1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Even voor de laatste paar posts.

    Wat betreft plasma's (met lagere resolutie dan 1280 x 768 ) deze Accepteren het signaal wel maar zullen het vervolgens omvormen naar de eigen resolutie. (1024x768, rare afmetingen trouwens maar misschien dat de pixels dan niet vierkant zijn om toch aan 16: 9 te komen) Hij is dus wel HD/ Ready maar kan het niet in zijn optimale resolutie weergeven. Maar het zal nog steeds stukken mooier zijn dan een gewone tv uitzending (omdat hij kwa resolutie wel in de buurt zit)

    @ Blümchen Als het goed is staat er ook in de openingspost dat om 1080i Optimaal weer te geven je tv over die resolutie dient te beschikken. Maar dat HD/Ready tv's het signaal wel accepteren en vervolgens downconverten naar de eigen resolutie. Maar ik zal hem zo eens even nalezen :)
    Edit\ het staat er wel in maar die laatste tip is wat onduidelijk ja, heb hem hopelijk nu wat duidelijker gemaakt. :)

    @ Kneyber Ik heb zelf de LE26R51B (technisch hetzelfde als de 41) en deze heeft als het goed is wel een HDMI/DVI ingang. Dus weet je zeker dat die van jouw het niet heeft, het is wel een formaatje kleiner maar ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt.
    Edit\ Ik zie zojuist op de samsung website dat hij zelfs over 2 HDMI/DVI aansluitingen zou moeten beschikken!!
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2005
  2. kneyber

    kneyber MORE DOTS!

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de website wel ja :'-(

    maar in het echt niet..

    vind ik sowieso consumentenbedrog.. want zo staat hij overal op internet. Alleen in de manual staat van niet, maar ja, dan moet je die toevallig alvast downloaden. Samsung is sowieso vrij bagger qua voorlichting. Maar het mag de pret niet drukken natuurlijk. Is gewoon een toffe tv.
     
  3. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm die website klopt indd niett altijd. Maar verder ben ik zeer goed te spreken over samsung. De helpdesk antwoord snel en ook de €50 retour actie handelen ze zonder problemen af. Ook is de kwaliteit van hun producten gewoon goed. Heb nu een Samsung TV + digitale kabelontvanger + TFT monitor en ben zeer tevreden over ze :)
     
  4. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    dit vond ik nog:

    Singificantly, progressive scan gives the perception of much higher vertical resolution than would be the case with an interlaced image of the "same" resolution. This explains, for example, why HDTV standards such as 1080i (1920x1080, interlaced) actually deliver a poorer quality image than 720p (1280x720, progressive scan) in most cases. This is because the perceived vertical resolution of an interlaced image is usually equivalent to multiplying the active lines by about 0.6; so 1080 x 0.6 = 648.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_scan
     
  5. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    I.p.v. HD TV's aan te schaffen, kunnen mensen ook gaan kijken voor een beamer. Ongeveer dezelfde prijs als een HDTV + dat bijna alle beamers wel 720p en 1080i ondersteunen.
     
  6. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    De duurdere met hogere resoluties (1024x768 enz) zijn toch vaak nog best een duur grapje dacht ik. Dacht dat een goedkope beamer rond de 600-800 euro lag met vaak maar een resolutie van (800x600) maar als je er plaats plus geld voor hebt dan is een beamer indd ongelovelijk mooi :D Maar je kan hem niet echt als hoofd tv gebruiken omdat je overdag dan alles moet verduisteren...
     
  7. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat verduisteren is één van de redenen dat ik niet voor een beamer maar voor een plasma heb gekozen.
     
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta op het punt een breedbeeld jvc aan te schaffen... Namelijk de 28p40b. http://www.jvc.nl/product.php?id=HV-28P40BU&catid=93
    JVC:" Geschikt voor de ontvangst van hd 1080i 50/60 hz signalen ".
    Bedoelen jullie dit?

    ps: (een beetje offtopic) Ik weet niet wat beter is LCD/BREEDBEELD? Ik vind breedbeeld mooier beeld en straalt wat meer uit. (de vormgeving) Maar dan lcd waarom een slechter beeld? Volgens mij komt het omdat die lcd televisies hogere beeldkwaliteit moeten leveren maar dat niet lukt. Ze staan dan ook nog wel een beetje in de kinderschoenen. Maar is het verstandig om voor lange termijn deze breedbeeld aan te schaffen? Of is een LCD daar beter voor?
     
