meerdere manieren worden bereikt en leiden er meerdere routes naar de vijand. Dat ondervond ik dan ook snel, toen ik zonder verder te kijken een basis omringd met hoge muren vrolijk via de hoofdingang probeerde binnen te wandelen. Na heel wat pogingen lukte dit uiteindelijk, maar toen ik verderop een gat in de muur zag zitten waardoor ik naar binnen had kunnen sluipen, voelde ik me wel even bedonderd. Hoe dan ook, de volgende keren hield ik hier uiteraard rekening mee en wist ik de vijand meerdere malen op een onaangename verrassing te trakteren. Meer screenshots » Zoals gezegd word je weer bijgestaan door drie mede-ghosts. In tegenstelling tot de graphics van het spel en het ontwerp van de omgevingen, lijken deze echter nog niet optimaal te functioneren in de previewversie. Je kunt de groepsleden natuurlijk weer opdrachten geven (flank left, flank right, surpress fire, hold, etc.), zoals we dat kennen van het origineel. Deze zijn wat beperkt, maar dat is nu eenmaal de bedoeling van Ubisoft. Toch blijft dit jammer, want net als in Ghost Recon 2 merkte ik vaak genoeg dat het erg handig zou zijn als je de groepsleden naar een specifiek punt kunt sturen om ze zo dekking te laten zoeken. Verder kunnen we weer de nodige voertuigen laten op blazen. De uitvoering hiervan werkt in deze versie helaas nog niet helemaal naar behoren. Van een grote afstand gaat het meestal wel goed, maar vooral als je wat dichterbij bent loopt degene met de bazooka vaak nog allemaal rare rondjes en duurt het lang voor de raket daadwerkelijk wordt afgevuurd. Hierbij komt nog een tweede punt naar voren waarvan ik hoop dat het nog verbeterd wordt. Zodra je het bevel geeft een voertuig op te blazen gaat de ghost vaak in het vizier van de tank zitten, waardoor hij al gauw overhoop wordt geschoten. Het zou handig zijn als hij zelf wat meer dekking zoekt en achter een rots of boom gaat zitten, die altijd volop aanwezig zijn. Vooral als blijkt dat Summit Strike bomvol zit met voertuigen. In bijna elke missie kwam ik wel een patrouillerende jeep tegen waardoor ik weer de bazooka op mijn schouders moest leggen. Ook lastige tanks en helikopters ben ik in veel missies tegengekomen. Verder heb ik weinig punten kunnen vinden die nog niet naar behoren werken. Ghost Recon 2: Summit Strike ziet er net als het origineel zeer goed uit, op sommige punten zelfs beter en onderstreept de kracht van de Xbox. De besneeuwde en begroeide omgevingen zijn prachtig weergegeven wat eveneens geldt voor de ontploffingen en vuurgevechten. Dit alles zorgt wederom voor een ijzersterke sfeer waardoor ik steeds weer verder wilde komen in het spel. Ook de in totaal 11 aanwezige singleplayer missies waren goed te spelen en variëren van het opblazen van objecten, het uitkammen van gebieden of het vrijmaken van wegen voor geallieerden. Als een 'gewone' missie is gehaald, kun je die wederom weer in de Lone Wolf-modus spelen. Hierin speel je zonder teamleden, maar met de cameragun en air-support tot je beschikking. Online Helaas niet speelbaar in de previewversie die wij onder ogen kregen, maar wel aanwezig in de volledige versie die in augustus verschijnt, is de multiplayer modus. Net als het origineel is Summit Strike via Xbox Live en System link te spelen. In deze aanvulling zijn 16 nieuwe multiplayer velden aanwezig, inclusief twee nieuwe speltypen. De een is armor strike, waarin twee teams drie tanks krijgen. Het ene team moet de tanks dan verdedigen terwijl de ander ze moet opblazen door luchtaanvallen in te roepen. Het andere nieuwe speltype is heli hunt. In deze modus word je constant onder vuur gelegd door helikopters en het is aan jou de taak deze tegen de grond te werken. Tot slot Ondanks dat de preview op sommige punten nog niet helemaal werkt zoals zou moeten, is er eigenlijk geen reden om Ghost Recon 2: Summit Strike niet aan te schaffen. De aanvulling biedt met een heel nieuwe singleplayer avontuur, nieuwe multiplayer velden en nieuwe wapens meer dan genoeg om niet 'alleen maar een uitbreiding te zijn'. Zeker als blijkt dat Summit Strike net als de aanvulling op deel 1 voor een adviesprijs van €30 over de toonbank gaat, zie ik geen reden om in augustus niet naar de dichtstbijzijnde spellenboer te gaan om deze game aan je arsenaal spellen toe te voegen. - Mark van der Kruit
Alhoewel ik geen live heb heb ik toch de neiging om deze te gaan halen. Ik vond Ghost Recon 2 echt een topgame. De SP was erg goed en bevatte 15 missies. Nu zijn er nog 11 bij gekomen dus het is ongeveer een hele nieuwe SP. Meer keuzes aan wapens en camouflage maken het nog luxer natuurlijk. De MP heb ik me niet mee bezig gehouden... Ik vonde Splitscreen niks, alleen een visier zonder wapen maakte het al veel te saai plus ik vond het niet lekker werken. Deze ga ik dus halen vanwege de nieuwe SP missies. En het is natuurlijk een Tom Clancy game! Weet iemand of de topicstarter of het verhaal aansluit op de vorige missies?
of het verhaal verder aansluit op gr2, dat weet ik niet zeker, maar er zullen vast wel raakpunten zijn denk ik. ik moet dit nieuwe GR deel hebbee
Verhaallijn??? Gewoon een nieuwe missie. In GR2 zaten we gezellig in Noord-Korea, nu zitten we in Khazagstan...