grand theft auto vice city review

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door diazull, 29 okt 2002.

1. diazull

diazull game junkie

Leuk Bevonden:
    0
    Closing Comments
    Grand Theft Auto: Vice City follows up on one of the most popular videogames of all time, Grand Theft Auto III. If you have heard of anything about games in the last years, you should have heard of this game, because it's this year's most impressive title, by a log shot. Vice City is nearly twice as large as GTAIII, including interiors, waterways, and airspace, and it clearly delivers a more integrated storyline in the missions, a huge array of vehicles, and some very oddball characters, likeable or not. The game offers an immense landscape that vast and detailed, and is backed up by a long list of actors voicing characters, and a AAA handpicked soundtrack that's vintage '80s. The game offers some solutions to last year's effort, namely in graphics, control, framerate, and streaming technology, though it doesn't succeed in full. Combat control still remains difficult and annoying, framerates drop low often, and there are substantial camera issues, generally revolving around collision detection and clipping. But you know what, despite the fact that this game plays a lot like last year's effort, and that it still has its fair share of problems, GTA: Vice City is still one of the most impressive games of 2002, without a doubt. It's highly recommendable, as long as you pay attention to the M rating. AIf you own a PS2, I strong urge you to get it.

Presentation
    The deliberate '80s style presentation fits the bill, but it's not quite as classy as last year's affair. 9.3
    Graphics
    While the textures and streaming are better, this game isn't about pretty graphics so much as it about size, scale, and volume, which is where it succeeds most. 8.6
    Sound
    Would you like to sample 100-plus songs from vintage '80s radio. You got it. Plus, Ray Liotta is perfectly cast as Tommy Vercetti. 9.8
    Gameplay
    The new vehicles add a lot of value, and the game is still unbelieveably massive in scope. Camera control and gun control are decent, though not perfect. 9.6
    Lasting Appeal
    What can you say about this game? It's easily 60 hours long, perhaps 100 hours long. No other action games come close. 9.5
    OVERALL SCORE (not an average) 9.7

nu geeft ik ff de score omdat de gehele review 6 pages is, maar wat de bedoeling is van dat ik dit hier neerzet is omdat ik mn ps2 heb verkocht voor een xbox (nogsteeds een goede keuze) maar als ik zo kijk naar dit cijfer dan denk ik whoooo das wel heel hoog zeker van ign insiders.
    ik zit nogsteeds met smart te w88 op de 9.7 voor de xbox.
    het is ook geen wonder dat de mensen ps2 verkiezen want het is echt een heel hoog cijfer, het spel maakt z'n hype waar in tegenstelling tot xbox games.als steeds meer gehypte games voor de xbox zo slecht uit vallen dan is het ook moeilijk om je games te verkopen, in tegenstelling tot ps2 games.
    op de meeste gebieden vindt ik de xbox veel beter dan ps2 maar we doen het voor de games uit eindelijk. nu komt gelukkig splintercell eraan en ik denk dat de xbox nu echt niet meer kan zonder zo'n titel wil microsoft z'n fanbase behouden/vergroten!!!

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hypen is toch iets dat je zelf doet he :)

Hmm toch, tsja, ik zou vice city wel eens willen spelen dan. Een 9.7 is wel errug hoog.

3. diazull

diazull game junkie

Leuk Bevonden:
    0
    zelfs gamespot geeft de game een 9.6

4. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    pfff. ben ik ff blij dat ik ook een ps2 bezit.
    Dit speel behoort zeker tot mijn collectie vanaf volgend week vrijdag.

laters

5. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    hij komt misschien deze week al,
    *robhimself heeft ook een ps2*

6. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    cool die moet ik zeker hebben en wanneer kwam the getaway ook al weer uit?

7. Michielygil

Michielygil WeekendWorry Thinker

Leuk Bevonden:
    0
    Wouter je kan wel zo cooletjes gaan doen en net doen alsof dit spel niet absoluut top is, maar dan zit je alleen maar jezelf voor de gek te houden. Ik heb mijn xbox gekocht toen gta3 er nog op zou verschijnen en kwam ik effe bedrogen uit.
    Als je ook maar enige research doet naar dit spel (www.gtavice.com) dan kan jij toch ook niet ontkennen dat dit een absolute must-have titel is en dat de hype terecht is.
    Ik ben blij dat mijn broertje een ps2 heeft, 8 november zit ik bij hem op z'n kamer :D

Laatst bewerkt: 29 okt 2002
  8. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Aangezien dit spel niet uitkomt voor ons intens geliefde boxje, verplaats ik deze thread naar "overige games"

9. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    En Gta3 was al errug top, dus deze zal de 9.7 ongetwijfeld verdienen. But we shall see

10. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt ook op de PC, dus daar kan je ook op wachten als je geen PS2 hebt.

11. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je PS2 ook niet verkopen voor een Xbox. Je moet ze gewoon allebei hebben. De Xbox is een betere console maar je mist wel heel veel juweeltjes zoals deze als je alleen een Xbox hebt. Robhimself: Deze week al ? wanneer dan ? Bron ?

12. Michielygil

Leuk Bevonden:
    0
    een pc-port is nog niet bevestigd. Op de ign-boards staat een fikse Q en A waarin een medewerker van rockstar dat te kennen geeft.

13. Michielygil

Leuk Bevonden:
    0
    hij komt niet deze week: hij komt op 8 november in nederland: bron is www.gtavicecity.com, de officiƫle site van rockstar

14. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is vorige week voor de pc bevestigd. Ik zoek even een linkie.

// ok, ik weet toch bijna zeker dat hij vorige week aan de EB-games preorders was toegevoegd, heb er nog naar staan kijken. Nu bestaat die opeens niet meer :confused:

15. Robhimself

Leuk Bevonden:
    2
    nou, Rockstar deed vorig jaar precies hetzelfde met GTA3...dit hadden x-pres gedaan om gamers te verassen...zou me nix verbazen als het nu weer gebeurd :) Vooral omdat er nu VEEL meer gamers zitten te wachten op deze titel als op GTA3 vorig jaar.

Geen bron, just a hunch...veel mensen die ik sprak, verwachten dit ook. Let's wait and see :)

16. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog dat GTA3 in het begin heel slecht verkrijgbaar was. Ik had hem half oktober al, precies bij de launch. Sommige anderen hebben nog wel twee maanden moeten wachten tot ze er eentje konden vinden. Spel was niet aan te slepen. Sommige winkels verkochten zelfs de Franse versie omdat ze daar wel aan konden komen. Ik heb hem dan ook maar weer ff gereserveerd. Hij gaat nu nog veel harder verkopen. GTA3 staat btw nog steeds op 1 in de charts na een jaar.

17. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat veel mensen gewoon in de war zijn met de amerikaanse release. Die is vandaag namelijk.

*patsem checkt wel ondertussen zijn phone regelmatig voor berichten van de gameshop. *
    :+

18. Michielygil

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ik heb zo'n vermoeden van niet, want ik vind de releasedatum van de amerikaanse en de europese versie al best dicht bij elkaar liggen (IETS WAAR XBOXSPELLEN EEN VOORBEELD AAN KUNNEN NEMEN, zodat ik niet 3 foking maanden hoef te wachten totdat segagt2002 eindelijk hier in de winkel ligt!!!).
    Maar ja, hopen kan altijd

19. Robhimself

Leuk Bevonden:
    2
    nee, ik ben niet in de war ;)

20. patsem

patsem zie hierboven

Leuk Bevonden:
    2
    * nu wordt Patsem wel een beetje zenuwachtig *

zou het dan toch zo zijn....................:9