Ik las net in de PU dat games in het buitenland vaak wel 10 euro goedkoper zijn. Ik ga dus binnenkort op vakantie naar Frankrijk en ik had even een vraag. De games die je daar koopt kan je toch allemaal hier ook spelen? (eigenlijk weet ik wel dat het wel kan maar toch ff zekerheid hebben). En is er een manier waaraan je kan zien of een game bijv. een franse handleiding zou hebben? Ik hoop dat er nog wat mensen reageren voor ik op vakantie ga ,
Als je maar een PAL versie hebt, is het goed. Op EA games zie je weleens game in het Engels, handleiding in het Nederlands. Als je hier een game koopt, is de handleiding nog vaak in het Engels. Maar ik denk dat handleiding juist wel vaker worden vertaald naar de Franse taal, dan naar de Nederlandse taal. Dus ja, je zult inderdaad vaak met een Franse handleiding zitten... denk ik.
Je moet zorgen dat het een PAL-versie is. In Frankrijk zijn het ook allemaal PAL-versies dus dat moet geen probleem zijn. Je hebt alleen wél grote kans dat je een Franse handeiding hebt. Maar iig moet het een PAL-versie zijn, geen NTSC-versie. (ik weet bijna 99,9% zeker dat ze in Frankrijk ook allemaal PAL-versies hebben. ) /EDIT: nicos was me voor.
Frankrijk is ook volgens mijn (recente) ervaring erg duur, ze durfen daar 60 euro te vragen voor PGR 1.... (Ben er vorige week nog geweest)
Ik heb even wat op internet gekeken, maar sommige games waren hier gewoon wel goedkoper dan de goedkoopste winkel hier (budgetgaming.nl). Maar we gaan ook nog even naar Duitsland dus ik zal daar ook even kijken. Maar zijn zo goed als alle handleidingen daar in het frans? En hoe zit dat in Duitsland? Als handleidingen in het Frans zijn kan ik het wel vergeten... Mn enigste onvoldoende op mijn rapport
Maarja, het hangt er ook vanaf waar je dan gaat winkelen. Ik was laatst in Barcelona in een Fnac geloof ik. De games zijn ongeloofelijk duur Maar ga je in een andere winkel, dan valt het wel mee. Geldt ook voor Frankrijk. Ik zou toch meer kijken naar de Media Markt of iets dergelijk, of een internetshop. Een winkel in het land is wel handiger vanwege de garantie. En ik maak me niet echt druk om de handleiding, volgens mij heb ik nog nooit een handleiding van een game gelezen... (van recente games).
Ik denk dat de echte verschillen pas komen bij de landen met een andere valuta. Kijk is naar Amerika, dat scheelt zo'n 25%!! Marja, dan zit je dus wel weer met de NTSC versie. Ik denk dat Frankrijk en Nederland elkaar niet zo veel ontlopen qua prijzen over het algemeen gezien. Misschien zijn een aantal games goedkoper, maar andere games zijn weer duurder. In landen als Engeland daarentegen...of het Oostblok [als je daar een fatsoenlijke nieuwe game kunt vinden ]
En zijn daar de games ook gewoon in het engels??? Ik dacht dat b.v Halo 2 alleen frans gesproken was.
OMg echt alles word daar(Fra) nagesynchroniseert voorbeeldje: ik zat in een restaurant vorige zomer. Lekker biefstukje jammie Op de achtergrond: Robbie Williams. In het Frans. Ik dacht dat deuntje ken ik maar van wie is die uberlelijke stem *kots* Maare over franse games: wat ik weet , is dat de games daar(vooral in die grote supermarkten) gewoon adviesprijzen zijn dus minimaal 45 euro. In belgie is dat ook zo en in duitsland heb je nog leuke mediamarkt aanbiedingen Italie is trouwens ook duur.
Okey bedankt, ik zie er dus toch maar van af mocht in een koopje zien in Frankrijk . Thread kan gesloten worden?