  9. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wil zeggen dat 'ie HDTV kan weergeven
    Ehm, nu zet je breedbeeld tegenover LCD. Dat klopt niet helemaal LCD-tv's kunnen ook gewoon breedbeeld zijn. Breedbeeld is gewoon een TV formaat, terwijl LCD aangeeft wat voor techniek er is gebruikt in het apparaat. Je kunt wel bijvoorbeeld LCD met plasma vergelijken.
    Ik kan deze vraag dus ook niet echt beantwoorden, sorry
     
  10. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, maar kijk wat is beter (kwalitatief, dan bedoel ik het beeld, geluid etc.) Breedbeeld of LCD? De lcd televisies van nu vertonen wat slechter (stoffig) beeld. Omdat het begin van het lcd tijdperk net is begonnen. Dit hadden de breedbeelds ook eerst op het begin, en nu zijn de breedbeeld-televisies kwalitatief beter geloof ik met de nieuwe technieken die er op toegepast zijn. (wega, dist) Heb ik gelijk?
     
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals Blümchen al zegt, zoals jij het zegt kan je het niet vergelijken. Jij bedoeld dat je een Breedbeeld CRT televisie wil gaan kopen. Ten eerste heel even over die televisie. Er staat dat deze alleen 1080i kan weergeven geen 720p, is opzich niet erg want hij zal in elk geval toch moeten downscalen, dus als je in de xbox 360 insteld dat je alleen 1080i als signaal wilt, moet het goed komen. Maar zoals ik het nu zie, kan deze het dus niet in native resolutie weergeven! Al staat er wel iets over een hogere resolutie, maar hoe hoog is dat dan....

    Dan de vergelijking tussen LCD en CRT. In principe is CRT nog steeds de betere kwa kleuren en response maar de nieuwste LCD televisies (die dit jaar zijn uitgekomen) en natuurlijk niet de goedkoopste zitten al aardig in de buurt kwa beeldkwaliteit. En voor HD weergaven zijn ze gewoon beter geschikt, omdat ze volledig digitaal zijn en een hoge resolutie hebben.

    Het heeft dus allebij zo ze voordelen en nadelen. Uiteindelijk zal LCD + Plasma beter worden dan CRT omdat ze nog heel lang blijven ontwikkelen. CRT is wel zo een beetje uitontwikkeld maar LCD + Plasma staat nog maar in de kinderschoenen, nou ja inmiddels wel wat verder dan dat, maar om het even aan te geven...

    Edit\ Wat geluid betreft kan je eigenlijk geen vergelijking trekken omdat dat los staat van de beeld techniek, maar hier zullen CRT's waarschijnlijk ook winnen omdat zij een grotere (klank) kast hebben dan LCD+Plasma, maar ja de meeste mensen die een LCD of Plasma scherm kopen hebben ook wel een home cinema set voor de ultieme filmervaring...
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2005
  12. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    HD zit er voor mij voorlopig niet in. In december heb ik mijn 55cm Sharp TV gekocht voor 209 euro. Ik heb de manual nagekeken, maar ik zien niets staan over HD :mad:. Hoe groot is het daadwerkelijke verschil tussen HD en de normale shit? Is het iets om wakker van te liggen of ziet alles er mooi uit ook al haal je niet het max uit je systeem?
     
  13. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0

    thnx man, u2 blümchen.

    Hhhm van alinea 1 snap ik de 2 laatste zinnen niet.
    Ik ben niet zo into computertaal (televisietaal dan :8) maar goed.
    Wat is native resolution?
    Ik had deze lcd op het oog: edit: 1 van deze 2 gaat het worden:
    Philips 26pf5320
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/A3F23E2BCA24C3AAC1257012004B55A9
    Philips 26pf9956
    http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/8188AAB24B2D6C81C1256F2400458426
    De verkoper raadde de 2e aan, hij was net nieuw in hun winkel(zei die)... en had een betere beeldkwaliteit (pixelplus) en die andere was wat ouder en ze kwamen allebei uit 2005... Ik kijk vaak bij kieskeurig maar nu breekt mn pet het waren allbei pracht televisies de 1e die nieuw was volgens de winkel komt volgens hun uit 2004 en die andere uit 2005 en die 2e wordt beter veroordeeld. ???? ik vat het niet. Ik wou de 1e televisie maar nu weet ik het niet meer. volgens mij wordt ik ergens belazerd bij de winkel of bij kieskeurig.nl
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2005
  14. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Games in 720p zien er héél wat beter uit dan games in (standaard) 567i-modus.
    -Door de hogere resolutie zie je meer details.
    -Door de progressive scan-techniek oogt het beeld veel rustiger èn scherper.
    -Kleuren zijn beter gedefinieerd.

    Kortom: games in 720p neigen meer naar de kwaliteit van PC-graphics.
    Games in 1080i zien er ook erg mooi uit, maar ja.... het blijft interlaced.
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja dat er meer beeldbliepjes technosjizzles enzo zijn dat weet ik trouwens ook...maar ik hb nog van niemand echt het verschil in kwaliteit gehoord. Is het meteen merkbaar of valt het verschil wel mee...

    Dat zou ik best wel eens willen weten..
     
  16. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb net op een HDTV tv gekeken. Ik zag geen verschil, maar ik denk dat als ik de 360 HD kwaliteit zie dat ik dan wel beter beeld heb.
     
  17. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    damn right ;)
     
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik was erbij en het komt erdoor dat de programma's niet in HD werden uitgezonden. Als je een HDTV hebt moet je ook programma's hebben die het ondersteunen of dvd's of zoals de 360: games, halo 2 heeft ook HD ondersteuning, en dat ziet er scherper uit.
     
  19. Boxxanna

    Boxxanna Active Member

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar ook zowieso, hier in NL is de kabel verbinding niet HD of zoiets had ik gehoord. Je zal dan alleen zoon ding aanschaffen om te gamen. Maar wel een gruwelijke tv.
    Ja rikkel je was er idd bij.
     
  20. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Timmetje

    Native resolutie is de standaard resolutie. Stel een 720p (1280x720) beeld wordt weergegeven op een 1366x768 LCD TV doordat deze groter is (kwa pixels) kan het beeld in zijn Native/originele resolutie worden weergegeven. Nou ja hij moet nog wel wat vergroot worden. Maar in iedergeval niet verkleind. Daarom heeft het ook weinig zin om een televisie te kopen met minder dan 1280x720 pixels omdat je dan 720p (en hoger uiteraard) niet in de originele/native resolutie kan weergeven.
    Wat betreft die televisies: Zien er beide goed uit, weet niet wat precies de inputs zijn maar lijkt mij ook wel goed te zitten. En de resolutie ondersteund perfect 720p en je hebt zelfs nog een klein voordeel als je 1080i weergeeft. Want die wordt dan gedownscaled naar 1366x768 en das dus beter dan 1280x720 maar dan zijn we denk ik wel aan het mierenneuken :)

    @ Rest :p
    Een HDTV ziet er standaard nog niet mooier uit dan een gewone tv, omdat de bron ook die hogere resolutie moet ondersteunen. Met de komst van Xbox360 zul je straks wel heel goed het verschil moeten zien. Wat jullie dus hebben gezien was GEEN HDTV, slechts een TV die HD content kan laten zien. :)

    @ Boxxana
    Klopt in Europa zijn er zo goed als geen zenders die in HD resoluties uitzenden al moeten alle zenders over een bepaald aantal jaar in HD uitzenden. Wel kun je al met behulp van een Set top box en satteliet Euro1080 of iets dergelijks ontvangen en zo toch alvast genieten van HDTV :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina