xbox2 HDTV (component of HDMI?)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door kneyber, 13 mei 2005.

1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ok toch nog even een vraagje:
    Ik heb namelijk nu 3 apparaten die ik via scart zou moeten verbinden maar heb maar 2 scart ingangen op mijn nieuwe tv (waarvan 1tje rgb).

Ik zou dus een High Definition AV Pack kunnen kopen alleen voor de verbinding. Maar is component beter/slechter/gelijk aan scart rgb? Ik denk dat het stukken beter is (en dan nu vooral kwa signaal verlies nog niet eens hogere resoluties enz).

En met een Pal Xbox krijg ik dus een output van 576i? Wat ik niet helemaal begrijp want de game staat volgens mij in 480 formaat op de disc. Dus gaat hij dan zelf die regels invullen? Net zoals interpolatie van een beeldscherm.

En met een NTSC box kan je zowel 480p/720p/1080i als output krijgen? 480p lijkt mij bij zo goed als elke game te werken omdat dat natuurlijk alleen de refresh rate is die veranderd.

Dus ff samengevat is de vraag nu: Heeft het nu voor mij zin om voor de PAL box die kabel te halen (ingang probleem oplossend) en is 576i een zichtbare verbetering? Ik kan altijd later nog bepalen er een ntsc box van te maken.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee het heeft geen zin ... want het word niet out of the box ondersteund

3. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat weet ik inmiddels :) Maar je krijgt als het goed is wel 576i output en als de kabel net zo goed/beter werkt als scart kan ik hem halen om mijn ingangen probleem op te lossen :) Dus ik moet weten of de kabel kwa signaal verlies enz beter is dan scart (want die heeft wel veel meer pinnetjes...en lijkt mij opzich beter)

4. Blümchen

Blümchen Me poesie en me krèk

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm.. dat zou ik je niet kunnen vertellen.
    Ik heb op mijn plasma-display geen scartingang, dus ik kan niet zeggen hoe de twee kabels in verhouding tot elkaar presteren.
    Wat ik wèl weet is dat de beeldkwaliteit met het Hi Def AV pack minstens zo goed is als met scart. Maar het zou dus makkelijk kunnen dat de kwaliteit ook gewoon beter is.

5. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm dan ga ik hem toch maar bestellen, met nog een paar andere dingetjes ;) (voor de zekerheid)

Maar nog ff vraag aan Lik-Sang gebruikers: Ik kan kiezen tussen Europe en gewoon ofzo maar de gewone is veel goedkoper.. ik kan helaas alleen de verzendkosten niet vinden.. want misschien dat de gewone dan toch nog voordeliger is. :)

Ik heb de kabel plus overige dingen ;) besteld. Dus we zullen zien over een tijdje...

Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  6. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    Heh heh, ik heb voor de gein Dragon's Lair 3D aangeschaft. Geen supertoffe game, maar het spulleke ziet er wel vlammend goed uit in 1080i
    _O_

7. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inmiddels ook alles binnen en het is ook allemaal gelukt ;)
    En 480p is indd een grote verbetering maar ik val er nog niet van me stoel voor af. Het ziet er vooral een stuk voller uit en minder flets. Maar enig nadeel is wel dat als het spel geen 16: 9 ondersteund ik links en rechts een balkje overhoudt. Omdat ik met component de Auto-Breed instelling niet meer mag kiezen.

Binnenkort nog even een paar andere component kabels en dan me progressive dvd speler aansluiten die als het goed is 576p en 620p of iets in die richting. :D

@ Blumchen: Ziet het er in 720p ook al super veel mooier uit? Of is alleen die 1080i echt de moeite waard (als show HDTV spel) wil misschien namelijk Amped 2 ofzo kopen. Lijkt mij ook wel aardig in 720p en je kan lekker je vrienden jaloers maken :p

8. Blümchen

Leuk Bevonden:
    0
    Games in 720p zien er vlammend goed uit, maar het verschil tussen 1080i en 720p is niet enorm.
    En Amped 2 is héél mooi in 720P.

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Alls Pal games zijn 571i..... die component kabel verbeterd niets! Met een originele Xbox kun je beter ene RGB stekker gebruiken. Een gemodde box met 480p.... dat is een ander verhaal!

10. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm het is wel verleidelijk om eens een 720p spel te kopen :D Maar ik weet btw waarom ik eerst even moest wennen gister bijvoorbeeld met topspin was het veel korreliger dan eerst. Maar dat komt doordat NTSC een lagere resolutie heeft dan PAL (480 vs 576) Ben dus benieuwd wat mijn dvd speler straks gaat doen met 576p :D

11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Er is ook een uitleg ergens over hoe je somige games kan hex editen zodat ze hogere resoluties aan kunnen, ik weet alleen niet of ik die link hier neer mag zetten.

12. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Met het oog op 360 wil ik binnekort ook een nieuwe HD ready tv aanschaffen. Wat zouden jullie me aanraden voor rond de €1.000??

13. TheEvilCuber

TheEvilCuber Now Im Nothing

Leuk Bevonden:
    0
    Een HDTV ready tv heb je niks aan, deze kan het signaal aan en downscaled het naar de normale TV resolutie. Een echte HDTV vind je volgends mij niet echt voor 1000 euro (720P)

14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zei het verkeerd. Ik bedoel een echte HDTV. Vanaf welke prijs zijn ze er dan volgens jou?

15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Vanaf 900€ heb je de goedkoopste modellen al.
    Echter denk ik dat je beter nog eventjes kunt wachten. Met de komst van de 360 zullen de prijzen in Europa waarschijnlijk wel zakken :)

16. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    vanaf 600€ heb je een (20"LCD) hdtv (720p)

17. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Nog bedankt Tipex voor het aangeven vd site HTforum. Heel erg handige site.

18. combat_evolved

combat_evolved ChoppeR

Leuk Bevonden:
    0
  19. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de resolutie niet vinden, maar neem aan dat die 1280x1024 is. Maar vrees dat het niet zomaar lukt, of de xbox 360 moet een computer signaal uit geven. Of jouw beeldscherm moet naast een gewoon computersignaal ook een TV signaal kunnen accepteren. Er zijn dacht ik wel VGA boxen of iets dergelijks die dat dus converten (met behoud van resolutie enz) dus dan zou het wel kunnen werken. Maar 1 op 1 lijkt mij niet te werken..

20. kneyber

kneyber MORE DOTS!

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina